Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Annunatariel

Annunatariel

Kvinna ·

Någon annan med 280 cc?

Bröstförstoring

Hej!

Opererades igår och lade in 280 cc anatomiska under bröstmuskeln. Ville inte ha jättestora, onaturliga bröst utan bli mer proportionerlig än innan då jag knappt hade några bröst. Det har ju bara gått en dag så det är svårt att säga något om storleken än så länge. Är det någon mer som opererat in den storleken? Och är ni nöjda? Vad kan man, ungefär, förvänta sig för bh-storlek om man går från en a/liten b-kupa, någon som vet?

12

Sortera efter

Katri77

Katri77

Kvinna ·

Följer :)

Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

Hur stor är du under bysten stramt mätt? Utan att veta dina mått gissar jag på 65E. 

Gilla
Annunatariel

Annunatariel

Kvinna ·

turisten skrev:

Hur stor är du under bysten stramt mätt? Utan att veta dina mått gissar jag på 65E.

Ungefär 70-75 cm är omkretsen under bysten, svårt att mäta med sportbh:n ivägen :)

Gilla
everything

everything

Kvinna ·

Jag har lagt in 300cc och hade 70b innan, tror jag kommer landa på 65e-70d, tycker att det låter större än vad de ser ut att vara dock ;)

Är relativt nöjd med storleken, men hade nog tänkt mig att de skulle kännas större..

Gilla
Katri77

Katri77

Kvinna ·

Nån av er som vet varför BH-tabellerna visar så olika?

Kollade på mina mått på change, (under byst 70, på byst 85), hamnade där på 65E.

Medan Lindex och Twilfit placerar mig på 75B/C

Hur kan de visa så olika?

Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

Katri77 skrev:

Nån av er som vet varför BH-tabellerna visar så olika?

Kollade på mina mått på change, (under byst 70, på byst 85), hamnade där på 65E.

Medan Lindex och Twilfit placerar mig på 75B/C

Hur kan de visa så olika?

Brist på storlekar, kunskap och personal som kan hjälpa till, men också att de köper in de storlekar som folk köper. Eftersom 8 av 10 går runt med fel bh-storlek så lönar det sig ekonomiskt för kedjorna att ta in bh:n för dessa 8 av 10 istället för 2 av 10. Om man inte har tillräckligt med personal på plats som kan mäta, är det bra mycket större chans att en kund köper en bh i 75B än en i 60E för folk kollar sig själv i spegeln, ser en normalsmal med normalsmå bröst, inte en anorektiker med bomber som de tror att 60E betyder.

Gilla
MyMeMo

MyMeMo

Kvinna ·

Det är svårt att säga vilken storlek du behöver, så du måste nog prova dig fram. Det tar också ett tag innan kroppen blir normal efter en operation, precis som brösten innan de fått sin slutliga form och storlek. Så köp inte så många nya bh-ar på en gång utan vänta med det. Sen är det också lite olika på vilken sorts bh du har. Vissa med mer uppuffande funktion får man köpa större kupa av jämfört med andra. Tycker nog att storlekar på bh-ar är mer samstämda i olika affärer än klädstorlekar däremot.
Gilla
Katri77

Katri77

Kvinna ·

Tack Turisten!

Förklarar en hel del. Blev ju lagom förvirrad haha

Gilla
Annunatariel

Annunatariel

Kvinna ·

everything skrev:

Jag har lagt in 300cc och hade 70b innan, tror jag kommer landa på 65e-70d, tycker att det låter större än vad de ser ut att vara dock ;)

Är relativt nöjd med storleken, men hade nog tänkt mig att de skulle kännas större..

Jag trodde faktiskt också att de skulle vara större än de är. Vet ännu inte om jag är nöjd, hade nog i efterhand valt en något större storlek. Är dock supernöjd över utseendet på dem redan efter drygt 2 dagar, hade de bara varit nåååågot större så hade de varit perfekta :)

Gilla
everything

everything

Kvinna ·

Ja så känner jag med, men man blir nog lite storleksblind. När jag kollar på bilder på hur mina bröst såg ut innan så inser jag att jag är nöjd och att det faktiskt var ett naturligt resultat jag var ute efter :) sen blir man nog påverkad av att titta på bilder här inne där många gjort större som man tycker är fina ^^
Gilla
Annunatariel

Annunatariel

Kvinna ·

everything skrev:
Ja så känner jag med, men man blir nog lite storleksblind. När jag kollar på bilder på hur mina bröst såg ut innan så inser jag att jag är nöjd och att det faktiskt var ett naturligt resultat jag var ute efter :) sen blir man nog påverkad av att titta på bilder här inne där många gjort större som man tycker är fina ^^

Jag var så jäkla dum att jag aldrig tog någon före-bild! Så korkat! Men min läkare har ju så jag får fråga honom om jag kan få. Nu, en vecka efter op, har de hängt till sig lite och jag blir bara mer och mer nöjd. Så i slutändan kommer jag nog tycka att storleken är perfekt. Jag har definitivt blivit storleksblind efter jag börjat hänga på detta forum!

Gilla
everything

everything

Kvinna ·

Haha, jaa det var lite dumt ;) Vad kul att du bara blir mer och mer nöjd! Ja precis storleksblind blir man och så tror jag att man "letar" lite mer efter fel på brösten än om man inte hade läst om alla andras komplikationer..

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem