Eleeea
Kvinna ·
Motiva ergonomix 380cc eller 450cc
Hej Ska opereras den 28/2 och börjar få panik angående storlek. Var på konsultation hos Peter Cosmo och han tyckte jag skulle ha Motivas ergonomix. De två valen stod mellan 450cc full profile eller demi 380cc. Jag är 169cm och väger 61 kg. Bröstbredden är 12,5 cm. Nu känner jag mig jätte förvirrad då jag tyckte det var svårt att avgöra där. Har egen vävnad kanske en b-kupa. Vad ska jag välja? Vill ändå se naturlig ut men ändå med bröst. Jag har naturligt en smal atletisk kroppsform. Tacksam för alla svar!
Sortera efter

Poolly
Kvinna ·

Eleeea
Kvinna ·

Eleeea
Kvinna ·
Jag personligen hade inte valt mindre än 450cc. Jag är 165 o väger 60kg. En bröstbredd på 12,5. La i 510 corse

Syltan
Kvinna ·

Annie96
Kvinna ·

Eleeea
Kvinna ·
Om du efter operationen skulle känna dig missnöjd med ditt storleksval; tror du att du hade mått sämre över att de blev för små eller för stora?

Eleeea
Kvinna ·
Min personliga åsikt är att 380 demi skulle se naturligast och snyggast ut men sen så är jag ett fan av mindre bröst. Kika på bilder på personer med liknande mått som dig själv när du blir silvermedlem så borde du få klarhet i vad du föredrar :)

Syltan
Kvinna ·

Flowertwiggy
Kvinna ·

Eleeea
Kvinna ·
Du blir väl silvermedlem när som helst och då kan du ju söka fram bilder på tjejer med liknande mått (längd och vikt) som du själv och mellan 380 och 450cc. Ens egna förutsättningar är ju unika, men du kanske kan få lite vägledning. Har du funderat på att gå på en konsultation till, hos en annan klinik, bara för att få en second opinion?

Eleeea
Kvinna ·
Hej Eleeea. Jag har nästan exakt samma längd och vikt som dig. Däremot har jag 13 i bröstbredd så jag har valt mellan 425 demi och 500 full. Efter att ha läst massor av inlägg och tittat på massor av bilder på tjejer som är ungefär lika stora som vi har jag valt att lägga in det större implantatet. De allra flesta som skriver här verkar vara glada att de valde det större om de velat och när jag ser på bilderna är ju inte 500cc (som ju låter jättestort) inte så stort när det blir proportionerligt mot kroppen. Sen tänker jag att om, eller snarare när de börjar hänga efter ex antal år får de hellre vara lite mer putiga med häng än plattare med häng hahaha.

Flowertwiggy
Kvinna ·
Hej Eleeea. Jag har nästan exakt samma längd och vikt som dig. Däremot har jag 13 i bröstbredd så jag har valt mellan 425 demi och 500 full. Efter att ha läst massor av inlägg och tittat på massor av bilder på tjejer som är ungefär lika stora som vi har jag valt att lägga in det större implantatet. De allra flesta som skriver här verkar vara glada att de valde det större om de velat och när jag ser på bilderna är ju inte 500cc (som ju låter jättestort) inte så stort när det blir proportionerligt mot kroppen. Sen tänker jag att om, eller snarare när de börjar hänga efter ex antal år får de hellre vara lite mer putiga med häng än plattare med häng hahaha.
Hej Flowertwiggy
Kul att bolla med någon som har samma mått som än själv. Jag pratade med kliniken idag och frågade om jag kunde gå upp till 500cc och då blir bredd 13 cm och det gick utan några problem men vet ändå inte om jag ska göra det. Jag är ju inte silver medlem ännu och kan inte se bilder, tror att det kommer och underlätta val av storlek då. Har du valt ergonomixen?

Tjejen94
Kvinna ·

Eleeea
Kvinna ·
Vi är ganska lika i kroppen. Jag är 174 och väger också 61kg. Har samma bröstbredd och valde mellan 380demi och 450 full. Slutade tillslut med 450. I början tyckte jag de kändes stort men nu snart 3 veckor efter op är jag jätte glad att jag valde 450. Ser jätte fint ut till min kropp och inte alls för stort. Är ju bara 1cm i profil som skiljer dom åt :)

Tjejen94
Kvinna ·
Vi är ganska lika i kroppen. Jag är 174 och väger också 61kg. Har samma bröstbredd och valde mellan 380demi och 450 full. Slutade tillslut med 450. I början tyckte jag de kändes stort men nu snart 3 veckor efter op är jag jätte glad att jag valde 450. Ser jätte fint ut till min kropp och inte alls för stort. Är ju bara 1cm i profil som skiljer dom åt :)
Ååå så kul, ser att du också opererades av Peter. Ska dit den 25/2 är såå nervös! Han rekommenderade 450 det kanske låter mer än vad det ser ut. Hade du mycket egen vävnad innan?? Och hur vart klyftan mellan brösten eller mellan rummet?? Han pratade om att ha 1,5 cm emellan brösten, hur ser det ut på dig?

Mezzo
Kvinna ·

Tjejen94
Kvinna ·
Är i samma situation och kommer tillbaka till samma frågeställning som nämndes tidigare är. Skulle jag må sämre av att att få lite för stora än lite för små bröst?

Girlyboo
Kvinna ·

Eleeea
Kvinna ·

Pipilotti
Kvinna ·