Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Kanelknäckis profilbild

Kanelknäckis

Kvinna ·

29 apr, 2026

MISSNÖJD AKADEMIKLINIKEN! De tycker inte att Korrigering är nödvändig.

Bröstförstoring inkl bröstlyft

Hej!


En extremt uppgiven och besviken tjej sitter nu och skriver sin berättelse.

Jag bestämde mig i somras för att göra min absolut sista bröstoperation efter tidigare förstoring på Ak.

Nu blir det lyft och förstorning och bröstvårtekorrigering.

Resultatet bedrövligt för 90 000kr.

Var hos en ny kirurg för second opinion. Och fick veta att att fickan på ena sidan är för trång vilket har orsakat vridning av implantatet ojämna vårtgårdar och stora och onödigt hackiga ärr. Fel implantat!

Min kirurg säger att han absolut inte vill operera mig igen. Han sa att jag kommer att vänja mig. Här sitter jag nu. Mer missnöjd än förut med tanke på att jag är 90 000 fattigare..


Se och bedöm själva på mina bilder.

Jag sörjer gråter och har ångest över att jag har gjort så dåliga val.


Hjälp mig! Vad ska jag göra?!?!

Blur image
Share icon

Logga in för att se bilden

Sortera efter

 profilbild

Madeilenis

Kvinna ·

29 apr, 2026

Jag har nog inget jättebra konkret råd att ge egentligen, men jag ville ändå skicka lite pepp ❤️

Först och främst: fy vad jobbigt att behöva gå igenom. Jag förstår verkligen att du känner som du gör, det är mycket pengar, mycket känslor och kroppen mitt i allt. Klart det känns överväldigande.

Av bilderna att döma så tycker jag inte att det ser hopplöst ut. Jag ser att det är ojämnt och att ärren/bröstvårtorna ser irriterade ut, men det ser också väldigt mycket ut som något som fortfarande håller på att läka och som faktiskt går att förbättra.

Du har verkligen inte gjort något dumt val. Du litade på din kirurg och gjorde det här för din egen skull. Det är inte du som har gjort fel här.

Och att en kirurg inte vill operera igen betyder inte att det är kört. Det finns fler som är duktiga på korrigeringar, så ge inte upp.

Försök vara lite snäll mot dig själv mitt i allt det här ❤️ Det är lätt att hamna i ångest och ånger, men du gjorde det bästa du kunde utifrån det du visste då.

Jag hoppas det löser sig för dig!

Gilla
 profilbild

Marina

Kvinna ·

30 apr, 2026

Jag känner med dig, det är ingen rolig sits när kirurgen tvår sina händer och säger att de inte kan göra mer. Jag har suttit i den.

För ökad förståelse, du hade tidigare fått kapselproblem och valt att ta ut implantaten; var det på samma bröst som nu krånglar (för det andra är ju superfint)?

Hur var ditt utgångsläge, var brösten likadana före operation, eller fanns det en skillnad i hur vävnaden var "fördelad"?

Vad var orsaken till att kirurgen inte ville operera igen? Var det t ex att du är opererad så många gånger att det är svårt att förutse hur du kommer att läka, eller att han tycker att du har ett godtagbart resultat?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem