Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PrettyStupid profilbild

PrettyStupid

Kvinna ·

26 jun, 2019

Motiva mini 265 eller Motiva demi 285

Bröstförstoring

Hej allihopa! Har idag varit på konsultation hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken och är så förväntansfull men samtidigt förvirrad. Gick dit med inställningen att jag ville ha motiva mini 250 då jag sett så mycket fina bilder här på forumet med denna storlek och jag önskar ett naturligt resultat då jag endast är 155 lång och ganska smal. Patrik rekommenderade mig att välja Motiva demi 285 då han tyckte detta skulle bli snyggare på mig. Är så förvirrad nu och vet inte vilken jag ska välja. Är jätterädd att det ska bli för stort på mig. Någon med bra erfarenheter kring dessa? eller vad tror ni överlag? Kommer 285 bli stort på korta mig?

7

Sortera efter

sannisen

Kvinna ·

26 jun, 2019

Har en kompis som är typ 153 och har 355 round full och är väldigt petite. På henne ser brösten jättefina ut och naturliga trots storleken. men tycker 285 låter rätt naturligt? Gjorde du 3d-bilder? Hade själv inte velat ta för liten storlek och ångra mig sedan.. Vill ju ändå ha lite skillnad om jag ändå ska operera mig. Var också hos Patrik och är MER än nöjd (!) så hade absolut litat på honom men sa du att du tyckte det lät lite stort? Tänk på att han självklart har din längt i åtanke så inte så att han inte ser att du är kort hehe.
Gilla

MDS

Kvinna ·

26 jun, 2019

Jag ville precis som du ha ett nätt och naturligt resultat och bestämde mig för 245 t o m. Men efter att ha sett 3-D bilder och jämfört måtten, cm, mm det skiljer så lyckades Magnus övertyga mig om att jag inte kunde ha mindre än 265. Fick med mig bilderna hem på både 265 och 285, och insåg att skillnaden inte är så stor. Även dom få mm det skilde samt att jag såg ett inlägg på deras instagram, en jämförelsebild på 3-D och verkligt resultat som fick mig att bestämma mig för 285. Verkligheten är lite mindre än 3-D bilden. Kan också nämna att jag fick en chock, när jag skulle duscha och tittade i spegeln första gången, OMG dom var jätte stora! Nu när det gått ca 1,5 vecka så har ju svullnaden börjat ge med sig och i alla fall det högra har glidit mer ner på rätt plats och det ser riktigt bra ut. Jag känner att det blev rätt och att jag hade ångrat mig om jag hade valt 265.Jag är 1,60 och väger 60, mer hull på rumpa å lår och en XS/S strl upptill, kroppsmässigt. Hoppas jag kunnat stilla någon tanke. Lycka till med val av strl. =)
Gilla

Annie96

Kvinna ·

26 jun, 2019

Jag opade mig hos Patrik för ett par dagar sen och även om det är alldeles för tidigt för att se något slutresultat så är jag nöjd att jag gick på hans rekommendation. Första implantaten han föreslog för mig var 340cc i demi profil och efter mycket velande fram och tillbaka mellan olika storlekar och profiler som landade mitt beslut tillsist i precis det han rekommenderat från start. Han vet vad som passar din kropp efter dina önskemål :)
Gilla

PrettyStupid

Kvinna ·

27 jun, 2019

Tack för era svar. Blev lite lugnare av era kommentarer. Vill också lita på hans omdöme. Han tyckte absolut vi kunde välja 265 MINI men att risken för mig då var att jag inte skulle få den underpool jag vill ha eftersom mina naturliga bröst inte har mycket underpool och detta är ju något jag verkligen vill undvika. Är dock rädd att demi ska sticka ut alldeles för mycket från min kropp. Får hoppas att han vet bäst helt enkelt och köra på det han rekommenderar. Fick troligtvis operation redan om en vecka, så det blev väldigt hastigt :D
Gilla

TyTy

Kvinna ·

27 jun, 2019

Ett par saker som också är värda att komma ihåg är dels att vilka storlekar man kan välja på hänger ihop med vilken bröstbredd man har. För att det inte ska se konstigt ut så mäter kirurgen din bröstbredd och sedan ska implantatens bredd matcha den. Tar man ett för smalt implantatblir resultatet nämligen lite knasigt. Efter det kan man sedan välja putet, alltså tex mini eller demi osv. Du hade med andra ord antagligen en bredare bröstbredd än vad som passar 250. Det andra är att skillnaden mellan 250 och 285 är strax över 2 matskedar, alltså ganska lite, och skillnaden mellan 265 och 285 är bara 1 och en tredjedels matsked. Tror därför inte att du alls behöver vara orolig för att den större storleken skulle upplevas som jättemycket större =)
Gilla

Annie96

Kvinna ·

27 jun, 2019

PrettyStupid skrev:

Tack för era svar. Blev lite lugnare av era kommentarer. Vill också lita på hans omdöme. Han tyckte absolut vi kunde välja 265 MINI men att risken för mig då var att jag inte skulle få den underpool jag vill ha eftersom mina naturliga bröst inte har mycket underpool och detta är ju något jag verkligen vill undvika. Är dock rädd att demi ska sticka ut alldeles för mycket från min kropp. Får hoppas att han vet bäst helt enkelt och köra på det han rekommenderar. Fick troligtvis operation redan om en vecka, så det blev väldigt hastigt :D

Patrik tyckte även att jag kunde köra på mini om jag ville men rekommenderade ändå demi av ett par anledningar. Sen är jag ju bra mycket större än dig så demi kommer ju se större ut på dig... vad har du för utgångsläge? :)
Gilla

MDS

Kvinna ·

27 jun, 2019

TyTy skrev:

Ett par saker som också är värda att komma ihåg är dels att vilka storlekar man kan välja på hänger ihop med vilken bröstbredd man har. För att det inte ska se konstigt ut så mäter kirurgen din bröstbredd och sedan ska implantatens bredd matcha den. Tar man ett för smalt implantatblir resultatet nämligen lite knasigt. Efter det kan man sedan välja putet, alltså tex mini eller demi osv. Du hade med andra ord antagligen en bredare bröstbredd än vad som passar 250.

Det andra är att skillnaden mellan 250 och 285 är strax över 2 matskedar, alltså ganska lite, och skillnaden mellan 265 och 285 är bara 1 och en tredjedels matsked. Tror därför inte att du alls behöver vara orolig för att den större storleken skulle upplevas som jättemycket större =)

Så super bra förklarat! 😀👍
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem