Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Eleeea

Eleeea

Kvinna ·

Motiva ergonomix 380cc eller 450cc

Bröstförstoring

Hej Ska opereras den 28/2 och börjar få panik angående storlek. Var på konsultation hos Peter Cosmo och han tyckte jag skulle ha Motivas ergonomix. De två valen stod mellan 450cc full profile eller demi 380cc. Jag är 169cm och väger 61 kg. Bröstbredden är 12,5 cm. Nu känner jag mig jätte förvirrad då jag tyckte det var svårt att avgöra där. Har egen vävnad kanske en b-kupa. Vad ska jag välja? Vill ändå se naturlig ut men ändå med bröst. Jag har naturligt en smal atletisk kroppsform. Tacksam för alla svar!

25

Sortera efter

Poolly

Poolly

Kvinna ·

Jag personligen hade inte valt mindre än 450cc. Jag är 165 o väger 60kg. En bröstbredd på 12,5. La i 510 corse
Gilla
Eleeea

Eleeea

Kvinna ·

Börjar tänka lite mer åt att lägga in större. Alla man frågar som har gjort säger att de är nöjda att det valde det större. Jag är ju helt helt platt just nu. Har du lust att skicka/ lägga upp bild på dina Poolly ? Provade corse men kändes som att dom kom ut för mycket.
Gilla
Eleeea

Eleeea

Kvinna ·

Poolly skrev:

Jag personligen hade inte valt mindre än 450cc. Jag är 165 o väger 60kg. En bröstbredd på 12,5. La i 510 corse

Börjar tänka lite mer åt att lägga in större. Alla man frågar som har gjort säger att de är nöjda att det valde det större. Jag är ju helt helt platt just nu. Har du lust att skicka/ lägga upp bild på dina Poolly ? Provade corse men kändes som att dom kom ut för mycket.
Gilla
Syltan

Syltan

Kvinna ·

Om du efter operationen skulle känna dig missnöjd med ditt storleksval; tror du att du hade mått sämre över att de blev för små eller för stora?
Gilla
Annie96

Annie96

Kvinna ·

Min personliga åsikt är att 380 demi skulle se naturligast och snyggast ut men sen så är jag ett fan av mindre bröst. Kika på bilder på personer med liknande mått som dig själv när du blir silvermedlem så borde du få klarhet i vad du föredrar :)
Gilla
Eleeea

Eleeea

Kvinna ·

Syltan skrev:

Om du efter operationen skulle känna dig missnöjd med ditt storleksval; tror du att du hade mått sämre över att de blev för små eller för stora?

Tror nästan jag skulle må sämre om de är alldeles för stora. Jag är ju helt platt nu och är rädd för att jag inte kommer att trivas. Men samtidigt vill man ju bli av med häng huden som kirurgen varnar för om jag tar det mindre alternativet. Har frågat runt lite och tydligen ska 450cc inte vara så stort men det är ju såå svårt!!
Gilla
Eleeea

Eleeea

Kvinna ·

Annie96 skrev:

Min personliga åsikt är att 380 demi skulle se naturligast och snyggast ut men sen så är jag ett fan av mindre bröst. Kika på bilder på personer med liknande mått som dig själv när du blir silvermedlem så borde du få klarhet i vad du föredrar :)

Tror också att 380 demi skulle se mer naturligt ut. För mig är det viktigare att brösten får en snygg form och att de är fasta än hur stora de är. Väntar nu på att bli silvermedlem :)
Gilla
Syltan

Syltan

Kvinna ·

Du blir väl silvermedlem när som helst och då kan du ju söka fram bilder på tjejer med liknande mått (längd och vikt) som du själv och mellan 380 och 450cc. Ens egna förutsättningar är ju unika, men du kanske kan få lite vägledning. Har du funderat på att gå på en konsultation till, hos en annan klinik, bara för att få en second opinion?
Gilla
Flowertwiggy

Flowertwiggy

Kvinna ·

Hej Eleeea. Jag har nästan exakt samma längd och vikt som dig. Däremot har jag 13 i bröstbredd så jag har valt mellan 425 demi och 500 full. Efter att ha läst massor av inlägg och tittat på massor av bilder på tjejer som är ungefär lika stora som vi har jag valt att lägga in det större implantatet. De allra flesta som skriver här verkar vara glada att de valde det större om de velat och när jag ser på bilderna är ju inte 500cc (som ju låter jättestort) inte så stort när det blir proportionerligt mot kroppen. Sen tänker jag att om, eller snarare när de börjar hänga efter ex antal år får de hellre vara lite mer putiga med häng än plattare med häng hahaha.
Gilla
Eleeea

Eleeea

Kvinna ·

Syltan skrev:

Du blir väl silvermedlem när som helst och då kan du ju söka fram bilder på tjejer med liknande mått (längd och vikt) som du själv och mellan 380 och 450cc. Ens egna förutsättningar är ju unika, men du kanske kan få lite vägledning. Har du funderat på att gå på en konsultation till, hos en annan klinik, bara för att få en second opinion?

Ska nog gå på en till på Nordiska kliniken. Hoppas Patrik Höijer har tid för konsultation. Tycker han gör fina boobs :)
Gilla
Eleeea

Eleeea

Kvinna ·

Flowertwiggy skrev:

Hej Eleeea. Jag har nästan exakt samma längd och vikt som dig. Däremot har jag 13 i bröstbredd så jag har valt mellan 425 demi och 500 full. Efter att ha läst massor av inlägg och tittat på massor av bilder på tjejer som är ungefär lika stora som vi har jag valt att lägga in det större implantatet. De allra flesta som skriver här verkar vara glada att de valde det större om de velat och när jag ser på bilderna är ju inte 500cc (som ju låter jättestort) inte så stort när det blir proportionerligt mot kroppen. Sen tänker jag att om, eller snarare när de börjar hänga efter ex antal år får de hellre vara lite mer putiga med häng än plattare med häng hahaha.

Hej Flowertwiggy Kul att bolla med någon som har samma mått som än själv. Jag pratade med kliniken idag och frågade om jag kunde gå upp till 500cc och då blir bredd 13 cm och det gick utan några problem men vet ändå inte om jag ska göra det. Jag är ju inte silver medlem ännu och kan inte se bilder, tror att det kommer och underlätta val av storlek då. Har du valt ergonomixen?
Gilla
Flowertwiggy

Flowertwiggy

Kvinna ·

Eleeea skrev:

Flowertwiggy skrev:

Hej Flowertwiggy
Kul att bolla med någon som har samma mått som än själv. Jag pratade med kliniken idag och frågade om jag kunde gå upp till 500cc och då blir bredd 13 cm och det gick utan några problem men vet ändå inte om jag ska göra det. Jag är ju inte silver medlem ännu och kan inte se bilder, tror att det kommer och underlätta val av storlek då. Har du valt ergonomixen?

Jag tycker det har underlättat jättemycket att kunna se bilder. 500 låter ju som sagt jättestort men på tjejer med samma mått som mig själv ser det helt naturligt ur samtidigt som att 300cc kan se lika stort ut på en mindre tjej. Är faktiskt inte säker på om det blir runt eller ergonomix, känner att det får min kirurg bestämma. Det viktiga för mig är att det blir snyggt och hellre lite för stort än för litet.
Gilla
Tjejen94

Tjejen94

Kvinna ·

Vi är ganska lika i kroppen. Jag är 174 och väger också 61kg. Har samma bröstbredd och valde mellan 380demi och 450 full. Slutade tillslut med 450. I början tyckte jag de kändes stort men nu snart 3 veckor efter op är jag jätte glad att jag valde 450. Ser jätte fint ut till min kropp och inte alls för stort. Är ju bara 1cm i profil som skiljer dom åt :)
Gilla
Eleeea

Eleeea

Kvinna ·

Tjejen94 skrev:

Vi är ganska lika i kroppen. Jag är 174 och väger också 61kg. Har samma bröstbredd och valde mellan 380demi och 450 full. Slutade tillslut med 450. I början tyckte jag de kändes stort men nu snart 3 veckor efter op är jag jätte glad att jag valde 450. Ser jätte fint ut till min kropp och inte alls för stort. Är ju bara 1cm i profil som skiljer dom åt :)

Ååå så kul, ser att du också opererades av Peter. Ska dit den 25/2 är såå nervös! Han rekommenderade 450 det kanske låter mer än vad det ser ut. Hade du mycket egen vävnad innan?? Och hur vart klyftan mellan brösten eller mellan rummet?? Han pratade om att ha 1,5 cm emellan brösten, hur ser det ut på dig?
Gilla
Tjejen94

Tjejen94

Kvinna ·

Eleeea skrev:

Tjejen94 skrev:

Ååå så kul, ser att du också opererades av Peter. Ska dit den 25/2 är såå nervös! Han rekommenderade 450 det kanske låter mer än vad det ser ut. Hade du mycket egen vävnad innan?? Och hur vart klyftan mellan brösten eller mellan rummet?? Han pratade om att ha 1,5 cm emellan brösten, hur ser det ut på dig?

Läste otroligt mycket om peter både bra och dåligt men beslutade mej för att skaffa mej en egen uppfattning och jag gillar han jätte mycket! Tror du kommer bli nöjd! :) Till mej rekommenderade han också 450 men sa att 380 också blir bra. Jag hade inte så myclet egen vävnad innan. Hade A kanske B kupa. Jah tyckte att mina bröst va långt ifrån varandra innan men de tyckte inte Peter. Skulle nog kunna tro att de är ca 1.5 cm mellan nu :) dom är fortfarande lite hårda så tror dom kommer ”ramla” in mer sen :)
Gilla
Mezzo

Mezzo

Kvinna ·

Är i samma situation och kommer tillbaka till samma frågeställning som nämndes tidigare är. Skulle jag må sämre av att att få lite för stora än lite för små bröst?
Gilla
Tjejen94

Tjejen94

Kvinna ·

Mezzo skrev:

Är i samma situation och kommer tillbaka till samma frågeställning som nämndes tidigare är. Skulle jag må sämre av att att få lite för stora än lite för små bröst?

Jag velade nått otroligt inför min op. Men är det två projektioner man väljer mellan är det 1cm i putet som är skillnaden. Jag tror att man stirrar sej blind på cc. Jag tyckte att 450cc låter ju jätte mycket till min lilla kropp men de är det inte. Sen ser dom jätte stora ut i början men jag är 19 dagar post op och jag har redan vant mej. Framifrån tycker jag inte ens dom är stora. Och sen blir dom ju lite mindre när dom kommer under muskeln. Men ja det är som du säger vill man helst ha ”för små” eller ”för stora” :)
Gilla
Girlyboo

Girlyboo

Kvinna ·

Ska in på op den 21/2 på art clinic i Uppsala. Är 165cm o väger 57kg. Ska göra Motiva Ergonomix 380cc men lite osäker om 380cc är litet. Så som det har nämnts så är jag nojjig att jag väljer för smått, hellre lite större än för lite. Är så platt nu och varit det sen man fick barn. (2 barn 1 år och 5 år gamla) även gått ner 60 kg så det är inget kvar i påsarna. Följer detta och hoppas det går bra för er och ni får det ni drömt om
Gilla
Eleeea

Eleeea

Kvinna ·

Shoohoo nu lutar det mer åt 450cc ska in på konsultation nu på fredag igen för att känna och klämma, får se hur det går. Men det börjar närma sig nu!!
Gilla
Pipilotti

Pipilotti

Kvinna ·

Hej, jag har inte samma mått som dig eller så men vill bara flika in att demi (åtminstone av egen erfarenhet) absolut inte är platta i putet, snarare ganska så mycket putiga t.om. Om du har en smal/atletisk kroppsbyggnad och vill åt en mer naturlig förstoring och profil som ändå är putigt tror jag demi skulle bli super snyggt. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem