Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Linalina1

Linalina1

Kvinna ·

Motiva round full 500-550cc

Bröstförstoring

Hej! Jag var på konsultation igår på Nordiska K, Patrik. Jag hade tänkt mig att lägga in max 400cc. Är ute efter ett naturligt resultat. Men han mätte min bröstkorg och brösten och kom fram till att jag borde ha 500cc eller 550cc för det bästa resultatet. Mina egna boobs är lite påsiga och små efter barnen... så det behövs större för att puffa upp... men hjälp tycker det låter megastort!!! Är rädd för att de kommer se ut som två fotbollar. Patrik sa att det kommer det inte bli för jag har så breda bröst. Nån annan som lagt i detta med erfarenhet / bilder?

19

Sortera efter

Sophoto

Sophoto

Kvinna ·

Tessie_91 har lagt in 500 CC och jag tycker verkligen hon har dom perfekta boobsen. Snöa inte in dig på siffror. Du är ju ganska lång så jag tror definitivt du kan bära upp det. Patrik Höijer är en otroligt duktig kirurg så jag skulle lite på honom. Det var han som fick mig att inte välja större till exempel , jag tyckte att 355 lät för lite men han förklararade fint att en mini Cooper som har samma hjul som en hummer kommer inte bli bra haha. Så strunta i siffran, vi har olika kroppar och förutsättningar. Hur såg 3D bilderna ut?
Gilla
J_Nilsson

J_Nilsson

Kvinna ·

Tänk på att 50 cc försvinner bakom musklen. Lägger du in 500 så får du 450 i synligt resultat. 550=500 osv. Ja du fattar. Så prova ristestet om du vill få uppfattning på hur storlekarna känns på ett ungefär. Prova då även stoleken du tänkt dig från början (400) men tänk då att det blir 350 i synligt resultat. Lycka till! :)
Gilla
Linalina1

Linalina1

Kvinna ·

Tack finisar för svaren! Så skönt kunna prata här med er! :) Sant, jag litar på Patrik! Jag tyckte 3D bilderna blev jättekonstiga. Lite skeva, det sa han själv att vi fick kolla på sidobilden mest och där tycker jag inte att det ser så stort ut... hade jag haft annat utgångsläge på brösten hade jag inte valt så stort kanske. Men han sa även om jag skulle göra ett litet lyft, så skulle han inte rekommendera under 450cc för bröstkorgen är så pass bred... jag ska göra ristestet!
Gilla
Linalina1

Linalina1

Kvinna ·

Tack för svar! Nej det är olika förutsättningar vad som passar en!
Gilla
fiffy78

fiffy78

Kvinna ·

Jag undrar vad du beslutade dig för, ska bestämma mig själv. Hade oxå tänkt max 350-400 men blev rek 550! Blev du nöjd med resultat o blev de stora?
Gilla
Prussilusskaan

Prussilusskaan

Kvinna ·

Fia78 har du gjort nu? 550? Blev det bra?
Gilla
fiffy78

fiffy78

Kvinna ·

nej jag har inte gjort än! Var på konsultation igår, så jag ska boka in op. Men jag måste bara försöka bestämma mig om stl. Jag velar så.
Gilla
Yoshi

Yoshi

Kvinna ·

Vad valde ni tillslut ?? Jag är själv inne i detta. Patrik rek 550 på mig medans jag själv tänkte på 450. Även till mig sa han att de skulle se naturligt ut med tanke på bröstbredden
Gilla
fiffy78

fiffy78

Kvinna ·

Yoshi skrev:

Vad valde ni tillslut ?? Jag är själv inne i detta. Patrik rek 550 på mig medans jag själv tänkte på 450.
Även till mig sa han att de skulle se naturligt ut med tanke på bröstbredden

Jag velade länge... tänkte tom runt 300cc, men till slut på OP dagen så bestämde jag mig med samråd med Mattias att det skulle bli 450cc motiva round full profil. Jag är så glad att jag tog det idag, ca 9 dagar efter.
Gilla
Yoshi

Yoshi

Kvinna ·

Skönt att höra att du blev glad!! Så du tycker inte det blev allt för stora ? Eller lagom eller kanske tom små? Tacksam för svar
Gilla
Mufflon

Mufflon

Kvinna ·

Jag hade tänkt max 450 och han rekomenderar 650(!) Jag e dessutom kort.. men jag har 15cm breda bröst och han vill att jag ska ha hög eller full profil, så då blir det automatiskt mycket.. men jag tror att jag ändå ska välja 550 eller 590cc för det låter för mycket.
Gilla
Yoshi

Yoshi

Kvinna ·

Många säger ju att själv siffran skräms, men att de kan se hur naturligt som helst. Blir ännu mer förvirrad. Är det stor skillnad mellan 500-550? Någon som vet ?
Gilla
Mufflon

Mufflon

Kvinna ·

Yoshi skrev:

Många säger ju att själv siffran skräms, men att de kan se hur naturligt som helst.
Blir ännu mer förvirrad. Är det stor skillnad mellan 500-550? Någon som vet ?

I princip ingen alls, om man har super små implantat att 50cc kan ge en visuell skillnad. Men jag tror inte det vid 500cc. Jag vill ha betydligt större bröst men är rädd för komplikationer som att det börjar hänga igen, eller töjda fickor, bottoming out osv
Gilla
fiffy78

fiffy78

Kvinna ·

Yoshi skrev:

Skönt att höra att du blev glad!!
Så du tycker inte det blev allt för stora ? Eller lagom eller kanske tom små?

Tacksam för svar

Nej jag är jättenöjd med storlek!
Gilla
Mickzi

Mickzi

Kvinna ·

Var oxå hos Patrik häromdagen och blev rekommenderad 500-550 motiva round full, har oxå ganska bred bröstkorg, tänkt en hel del fram och tillbaka o kollat på massa bilder men tror jag kör på det! Är taggad vill att det ska ske på direkten haha!
Gilla
Minto

Minto

Kvinna ·

Vad har ni alla för bröstbredd, om jag får fråga? ? Ska till patrik om 2 veckor. Har tänkt mig mellan 450-500cc (blev rekommenderad 450cc på proforma), men min bröstbredd är "bara" 12cm alltså inte så brett. Undra om Patrik kommer vilja gå större än så eller ej ? Ska bli spännande att se vad han säger!
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Hej jag har opererat min bröst hos Patrik två gånger och första gången la jag in 500cc det finns bilder i mitt galleri tycker absolut inte att dom var stora☺️ Du kommer bli så nöjd med allt ❤️
Gilla
Minto

Minto

Kvinna ·

Vonkan skrev:

Hej jag har opererat min bröst hos Patrik två gånger och första gången la jag in 500cc det finns bilder i mitt galleri tycker absolut inte att dom var stora☺️ Du kommer bli så nöjd med allt ❤️

Åh, ja dina 500- bröst är i stil med den size jag önskar ? vet du vad du har för bröstbredd? Jag gissar på att jag behöver gå upp på uhp eller corsé om jag ska ha större än 450cc. Tyckte du om dina fasta (coh3) implantat? Vet ej om du har samma idag :) jag tycker om att de behållr formen/upperpole (vilket inte existerar på mina bröst idag), men vill inte ha de för fasta. Vill gärna att de ska följa med kroppen och vara klämvänliga ? Är det önskemål som inte går att kombinera tro?
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Hej i dag har jag 725cc vet tyvärr inte min bröst bredd
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem