Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LittleMom

LittleMom

Kvinna ·

Någon annan med 440cc high

Bröstförstoring

Har hittat någon tråd, dock som var 2 år gammal, som handlade om 440cc.

Blev bestämt igår på konsultationen att jag skulle få perthese 440cc high, någon mer som har den storleken (eller runt där) Känner mig lite nervös eftersom det känns som ett högt nummer.

Även nervös eftersom high låter skrämmande, kompisen som var med tyckte high skulle passa bäst på mig för mellan såg lite "hängigt" ut. Har ju en månad på mig att vela haha.

Kram

17

Sortera efter

Plutten

Plutten

Kvinna ·

Jag har mentor 425 cc högprofil. Och jag tyckter inte alls mina är överdrivet stora! Snarare att jag skulle vilja ha ännu större. Jag tyckte också att det lät mycket innan men det är inte så :) Men har du gjort ristestet? 

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

jag har 435 hög profil så 440 är ju detsamma ;)

100cc är ju ca 1 dl så du kan ju själv förstå vilken liten skillnad det är!

Gilla
Bo.obi

Bo.obi

Kvinna ·

Hej! Jag har 440cc perthese (540hp) släta delvis bakom muskel, opererade mig i måndags så de är väldigt nya än :) var hos tuve på konsult och op!

jag är lite mer än 10cm längre än dig, men jag tycker absolut inte att jag har fått några stora bröst! så om du är ute efter lite större än lagom så tror jag det kan bli jätte fint! de använder sig av perthese som grund, om man själv inte säger om man vill ha något annat implantat.. är du ute efter mjuka droppformade är perthese bra!

Gilla
GoldenHeart

GoldenHeart

Kvinna ·

Jag hade Perthese 440 HP innan min korr. Har en del bilder på min profil. Ser också att du och jag har rätt så liknande längd och vikt, så mina bilder kan förhoppningsvis ge dig lite uppfattning om hur 440 HP ser ut :)

Ska du ha framför eller bakom muskeln?

Gilla
LittleMom

LittleMom

Kvinna ·

Plutten skrev:

Jag har mentor 425 cc högprofil. Och jag tyckter inte alls mina är överdrivet stora! Snarare att jag skulle vilja ha ännu större. Jag tyckte också att det lät mycket innan men det är inte så :) Men har du gjort ristestet?

Ja det har jag med tycker inte alls att det varjen såg likadant ut eller kändes som på konsultationen. Men jag är mest "rädd" för storleken, alltså det höga cc:et. Funderade på 300cc innan konsult. men när jag fick 200nåt så såg det alldeles för litet ur.

Gilla
LittleMom

LittleMom

Kvinna ·

Bo.obi skrev:

Hej! Jag har 440cc perthese (540hp) släta delvis bakom muskel, opererade mig i måndags så de är väldigt nya än :) var hos tuve på konsult och op!

jag är lite mer än 10cm längre än dig, men jag tycker absolut inte att jag har fått några stora bröst! så om du är ute efter lite större än lagom så tror jag det kan bli jätte fint! de använder sig av perthese som grund, om man själv inte säger om man vill ha något annat implantat.. är du ute efter mjuka droppformade är perthese bra!

Ja jag vill ha naturliga men high har man sett många "bollbröst" på. Men Tuve sa att sköter man bandet ordentligt så blir det inte så. Kompisen tyckte som sagt att mellan så lite för hängigt ut. Vill absolute inte se ut som "tuttlisa" men ändå lite :P Kilar in hos dig bo.obi och kollar om biler kommit upp :)

Gilla
LittleMom

LittleMom

Kvinna ·

Bo.obi kan man meja Tuve och be om att få en sista provning innan op? Har dom många storlekar hemma? Tänkte ifall man kunde få prova 440 igen och även en lite mindre? Såg att även du opats där :)
Gilla
LittleMom

LittleMom

Kvinna ·

GoldenHeart skrev:

Jag hade Perthese 440 HP innan min korr. Har en del bilder på min profil. Ser också att du och jag har rätt så liknande längd och vikt, så mina bilder kan förhoppningsvis ge dig lite uppfattning om hur 440 HP ser ut :)

Ska du ha framför eller bakom muskeln?

Bakom :)

Gilla
Bo.obi

Bo.obi

Kvinna ·

Ja det ska du absolut göra om du känner dig osäker! testa "ristestet" hemma och ta på en sportbh för att inte ha xtra ivägen till resultatet (ingen vadderad bh ;))

Tuve sa aldrig till mig vad som var i när vi kom fram till min storlek, jag fick testa jätte många olika och fick själv känna efter om det var för litet eller för stort, sen när jag var nöjd sa han vad det var i!

Testa och känn efter hur DU vill ha de!

Vet du vad du har för bröstbredd? Om du kollar på implantatslistan kan du själv se hur du vill ha det, mina är 12,7 i bredd och 5,3 i put .

Jag ska lägga ut fler bilder så du kan se hur det ser ut på mig, men tänk på att de är inte klara från slut resultat än på länge! :) och att jag är 10 cm längre än dig!

Gilla
LittleMom

LittleMom

Kvinna ·

Ja så gjorde han på mig med, jag tjuvkikade efteråt på 200nåt (kommer inte ihåg exakt vad det va) Han sa att denna storleken 440 va i det största lagret för mig och bredden går han inte högre på. Därför jag e lite så osäker. Men vad jag gillade med bröstbredden på 440 var att det gick lite "utanför" kroppen, fick den fina timglas kroppen, har rätt stora höfter. Men jag mejlar nog honom, med några biler på hur jag Inte vill att dom ska se ut och någon med hur jag vill och frågar om jag får prova en storlek mindre med på op dagen.

Men med ristestet så kunde man forma dom hur som helst, därför jag tyckte det var svårt.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag har Mentor 450cc High.. Kika min blogg på bilder o lite tankar om du är nyfiken?

http://brostforstoringproforma.blogspot.se/

Gilla
LittleMom

LittleMom

Kvinna ·

Jätte fina MeMyselfAndI !!! Förstår att du är nöjd :)

Gilla
Bo.obi

Bo.obi

Kvinna ·

Jag ville också prova på op dagen men de ville de inte! Man ska ha bestämt sig innan så att när det är dags att operera sig ska man bara va och känna sig nöjd. Åk in igen och testa tycker jag! Hellre en gång för mycket än en för lite.... inte som att köpa byxor och sen lämna tillbaka eller byta om man är missnöjd! :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tack! :) Jag kände också att "oj jösses, 450cc?" men litade på kirurgen.. fick veta cc 15 min innan op då vi hade bestämt 375 innan ;) men mina var så säckiga innan så han trodde high o 450 skulle bli bäst resultat utan lyft. Jag tror han hade ganska skiträtt ;D
Gilla
LittleMom

LittleMom

Kvinna ·

Ja memyself det hade han för dom blev kanon fina! :)

Hur mäter man sin egna bröstbredd hemma? Eller kan man fråga Tuve den?

Idag så ska jag åka till min mor och stanna där över natten, vi ska ut och fira/festa för imorgon så är sista dagen med snus för mig :) Jag förbereder mig i tid så kroppen inte har något nikotin alls kvar för den 30e April så ska min kropp vara i tipp topp :D

Gilla
emme

emme

Kvinna ·

Jag har 440 hp, och har blivit opad av Tuve. Supernöjd med brösten, men skulle nu i efterhand velat ha lite större.. I början kändes de enorma, och jag var riktigt ledsen över storleken, att jag grät när jag vaknade upp. Nu ett år senare funderar jag på storleksbyte till 630 Ultra hög profil. Man vänjer sig fort!

Gilla
LittleMom

LittleMom

Kvinna ·

Okej va kul emme att någon annan här inne har 440 från tuve. och high med.

Va inne hos dig och dom tror jag blir Kanon på mig :D Jätte fina, jag e ju 10cm kortare och 6kg mindre så på mig så ser dom kanske lite större ut. Tack för att du svarade :D

Ska du boka ny konsultation för byte? Ska du byta hos Tuve? Tänkte om du var nöjd med honom? :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem