Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anielle

Anielle

Kvinna ·

Någon med 450cc eller större som rider?

Bröstförstoring

Ska lägga in 450 eller 500 och oroar mig för hur det blir med min ridning efter operationen. Ska i alla fall vara borta sex veckor och sen börja försiktigt med BRA stöd. Någon som rider mycket och har större implantat? Stör det, eller kan man fortsätta som vanligt?

13

Sortera efter

silicea

silicea

Kvinna ·

Jag har 450 framför och det går utmärkt. Började skritta efter fyra veckor. Känner inte alls att de är i vägen, men känns lite ibland i ökad trav att man har bröst. Inte obehagligt men även med väldigt stadig sport bh så rör de sig lite ändå.

Gilla
Cheesecake85

Cheesecake85

Kvinna ·

Om man har bakom har man mer stöd. Nu senast har jag framför och det kan kännas i trav. Tycker det är obehag bara vid promenad men har man bra sporttop (jag kör dubbla stay in place) så rör dom sej inte alls och jag tycker det går super!
Gilla
Anielle

Anielle

Kvinna ·

Jag ska ha mina bakom. Men tror ni det är möjligt att börja med lektioner efter sex veckor? Man kan ju bara välja att rida lätt i traven. Galoppen är inga problem eller?
Gilla
Lelodi

Lelodi

Kvinna ·

Jag får inte rida på 3 månader och har 255 cc bakom. Jag skulle inte våga leda en häst om den skulle rycka till eller nåt. Mina 2 är utplacerade under tiden.
Gilla
Anielle

Anielle

Kvinna ·

Okej det kanske är olika rekommendationer från läkarna. Patrik som jag opereras av sa att jag bör vila fyra veckor och sen kan jag prova om jag har riktigt bra stöd. Men jag får se hur det känns och lyssna på kroppen helt enkelt
Gilla
Snuttboll

Snuttboll

Kvinna ·

Kan man longera? Jag har egen häst och någon måste ju ta hand om den :P

Gilla
Lelodi

Lelodi

Kvinna ·

Jag hade inte gjort det. Dels vete fasen om jag fått igen gjorden och sen kan i alla fall mina dra på en bock eller så i tex fattningar. Men det beror väl på häst :-). Båda mina är stora och känsliga/ elektriska samtidigt. Ljuvliga att rida på men man måste vara med liksom. En annan individ kanske funkar utmärkt.
Gilla
Snuttboll

Snuttboll

Kvinna ·

Hur löser ni det då med hästen? Man kan ju inte lämna över allt ansvar i flera veckor till någon annan?

Gilla
Lelodi

Lelodi

Kvinna ·

Jag har lämnat dem till min tränare :-) litar på henne till 300%
Gilla
Snuttboll

Snuttboll

Kvinna ·

Jag har ingen som jag bara kan lämna min häst till. Har medryttare och trodde att det skulle räcka om hon hjälpte mig typ 1-2 veckor mer ordentligt och sen delade vi på det :P

Gilla
Lelodi

Lelodi

Kvinna ·

Hmmm, det var ju sådär. Kan inte hon ta tre eller 4 dagar i veckan och så får kusen lite vila? Tänk vad trist om du får komplikationer och lagt ner pengar, smärta osv. Har ni skrittmaskin? Någon annan dom kan fuxa en dag till i vecjan? Du kan nog efter 2 v vara där och övervaka men inte greja/rida själv på betydligt längre tid är min gissning.
Gilla
Snuttboll

Snuttboll

Kvinna ·

Min sambo kan fixa stallskötsel, så det är ingen panik. Jag ska fråga henne om hon kan ta 4-5 ggr v så slipper hon betala nått...

Gilla
prinsessanklara

prinsessanklara

Kvinna ·

Lösdrift kanske vore nått? Där är de ju ändå ganska självgående :) min tävlingshäst trivs hur bra som helst med det! Och så har en kompis lovat att rida honom iaf första månaden :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem