Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

14 apr, 2020

Motiva Corsé 1050cc

Bröstförstoring

Hej, Ska lägga in ovan implantat om 3 veckor, jag vill gärna höra från er som har eller ska lägga in samma; hur tänker ni kring storleken? Svårt att hitta kläder? (jag har xs/s i kläder idag), ryggproblem? Jag tränar en hel del (gym) men även löpning, någon som har erfarenhet kring detta?

18

Sortera efter

Tuss123

Kvinna ·

15 apr, 2020

Har betydligt mindre inlägg så kan bara uttala mig om träningen 3 mån efter op. Har senare 3 åren över 200 gympass per år... Jag är förvånad över hur svag och obehagligt det känns... tyvärr. Men det blir lite bättre i små steg. Kär inställd på att det kommer ta över ett år innan det inte dyker upp obehagskänslor. När man kör lats eller mark så känns det inget vidare runt brösten... Är lite besviken då min kirurg slätade över min oro kring träning då han menar på att det kommer gå att träna som normalt.. jag är tveksam till det just nu.
Gilla

Anonym användare

15 apr, 2020

Jag har 450cc idag, tycker att träningen har funkat ok- men jag är inställd nu på att det kommer bli svårt med t ex långdistanslöpning som jag brukar köra.
Gilla

Syltan

Kvinna ·

15 apr, 2020

Det låter inte som att du helt tänkt igenom beslutet. För det är klart att du riskerar att råka ut för just de sakerna du nämner, och om du är orolig för det så förstår jag inte varför du vill skaffa mer än dubbelt så stora implantat ?
Gilla

Anonym användare

16 apr, 2020

Jodå det är genomtänkt, och jag vet ju att det kommer att lösa sig. Att jag t ex kommer att få träna lite extra rygg när jag gymmar just för att stärka den mer och att tröjor och toppar måste vara elastiska för att de ska sitta snyggt både över brösten och midjan. Tycker det är svårt att hitta tjejer som lagt in så stora, vill därför höra hur deras upplevelse har varit ?
Gilla

Syltan

Kvinna ·

16 apr, 2020

Det finns antagligen goda skäl till att det är svårt att hitta ☺️ Jag kan till viss del förstå att vissa människor tycker det är snyggt med enorma bröst; men tycker du att det är sååå snyggt att du är beredd att leva med problemen de medför och risken att ständigt bli betraktad som ett par bröst istället för en person; eller finns det fler skäl? Bara nyfiken ?
Gilla

Anonym användare

16 apr, 2020

Jag har 4 barn och mina bröst ser långt ifrån ut som de gjorde efter första operationen. Jag förklarade för Jörg hur jag ville att resultatet skulle bli, han tyckte då att 1050 skulle var det bästa och att han också syr in fickorna. Och med tanke på min längd så tror jag inte det kommer se gigantiskt ut, men ja absolut stort ?
Gilla

Teddy

Kvinna ·

22 apr, 2020

Jag hade aldrig vågat lägga in så mycket. Hade varit livrädd för att dom skulle spricka.. Ådror måste väl synas för det blir ju så ansträngt? ?
Gilla

Anonym användare

22 apr, 2020

Efter 4 graviditeter och amning så finns det hud så det räcker ? Jag var inne på att komplettera med ett lyft också, men Jörg trodde att implantatet skulle lösa det ?
Gilla

Teddy

Kvinna ·

22 apr, 2020

LaceSwe skrev:

Efter 4 graviditeter och amning så finns det hud så det räcker ? Jag var inne på att komplettera med ett lyft också, men Jörg trodde att implantatet skulle lösa det ?

Du är en modig tjej, önskar jag varit likadan. ? Ser att du ska till citadellkliniken. Ett av mina val, om jag nu bestämmer mig. Väljer mellan Cosmo och Helena. Cosmo har jag hört mycket negativt om och Helena verkar behöva göra om op flera gånger, vet ej hur hon gör.. Gjorde du din andra op hos Jörg också och när gjorde du den? Har inte hört nåt om jörg alls däremot Tuve har väldigt gott rykte men är väl inte kvar där längre?
Gilla

Anonym användare

23 apr, 2020

Jag började att läsa om alla tre här på forumet och gick sen på min magkänsla då allt jag läst bara varit positivt om honom. Jörg var toppen på konsultationen- ärlig och rak så jag bokade aldrig konsultation hos någon av de andra. Han har svarat snabbt på mina mejl och likaså min koordinator Emma på Citadell. Min första gjorde jag inte på Citadell, och anledningen till att jag inte gjorde där igen är helt enkelt att jag och många andra anser att Citadell ska vara den bästa kliniken?
Gilla

gasp

Kvinna ·

24 apr, 2020

Jag har motivas 1050 , opererade mig juni 2019. Jag är 170 lång och 75kg. Hade 700 allergan innan. Jag märker absolut en skillnad , dom är lite större och lite mer ivägen ja men för mig är det inget problem för vill man ha stora bröst så får man leva med det:) Jag tränar på gym , det känns inte konstigt det gick ganska fort faktiskt efter andra op att komma igång igen med träning . De va värre första gången ! Ibland är dom ”ivägen” vid träning ja. Men det är väl en vanesak. Kläder är lite svårare den här gången , man får helt enkelt välja kläder och material som funkar istället för de man kanske allra helst hade velat ha . Jag gjorde mina hos Tuve Mårtensson reformkliniken. Super nöjd !!
Gilla

Teddy

Kvinna ·

24 apr, 2020

gasp skrev:

Jag har motivas 1050 , opererade mig juni 2019. Jag är 170 lång och 75kg. Hade 700 allergan innan.
Jag märker absolut en skillnad , dom är lite större och lite mer ivägen ja men för mig är det inget problem för vill man ha stora bröst så får man leva med det:)
Jag tränar på gym , det känns inte konstigt det gick ganska fort faktiskt efter andra op att komma igång igen med träning . De va värre första gången ! Ibland är dom ”ivägen” vid träning ja. Men det är väl en vanesak.
Kläder är lite svårare den här gången , man får helt enkelt välja kläder och material som funkar istället för de man kanske allra helst hade velat ha . Jag gjorde mina hos Tuve Mårtensson reformkliniken. Super nöjd !!

Jag trodde aldrig att man kunde lägga in så stora implantat via armhålan? Och du har aldrig haft några problem efter någon av operationerna?
Gilla

gasp

Kvinna ·

24 apr, 2020

Jag gjorde via armhålan båda gångerna , inga problem ! Skulle aldrig vilja skära sönder brösten om det inte är nödvändigt. Mina ärr syns inte alls idag :) Den dagen dom ska ut är jag förberedd på ett litet lyft och ev mindre implantat då får jag ta de då helt enkelt :)
Gilla

Cecile

Kvinna ·

24 apr, 2020

Skulle frågat mig själv om 1050 cc verkligen är hållbart i längden ? Skulle du vara ok med att behöva byta dom efter 4-5 år pga komplikationer? Skulle du då orka ta ut dessa och göra ev lyft/byte av implantat igen ? Är ju jobbigt psykologiskt. Jag har haft 700 cc och det var enormt till min längd och vikt,inga kläder passade,tyget faller liksom inte snyggt,obehagligt som satan när man ligger ned.Nej för mig väger inte alla fördelar med stora bröst upp men man tror det i stunden.Så länge man tänkt igenom det noga är det väl inga problem men jag hade frågat min kirurg hur länge så stora implantat kommer hålla sig fina och komplikationsfria? Jag gissar på att svaret blir något svävande. Nu vet jag att du inte frågade om min åsikt då jag "bara" haft 700cc men ville bara skriva av omtanke!
Gilla

Teddy

Kvinna ·

24 apr, 2020

gasp skrev:

Jag gjorde via armhålan båda gångerna , inga problem ! Skulle aldrig vilja skära sönder brösten om det inte är nödvändigt. Mina ärr syns inte alls idag :)
Den dagen dom ska ut är jag förberedd på ett litet lyft och ev mindre implantat då får jag ta de då helt enkelt :)

Håller med dig fullständigt. Ska jag så blir det armhålan, men det sägs att det är lättare för implantatet att droppa ner ordentligt. Men du har aldrig haft dom problemen?
Gilla

Anonym användare

24 apr, 2020

Tack för alla svar, intressant att läsa och jag har funderat mycket. Detta är ändå något jag har tänkt på senaste två åren- så jag landar ändå i att jag tror att det kommer bli snyggast och det jag kommer bli mest nöjd med. Även om det kommer vara lite ovant i början med så stora ?
Gilla

gasp

Kvinna ·

24 apr, 2020

Nej jag har inte haft några problem alls än. Går man bara till en proffsig kirurg så vet han/hon vad den gör och det spelar ingen roll var man går in :) Sånna här forum är skit bra ! Jag Har kollat in här regelbundet under åren och inte bara inför min första operation 2012. Men det är många som försvinner bort då allt gått bra för dom och behöver liksom inte rådfråga mer. Så de flesta som är här kanske är nya eller de som har komplikationer . Så glöm inte det :) vi som de gått bra för är väldigt väldigt många men kanske inte syns här så ofta .
Gilla

Teddy

Kvinna ·

25 apr, 2020

gasp skrev:

Nej jag har inte haft några problem alls än.
Går man bara till en proffsig kirurg så vet han/hon vad den gör och det spelar ingen roll var man går in :)
Sånna här forum är skit bra ! Jag Har kollat in här regelbundet under åren och inte bara inför min första operation 2012. Men det är många som försvinner bort då allt gått bra för dom och behöver liksom inte rådfråga mer. Så de flesta som är här kanske är nya eller de som har komplikationer . Så glöm inte det :) vi som de gått bra för är väldigt väldigt många men kanske inte syns här så ofta .

Självklart är det så. Tack för ett mycket bra svar! ❤️
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem