Ellas
Kvinna ·
10 jan, 2020
Någon med en bröstbredd på ca 13,5 cm? Vad valde ni för bredd på implantaten?
BröstförstoringJag var på konsultation idag på Nordiska Kliniken och grämer mig över att jag glömde fråga om jag kunde få testa implantaten innanför tröjan för att få ett hum om bredden irl. På bilderna ser det helt okej ut men jag är rädd att brösten blir för "raka" istället för sideboob-looken jag är ute efter. Mina bröst är 13,3cm/13,6cm och kirurgen rekommenderade därför 12,5 cm (han sa att man brukar ta bort 1cm på implantaten). Jag skall ha Motiva Ergonomix Mini och vi landade då på 310cc. Men nu sitter jag här hemma och funderar på om jag ändå vill ha lite bredare, kanske 13cm eller till och med 13,5cm. Blir det galet brett på mig tro? Eller heltokigt med Mini-profil? Jag har laddat upp min 3D-bild för er som vill kika.
Sortera efter
Yellow
Kvinna ·
14 jan, 2020
Ellas
Kvinna ·
14 jan, 2020
Vad skönt att du ska gå dit igen. Egentligen kanske jag också skulle behöva det, blir inte klok på det här haha! Men jag har fått för mig att en andra konsultation inte kostar något? Kanske drömt det ?
Patrik rekommenderade ju 380cc (12.5cm) för mig. På 3D-bilden tyckte jag det såg stort ut från sidan och då fick jag prova implantatet under tröjan. Det kändes bra, inte alls så stort som jag trodde. Men var lite svårt att känna också då jag skulle försöka tänka bort lite av volymen eftersom jag ska göra lyft också. Det var först när jag kom hem som jag upptäckte det här med bröstbredden, så nu önskar jag att jag hade provat en storlek större också. Samtidigt vill jag ju lita på vad Patrik säger också. Jag visade honom bilder på önskat resultat och alla säger ju att han är tuttguden ?
Tycker egentligen överlag 3D-bilderna inte alls är speciellt charmiga. Inte alls så jag vill ha det. Men förstått att det inte brukar bli riktigt så i slutändan ändå? Tycker du dina 3D-bilder ser bra ut?
Yellow
Kvinna ·
14 jan, 2020
Lolitamin
Kvinna ·
14 jan, 2020
Pipilotti
Kvinna ·
14 jan, 2020
Pinkroose
Kvinna ·
14 jan, 2020
Åh, jag går i precis samma funderingar. Var på konsultation hos Patrik i lördags och hade en bröstbredd på 13.3 och 14. Han rekommenderade 380cc demi (alltså också utifrån 12,5 på motivas tabell). Detta såg jag när jag kommit hem och blev fundersam. Mailade och frågade och han sa att vid mitt lyft kommer bröstbredden bli ca en halv cm smalare. Så det bröst som är 14 blir snarare 13,5 cm. Det är ju fortfarande en cm mer än 12,5 men han sa då att även 425 demi fungerar. Jag har såååån beslutsångest nu. Vill verkligen inte ha för stora bröst, men samtidigt vill jag ju att de passar på min kropp. Men alla säger ju att man ska lyssna på Patrik, och 380cc var ju det han rekommenderade först. Men fan vad svårt det är ?
Vad skönt att bolla med någon i samma sits! Förstår dig helt, det är ju verkligen så himla svårt att veta. En halv cm kan ju göra jättestor skillnad på slutresultatet! För att sluta ligga sömnlös ang detta på nätterna bokade jag faktiskt in en ny konsultation idag så jag skall dit igen på fredag, lite surt att betala 500kr till för att jag i min förvirring glömde av att testa implantaten på det första besöket men det skall bli skönt att få komma dit igen (förhoppningsvis lite mindre nervös denna gång) och i lugn och ro testa både 310cc (12,5 cm, det han rekommenderade först), 360cc (13 cm) och 400cc (13,5cm). Tror att jag kommer att känna direkt då vad som funkar och inte. Man vill ju varken ha två små plättar mitt på kroppen eller två pannkakor som sträcker sig över halva revbenen. Testade ni ut de olika storlekarna på plats eller kollade ni också bara på 3D-bilderna?
Kollade bara på 3d bilderna. Kom på när jag kom hem att jag inte testade nått??
Samma här, haha. Var så nervös att jag glömde bort att fråga om placering osv också, så det ska bli himla skönt med ett till besök och att få gå igenom allt jag glömde stämma av förra gången! Berätta gärna vilken bredd du bestämmer dig för sen :)
Ellas
Kvinna ·
14 jan, 2020
Ja men jättegärna! ?
Åh vad skönt för din syster att hon är nöjd! Jag har aldrig varit den som spenderar en massa pengar på mig själv egentligen, det här gör jag för att jag verkligen mår dåligt över mina bröst idag. Men det är så himla läskigt när man inte kan veta resultatet i förväg. Tänk hur mycket pengar man lägger och så kanske det inte alls blir bra. Det är inte så man kan reklamera eller lämna tillbaka och bli av med pengarna, de sitter ju fortfarande kvar på ens kropp. ? men jag försöker tänka att allt nog är bättre än det jag har nu. Har jag den inställningen kanske jag blir nöjd oavsett ?
Hmm okej. Då kanske jag ska gå på en andra konsultation ändå, för jag tycker mina bilder är lite hängiga. Men kanske ser så ut för de är hängiga idag. Kanske får dra iväg ett till mail till Patrik. ? hur många kan man skriva innan det blir pinsamt? Haha. Tror förresten inte jag kan se dina bilder, jag är rätt ny här och tror man behöver vara silver-medlem för det va?
Jag håller med dig att det är snyggt med breda bröst! Hennes är väldigt fina!
Ellas
Kvinna ·
14 jan, 2020
Hej,
Jag har en bröstbredd på 13cm, vid min första OP la jag in 550 full (13,5cm). Jag gjorde en omoperation nu då vi la in 925cc corsé (14,5 cm)
Jag ville ha mer put och något mer sideboob.
Har bilder på båda de i mitt galleri. Även om det är mer put så kanske du får en uppfattning om bredden. Det kanske är fler saker de tar hänsyn till än bröstbredd, men jag tycker det är jättebra att du bokat en till konsultation. Skriv ner dina frågor och svaren du får och fota om du provar implantaten. Backa från spegeln så du får helkroppsbild.
Sen är det bara att ta ett beslut, man kommer aldrig veta exakt var det landar och det blir inte sååå stor skillnad på 5mm när man är i våran längd.
Lycka till!!
Ellas
Kvinna ·
14 jan, 2020
Å men låter lite märkligt, jag har fått intrycket av att man brukar välja implantat med samma bredd helst. Jag har 11.4 cm och valde 300cc motivas erg som är 11.5.
Yellow
Kvinna ·
14 jan, 2020
Ellas
Kvinna ·
14 jan, 2020
Precis som du säger lever man bara en gång och det är så jag tänker också. Har funderat på att göra det här i flera år men aldrig riktigt tagit tag i det. Nu känner jag bara att varför inte? Det är ju något jag verkligen vill! Varför gå runt och må dåligt över något man faktiskt kan åtgärda? Så jag tycker du gör helt rätt. Varför bry sig vad andra tycker? ? men förstår dig också, jag vill inte gå runt och skylta med det heller. Är lite nervös över att mina barn kommer gå skvallra på förskola/skola. ?
Jag vet inte om jag gjort rätt, laddade upp någon bild där man ser före och efter 3D-simulering. Var så mycket att fylla i så blev nog fel på vägen haha. Du får väl kolla om det dykt upp något ?
Pipilotti
Kvinna ·
14 jan, 2020
Å men låter lite märkligt, jag har fått intrycket av att man brukar välja implantat med samma bredd helst. Jag har 11.4 cm och valde 300cc motivas erg som är 11.5.
Wow så snygga bröst!! Jättefina verkligen, precis det jag själv är ute efter men jag tror Mini blir perfekt för mig då jag önskar aningen mindre profil :) Hjälp, kanske kan till och med 13,5cm bli bra för mig då med andra ord, jag som hade siktet inställt på 275cc från början haha... Men man ska ju verkligen inte titta på enbart cc, det är ju fortfarande samma implatat, bara utfyllnaden åt sidorna som skiljer. Men ja, 400cc känns helt galet, trots Mini-profil. Ska bli så himla spännande att testa alla tre alternativ (12,5cm/13cm/13,5cm) på min andra konsultation på fredag! Även om bredden bara skiljer 0,5-1cm är det ändå 40-90cc till och det känns aningen skrämmande då jag verkligen vill att de skall kännas små och diskreta med kläder på
Ellas
Kvinna ·
15 jan, 2020
Wow så snygga bröst!! Jättefina verkligen, precis det jag själv är ute efter men jag tror Mini blir perfekt för mig då jag önskar aningen mindre profil :) Hjälp, kanske kan till och med 13,5cm bli bra för mig då med andra ord, jag som hade siktet inställt på 275cc från början haha... Men man ska ju verkligen inte titta på enbart cc, det är ju fortfarande samma implatat, bara utfyllnaden åt sidorna som skiljer. Men ja, 400cc känns helt galet, trots Mini-profil. Ska bli så himla spännande att testa alla tre alternativ (12,5cm/13cm/13,5cm) på min andra konsultation på fredag! Även om bredden bara skiljer 0,5-1cm är det ändå 40-90cc till och det känns aningen skrämmande då jag verkligen vill att de skall kännas små och diskreta med kläder på
Ååå tusen tusen tack!!! Är super nöjd med hur dom blev, gillar också lite side-boob så blev himla nöjd med den delen och rundheten i underpolen framförallt :P... Mini kommer alldeles säkert ge ett super fint, lite diskretare resultat, snyggt! Haha, ja man har ju som oftast siktet inne på något helt annat än vad kirurgen sen föreslår, 300cc kändes jätte läskigt för mig så förstår att närmare 400cc känns galet stort för dig :O
Skönt att du bokat en ny konsultation! Så får du prova alla storlekar i lugn och ro och verkligen känna efter. Tror man behöver det, går så fort första gången att man ju glömmer bort allt man skulle fråga... :P
Yellow
Kvinna ·
16 jan, 2020
Pipilotti
Kvinna ·
17 jan, 2020
Ååå tusen tusen tack!!! Är super nöjd med hur dom blev, gillar också lite side-boob så blev himla nöjd med den delen och rundheten i underpolen framförallt :P... Mini kommer alldeles säkert ge ett super fint, lite diskretare resultat, snyggt! Haha, ja man har ju som oftast siktet inne på något helt annat än vad kirurgen sen föreslår, 300cc kändes jätte läskigt för mig så förstår att närmare 400cc känns galet stort för dig :O
Skönt att du bokat en ny konsultation! Så får du prova alla storlekar i lugn och ro och verkligen känna efter. Tror man behöver det, går så fort första gången att man ju glömmer bort allt man skulle fråga... :P
Förstår det!! Superfina verkligen! Ja men jag tror att Mini kommer att bli toppen, känns helrätt när jag kollar på andra tjejer med Mini-profil! :) Ja men verkligen, min syster gjorde 500cc nyligen (visserligen hög profil, men ändå) och de är stooora...! Men försöker att tänka på att profilen gör väldigt stor skillnad för helhetsintrycket. Tror nog att min egna bredd, 13,5cm/400cc blir lite stort faktiskt men ett snäpp högre än vad Patrik föreslog är nog det optimala för mig, dvs 360cc. Då är det bara 0,3-0,6cm mindre så precis mitt emellan standard-centimetern i marginal som han föreslog och min egna bredd :) Ja men verkligen, jag hade också typ 10 frågor jag glömde bort att fråga, fick total blackout inne på hans rum haha!
Ellas
Kvinna ·
17 jan, 2020
Nu har jag blivit silvermedlem, så nu ska det kanske gå att se min bild. ? upplever dom hängiga med noll överpol på bilden, så ska fråga Patrik om det. För sådär vill jag inte alls att mitt resultat ska bli.
Ellas
Kvinna ·
17 jan, 2020
Skönt att du bokat en ny konsultation! Så får du prova alla storlekar i lugn och ro och verkligen känna efter. Tror man behöver det, går så fort första gången att man ju glömmer bort allt man skulle fråga... :PFörstår det!! Superfina verkligen! Ja men jag tror att Mini kommer att bli toppen, känns helrätt när jag kollar på andra tjejer med Mini-profil! :) Ja men verkligen, min syster gjorde 500cc nyligen (visserligen hög profil, men ändå) och de är stooora...! Men försöker att tänka på att profilen gör väldigt stor skillnad för helhetsintrycket. Tror nog att min egna bredd, 13,5cm/400cc blir lite stort faktiskt men ett snäpp högre än vad Patrik föreslog är nog det optimala för mig, dvs 360cc. Då är det bara 0,3-0,6cm mindre så precis mitt emellan standard-centimetern i marginal som han föreslog och min egna bredd :) Ja men verkligen, jag hade också typ 10 frågor jag glömde bort att fråga, fick total blackout inne på hans rum haha!
Ja det tror jag med :D Mini är ju väldigt diskreta, som du säger, så kommer ge ett super fint lite mer diskret resultat. Oj ja förstår att 500cc hög profil ser helt enorma ut! Har en vän i samma size som jag själv och hon har lika stora som din syster och dom är gigantiska i mina ögon med... :O
Spännande med ny konsultation idag! Du måste berätta sen hur det gick :)) Å tack igen!
Ellas
Kvinna ·
17 jan, 2020
Yellow
Kvinna ·
17 jan, 2020
Lilla Elle
Kvinna ·
18 jan, 2020