Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jojja profilbild

Jojja

Kvinna ·

16 jul, 2015

Motiva Matrix Round 725 & 825

Bröstförstoring

Jag blir snart tokig på mig själv.. Har varit medlem i några år och en flitig besökare sedan dess (även om jag inte alltid skrivit så mycket). Jag har läst flera trådar om alla som velar mellan storlekar, jag har själv varit där en kort period, inför min första operation så gick det alldeles för snabbt med valet av implantat, klinik, kirurg mm. Därför fick jag inte det resultat som jag innerst inne hade önskat.. Nu är det dags igen och den här gången har jag sökt genom land och rike för att tillslut hitta en kirurg som jag tror på. 120 mil enkelväg hemifrån! Den här gången tänker jag inte heller oroa mig för vad omgivningen tycker och tänker. (Min mor är en separat historia, hon kommer att få frispel) Jag har en låg fettprocent och tränar väldigt mycket. (Just nu är den alldeles för låg, "ofrivillig diet") jag önskar stora bröst, min referens kan väl vara att idag känner jag mig nästintill lika platt som innan operationen, och jag tycker inte att lite kanter skadar (gillar kroppar med konturer) ;-) I början valde jag mellan tre storlekar men Johan tyckte direkt att den minsta kunde jag välja bort utefter vad jag försökt förklara vad jag vill ha. Så idag väljer jag mellan 725 och 825 cc. Och jag vet att det säkert inte kommer vara någon större skillnad mellan dem. De som skiljer dem åt är att futtiga 5mm i bredd och 3mm i put(!) samtidigt som jag tycker att 825 LÅTER brutalt stort. Jag har kikat på bilder här på POF på ni tjejer som är 175+ men tycker att det är så himla svårt att förutse ett framtida resultat, det är inte så många som lagt upp bilder med ungefär mina mått och val av implantat. Jag har kikat in på EeM och tycker inte att hennes 800 ser brutalt stora ut. Så jag hade nästan bestämt mig för de större tills min killkompis försökte väcka mig ur min storleksblindhet och påpeka att det ÄR väldigt stort. Jag blir tokig! Kände att jag behövde få skriva av mig om ni ursäktar.. :) Hur gör ni när ni ska välja storlek? Hur lyckas ni bestämma er? :) xoxo

27

Sortera efter

vivaloca

Kvinna ·

26 jul, 2015

Jojja skrev:
vivaloca skrev:
Jojja skrev:
vivaloca skrev:

Ah spännande! DU får lägga upp bilder sen =) Ja den 8 december, men velar ju väldigt mycket, ska försöka få en ny konsultation efter sommaren. Helst hade jag velat ha op i november, men fanns inga tidigare, plus så har jag ju inte lyckats bestämma mig ang storlek

Absolut det ska jag!!:) åh, ja men då har du lite tid att fundera innan det är dags. Blir det på Bellakliniken hos Johan? Ja en extra konsultation hade inte skadat.. Men har du fått prova implantaten på konsultationen? Det är det som är lite synd nu att jag redan har ett par implantat, det går som inte att prova.. Utan jag får "chansa" på vad jag tror kommer att bli bäst ;)
Ja på Bella! jo jag provade och 550 o 625 va de som kändes lite för stora o Johan sa att jag skulle ta dom då för bättrr o ta lite för stora. Men jag har så breda bröst så funderar på att gå upp lite i cc för att få bredare så de fyller ut ordentligt.. annars får jag ta mellanprofil men rädd det blir "platt" verkar intr va så vanligt o ta det i så stora storlekar
Vad har du för bröstbredd och hur breda implantat provade du?:) Nja det verkar vara vanligare med högprofil framförallt när de kommer upp lite i bredd.:) Mja men om du får möjlighet att prova igen efter sommaren så kanske Du har vant dig lite och det inte känns lika stort som vid första konsultationen!:)

Jag har 15.5 enligt Johan men när jag mätte hemma fick jag det till 14 på det mindre bröstet o 15 på det stora. Motiva finns ju i max 15 cm bredd o egentligen vill jag inte ha smalare implantat än bröstbredd pga redan stort mellanrum mellan brösten, men i så fall måste jag upp till 775 tror jag i Full och det blir nog lite för mycket .. Vad har du i bröstbredd?

Gilla

vivaloca

Kvinna ·

26 jul, 2015

Förstår att det är jobbigt att redan ha implantat o inte kunna testa storlekar!! Dock är det svårt att tänka sig hur det kommer bli när de väl är i kroppen även om man testar med implantat o ristest hemma.. man får en uppfattning men jag tror det ser lite större ut än vad det egentligen kommer se ut sen men vet inte..

Gilla

Jojja

Kvinna ·

27 jul, 2015

Aha, lurigt! Jag har inte mätt min egen bröstbredd på ett tag. Däremot hade jag 12cm enligt kirurgen som gjorde min första op. Så det är bredden påminna nuvarande implantat. Annars var jag på konsultation hos två olika kirurger på samma klinik för ett drygt år sedan. Är osäker om de sa attjag kanske hade 13? Hur som helst, så minns jag iallafall att den ena sa att jag inte kunde ha bredare än 13.5 medan den andra rekommenderade 14. Så just nu när jag väljer implantat så kollar jag på de därikring. 725 är 13.5cm och 825 är 14cm :)
Gilla

elida

Kvinna ·

16 jan, 2016

Jojja: Nu är jag i samma sits som dig i början:) Ska jag välja Motiva 725 eller 825?!?! Jag vill ha stora och fylliga bröst och jag är bred över bröstkorg. 14cm..Jag har precis blivit medlem så kan ju inte se nå bilder alls. Du har inte möjlighet att pma bild på dina för att få en bild i huvudet. Man googlar runt men svårt att hitta bra bilder:)
Gilla

blomman_77

Kvinna ·

14 maj, 2016

Hej hej

Är helt ny på sidan och letar för fullt då detta är en djungel, puh!

Funderar på att lägga in ca 700- 800cc har ammat 4 barn och känner att jag har lite väl mycket hud över :)

Hur tycker du att din operation gått? Är du nöjd med val av storlek?

Kramelikram

Gilla

blomman_77

Kvinna ·

14 maj, 2016

Hej hej

Funderar på att lägga in ca 700- 800cc har ammat 4 barn och känner att jag har lite väl mycket hud över :)

Kramelikram

Gilla

blomman_77

Kvinna ·

14 maj, 2016

Hej hej

Kramelikram

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem