Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Trasan

Trasan

Kvinna ·

Motiva round demi 340

Bröstförstoring

Jag ska lägga in motiva round demi 340 delvis bakom muskeln, samt förbättra profilen med kroppseget fett från flankerna. Är det någon som gjort något liknande och kan berätta om det? Eller någon som lagt 340 demi (eller liknande). Vill höra allt! Både positivt och negativt.

20

Sortera efter

Emmaaaa

Emmaaaa

Kvinna ·

Jag blev rekommenderad Motiva 340 demi på konsultationen och vill också höra mer! Är väldigt osäker på hur jag ska välja. Jag ska operera mig i januari.
Gilla
Aia

Aia

Kvinna ·

Jag har 340 demi ergonomix! Är jättenöjd!
Gilla
Sabina84

Sabina84

Kvinna ·

Aia skrev:

Roligt att höra , funderar på att byta till det för mer naturligt resultat! Har du bilder?
Gilla
Johanna_92

Johanna_92

Kvinna ·

Hej! Hur gick det för er? :) Ska göra min op 29e april och har också velat mellan round och ergonomix men valde det första för att fylla på mer upptill. Vad valde ni? Blev ni nöjda? :)
Gilla
Chicaboom

Chicaboom

Kvinna ·

Jag la in 475 demi round. Upplevde dem som hårda jämfört med min egna vävnad.. Så implantatet kändes liksom som en kant när man tog på bröstet. Har just bytt till ergonomix full och känner direkt att de kommer att smälta ihop mer med mitt eget bröst. Men jag ville ha naturligt resultat från början därför valde jag demi. Skulle dock säga att dem ser lika naturliga ut nu om inte mer naturliga med ergonomix även om det är full.
Gilla
Maxime

Maxime

Kvinna ·

Chicaboom skrev:

Jag la in 475 demi round. Upplevde dem som hårda jämfört med min egna vävnad..
Så implantatet kändes liksom som en kant när man tog på bröstet. Har just bytt till ergonomix full och känner direkt att de kommer att smälta ihop mer med mitt eget bröst. Men jag ville ha naturligt resultat från början därför valde jag demi. Skulle dock säga att dem ser lika naturliga ut nu om inte mer naturliga med ergonomix även om det är full.

Åh, nu blir jag nervös igen, en vecka kvar till OP. Jag vill också ha ett naturligt resultat och var helt inne på Ergonomix, men min kirurg sa att han slutat lägga in det på kvinnor som fött barn, då många upplever att de blir hängiga snabbare. Sa de något om det till dig @Chicaboom? På Proforma också nämligen. Hur som, skönt att det känns bättre!
Gilla
Chicaboom

Chicaboom

Kvinna ·

Har fått 3 barn och något sådant sa hon inget om. Men helt ärligt så här jag nog hellre lite häng än att dem känns hårda. Anledningen till att jag bytte va att dem sa på återbesöket att jag fått kapselkontraktur. Sen pga var tvungen göra en ny op och byta implantaten. Jag valde då att byta till ergo, dels för att risken för ny kapsel finns och då kanske implantatet blir "lagom" hårt och de blir som round tänkte jag. Kirurgen sa aldrig emot utan tyckte de kunde bli bra. Men sedan efter op berätta hon att det nog inte var kapsel ändå. Den va inte så tjock som hon trodde. Frågade då vad det var som kändes hårt och hon förklarade de som att min vävnad var för mjuk mot round implantatet så det "upplevdes" hårt. Kanske bara gör de mer tveksamt för dig nu men gå på din känsla och be om second opinion om du hinner ?
Gilla
Maxime

Maxime

Kvinna ·

Tack så mycket för ditt utförliga svar! Ja, det är inte lätt. Känns som att det skiljer sig en hel del mellan kirurg till kirurg. Vi ska ju alla förhålla oss till tyngdlagen haha ;) och känner egentligen också att lite mjukare inlägg känns mysigare och lättare att förhålla sig till rent kroppsligt. Mm vi får se vad de säger, ska ringa och se vilken tid jag får idag så får fråga igen.
Gilla
Johanna_92

Johanna_92

Kvinna ·

Skriv gärna hur det gick sen! :)
Gilla
Pipilotti

Pipilotti

Kvinna ·

Jag har 300cc demi ergonomix och kan bara hålla med föregående att dom är jätte mjuka o härliga. Känns nästan som ens egna bröst, sjävklart inte lika mjuka men kan tex inte känna implantatet när jag klämmer på dom och står jag rakt upp får jag en jätte fin form med naturlig fyllnad upptill.
Gilla
GladaJag

GladaJag

Kvinna ·

Maxime skrev:

Chicaboom skrev:

Så implantatet kändes liksom som en kant när man tog på bröstet. Har just bytt till ergonomix full och känner direkt att de kommer att smälta ihop mer med mitt eget bröst. Men jag ville ha naturligt resultat från början därför valde jag demi. Skulle dock säga att dem ser lika naturliga ut nu om inte mer naturliga med ergonomix även om det är full.

Åh, nu blir jag nervös igen, en vecka kvar till OP. Jag vill också ha ett naturligt resultat och var helt inne på Ergonomix, men min kirurg sa att han slutat lägga in det på kvinnor som fött barn, då många upplever att de blir hängiga snabbare. Sa de något om det till dig @Chicaboom? På Proforma också nämligen.

Hur som, skönt att det känns bättre!

Ser att din senaste konsultation var hos Patrik Höijer, var det han som sa så? Jag har själv fött barn och Patrik rekommenderade just Ergonomix till mig. Blir lite fundersam över en sån kommentar.. vet ju att det är många olika faktorer som väger in i ett val av implantat, kanske är därför Patrik i så fall rekommenderar oss olika.. Hoppas det iaf, jag är helt inställd på Ergonomix och vill inte ha hängbröst efter kort tid.. :)
Gilla
Maxime

Maxime

Kvinna ·

GladaJag skrev:

Maxime skrev:

Chicaboom skrev:

Åh, nu blir jag nervös igen, en vecka kvar till OP. Jag vill också ha ett naturligt resultat och var helt inne på Ergonomix, men min kirurg sa att han slutat lägga in det på kvinnor som fött barn, då många upplever att de blir hängiga snabbare. Sa de något om det till dig @Chicaboom? På Proforma också nämligen.

Ser att din senaste konsultation var hos Patrik Höijer, var det han som sa så? Jag har själv fött barn och Patrik rekommenderade just Ergonomix till mig. Blir lite fundersam över en sån kommentar.. vet ju att det är många olika faktorer som väger in i ett val av implantat, kanske är därför Patrik i så fall rekommenderar oss olika.. Hoppas det iaf, jag är helt inställd på Ergonomix och vill inte ha hängbröst efter kort tid.. :)

Nej, det var inte Patrik som sa så. Han rekommenderade Ergonomix åt mig med. Har varit på ytterligare en konsultation efter och det var då det kom upp. Vet att även vissa kirurger på Akademikliniken säger samma. Jag har bett om att få ta slutgiltiga beslutet på min operationsdag mellan Motiva Round och Ergonmix. Tror både kommer bli bra i slutändan.
Gilla
GladaJag

GladaJag

Kvinna ·

Maxime skrev:

GladaJag skrev:

Maxime skrev:

Chicaboom skrev:

Nej, det var inte Patrik som sa så. Han rekommenderade Ergonomix åt mig med. Har varit på ytterligare en konsultation efter och det var då det kom upp. Vet att även vissa kirurger på Akademikliniken säger samma. Jag har bett om att få ta slutgiltiga beslutet på min operationsdag mellan Motiva Round och Ergonmix. Tror både kommer bli bra i slutändan.

Okej, intressant! Lycka till med allt! :)
Gilla
Mee67

Mee67

Kvinna ·

Aia skrev:

Vad roligt att läsa! Jag har ungefär dina mått och är inne på samma implantat. Sätter in dem om några dagar.
Gilla
Mee67

Mee67

Kvinna ·

Pipilotti skrev:

Jag har 300cc demi ergonomix och kan bara hålla med föregående att dom är jätte mjuka o härliga. Känns nästan som ens egna bröst, sjävklart inte lika mjuka men kan tex inte känna implantatet när jag klämmer på dom och står jag rakt upp får jag en jätte fin form med naturlig fyllnad upptill.

Låter fantastiskt! Hoppas på samma resultat och känsla som du, jag opererar mig om några dagar.
Gilla
Maxime

Maxime

Kvinna ·

Tack och detsamma! :)
Gilla
Johanna_92

Johanna_92

Kvinna ·

Hur går det för den som haft inplanerad op? :)
Gilla
Maxime

Maxime

Kvinna ·

@Johanna_92 Det har gått bra för mig! Det blev 380 cc demi i slutändan. Storleksmässigt känns de jättebra, formmässigt är de fortfarande lite svullna upptill, men det blir bättre och bättre för varje dag. Brösten är bara en vecka, så det är tålamod som gäller. :)
Gilla
Goldenmoonlight

Goldenmoonlight

Kvinna ·

Jag har lagt in 340 ergonomix demi. Dom börjar redan bli betydligt mjukare redan, gått 5 v sen operationen. Finns bilder på min sida :)
Gilla
Maxime

Maxime

Kvinna ·

Goldenmoonlight skrev:

Jag har lagt in 340 ergonomix demi. Dom börjar redan bli betydligt mjukare redan, gått 5 v sen operationen. Finns bilder på min sida :)

Jättefina! :) Mina börjar också se och kännas så mkt bättre nu redan efter två veckor, så skönt.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem