PrettyStupid
Kvinna ·
26 jun, 2019
Motiva mini 265 eller Motiva demi 285
BröstförstoringHej allihopa! Har idag varit på konsultation hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken och är så förväntansfull men samtidigt förvirrad. Gick dit med inställningen att jag ville ha motiva mini 250 då jag sett så mycket fina bilder här på forumet med denna storlek och jag önskar ett naturligt resultat då jag endast är 155 lång och ganska smal. Patrik rekommenderade mig att välja Motiva demi 285 då han tyckte detta skulle bli snyggare på mig. Är så förvirrad nu och vet inte vilken jag ska välja. Är jätterädd att det ska bli för stort på mig. Någon med bra erfarenheter kring dessa? eller vad tror ni överlag? Kommer 285 bli stort på korta mig?
Sortera efter
sannisen
Kvinna ·
26 jun, 2019
MDS
Kvinna ·
26 jun, 2019
Annie96
Kvinna ·
26 jun, 2019
PrettyStupid
Kvinna ·
27 jun, 2019
TyTy
Kvinna ·
27 jun, 2019
Annie96
Kvinna ·
27 jun, 2019
Tack för era svar. Blev lite lugnare av era kommentarer. Vill också lita på hans omdöme. Han tyckte absolut vi kunde välja 265 MINI men att risken för mig då var att jag inte skulle få den underpool jag vill ha eftersom mina naturliga bröst inte har mycket underpool och detta är ju något jag verkligen vill undvika. Är dock rädd att demi ska sticka ut alldeles för mycket från min kropp. Får hoppas att han vet bäst helt enkelt och köra på det han rekommenderar. Fick troligtvis operation redan om en vecka, så det blev väldigt hastigt :D
MDS
Kvinna ·
27 jun, 2019
Ett par saker som också är värda att komma ihåg är dels att vilka storlekar man kan välja på hänger ihop med vilken bröstbredd man har. För att det inte ska se konstigt ut så mäter kirurgen din bröstbredd och sedan ska implantatens bredd matcha den. Tar man ett för smalt implantatblir resultatet nämligen lite knasigt. Efter det kan man sedan välja putet, alltså tex mini eller demi osv. Du hade med andra ord antagligen en bredare bröstbredd än vad som passar 250.
Det andra är att skillnaden mellan 250 och 285 är strax över 2 matskedar, alltså ganska lite, och skillnaden mellan 265 och 285 är bara 1 och en tredjedels matsked. Tror därför inte att du alls behöver vara orolig för att den större storleken skulle upplevas som jättemycket större =)