Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
normboobie

normboobie

Kvinna ·

Någon med erfarenhet av implantat på ca 300cc?

Bröstförstoring

Hej tjejer! För att göra en lång historia ganska kort; har sedan barnsben drömt om att få bröst och bli kvinna, brösten kom i storlek liten och sedan amning på det vilket resulterade i bröst i form av taxöron. Har aldrig velat ha några jättebröst utan bara känslan av bröst och att fylla ut en bikini snyggt och bättre passform på kläder. Har varit på konsultation och med tanke på att jag är ganska bred vid axlarna föreslog de 400-450cc. Kändes enormt!

19

Sortera efter

Eveliten

Eveliten

Kvinna ·

Fick du prova ut nå inlägg å de kändes stora? Själv har jag 275 å kände på en gång att de va en storlek för mig, är lika nöjd nu såhär efter operationen med storleken också :) ser väldigt proportionerligt ut :) du kanske ska välja en med låg profil så du inte får så mkt put? Annars kanske inläggen blir för små på dig tänker jag..
Gilla
boobsforlife

boobsforlife

Kvinna ·

Har du funderat på high profile eller moderate?
450cc är rätt så stort om man endast är ute efter lite utfyllnad osv. Oavsett om det är "taxöron" du har nu så låter det som att du redan har lite egen vävnad? har du A eller B kupa?
Med 450cc lär du isf få e-f kupa möjligen. *vild gissning* :)
Gilla
normboobie

normboobie

Kvinna ·

Jag fick prova och tycker i efterhand att det kändes jättestort! E kupa låter inte som något för mig! Vill inte utmärka mig för mycket. Eveliten vad har du för bh storlek idag? Jag vill gärna ha put men inte jättefylliga och jätterunda, maxade som jag kallar det för. Det verkade bara finnas moderate i mindre storlekar? Jag kanske missförstod? annars var jag inne på high profile. Boobsforlife har du ung samma kroppsstorlek som jag? Jag har inte mycket egen vävnad alls, försöka med push-up bhar är lögn.. ;-) vad blir den största skillnaden mellan moderate och hp?
Gilla
Eveliten

Eveliten

Kvinna ·

Jag hade strl 75a innan, alltid använt 75b men nu i efterhand vet jag att jag haft fel. De jag har provat va 75c å de satt finfint :) kolla inplantatlistorna här så ser du hur stora de är.. De jag har är 109mm breda å ett put på 4,6cm.. Du kanske skulle ta ett par anatomiska ifall du inte vill ha runda? Jo medium profil finns i större :)
Gilla
normboobie

normboobie

Kvinna ·

Tack snälla :-) nu har jag lite att fundera på. De använder inte anatomiska på den klinik som jag valt, tyvärr. Men tror inte annat än att det blir bra ändå :-) vill bara inte ha för stora. Vill bara ha bröst :-D
Gilla
Eveliten

Eveliten

Kvinna ·

Vilken klinik ska du göra på? Det kan ju kanske va värt att gå på konsultationer på andra klinker också för att se om de säger samma sak sen kanske du ska satsa på att få ett resultat som du vill ha å inte vad som finns å välja mellan på en klinik, du ska ju som sagt leva med det sen :)
Gilla
normboobie

normboobie

Kvinna ·

Det har du egentligen rätt i :-) Jag har valt Falköping, bor nämligen relativt nära, med tanke på efterbesök eller om någonting krånglar så vill jag ha kliniken i närheten. Vet inte om det finns flera i närheten?
Gilla
Eveliten

Eveliten

Kvinna ·

Jo men det gör det nog, hur enkelt som helst å kolla upp :) tycker du ska väga " ett resultat som du sj vill ha" eller "nära till kliniken" visst vill man göra allt så smidigt som möjligt det har jag full förståelse för. Du kan ju göra återbesöken till små minisemestrar å övernatta på hotell eller höra med vc där du bor om du kan tex ta stygnen där :)
Gilla
lunsan

lunsan

Kvinna ·

Ja har 295cc kolla mina bilder!
Gilla
normboobie

normboobie

Kvinna ·

Har varit så inriktad på Falköping innan, får nog ta en funderare trots allt.. Lunsan det hade jag gärna gjort! Men kan inte än.. Vad hade du innan operation?
Gilla
lunsan

lunsan

Kvinna ·

Ja hade små a kupor. Ja har klädda bilder , brons. Tryck på min signatur så borde de se va?
Gilla
normboobie

normboobie

Kvinna ·

Ja nu så :-) jättefina! :-) (även om de var upponer ;-):-) ) är du nöjd eller hade du föredragit en annan storlek??
Gilla
just-for-me

just-for-me

Kvinna ·

normboobie skrev:
Har varit så inriktad på Falköping innan, får nog ta en funderare trots allt.. Lunsan det hade jag gärna gjort! Men kan inte än.. Vad hade du innan operation?

Vi sitter lite i samma situation av vad jag kan läsa i denna tråden! Jag har varit på konsultation och funderat på att operera mig på kliniken i falköping. Jag var på konsultation på annan klinik först där jag fick rekomendationen att göra anatomiska 295cc som jag och kirurgen var överrens om var snyggaast estetiskt.

Efter andra konsultationen med KKAB så fick jag samma meddelande att dem inte opererar anatomiska. Jag blev först lite ställt men har nog insett efter en massa läsande, debatterande och ventilerande med vänner att jag vill ha ett par bröst som är utfyllda upptill vilket droppformande inte riktigt ger.

Jag fick rekomendationen 450cc m+ inlägg för att jag har breda axlar och är "fyrkantig" det skulle ge mig fina former. Jag kommer däremot inte följa det rådet utan gå ner något för att inte känna mig som tuttlisa.  Jag vill ha utfyllnad och effekt men det ska inte vara "ETT PAR BRÖST". Jag överväger att göra 350cc eller 400cc kanske är 375 bra...

Jag är 163cm och väger ca 57kg min egen vävnad är ca 325cc.

Gilla
normboobie

normboobie

Kvinna ·

Ja de verkar gilla 450cc... det är inget för mig, jag är ute efter ett naturligt resultat. Får diskutera det med kirurgen när den dagen är här. Har bokat operation så nu ska jag bara härda ut tills det är dags ;-) Har du någon op tid boksd eller funderar du?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag är 162cm och ca 59 kg och lade in 300/325 runda. Är supernöjd! 
Gilla
lunsan

lunsan

Kvinna ·

Jo ja är nöjd men skulle nog valt större om ja valt om. ca 400 cc . Men men hellre mindre än för stora kanske .. Min kirurg tycker de är perfekta inte sugen på om op trots chans att käna pengar.
Gilla
just-for-me

just-for-me

Kvinna ·

normboobie skrev:
Ja de verkar gilla 450cc... det är inget för mig, jag är ute efter ett naturligt resultat. Får diskutera det med kirurgen när den dagen är här. Har bokat operation så nu ska jag bara härda ut tills det är dags ;-) Har du någon op tid boksd eller funderar du?

Det verkar vara så, kanske för att folk som sätter in och vill ha större att dem börjat rekomendera större. Det låter klokt, prata med kirurgen innan du tar sista beslutet. Jag har inte bokat tid men ska ringa under morgondagen och ställa det sista frågorna. Har lite funderingar kring kapselbildningen om försäkringen ingår eller hur dem ser på det. Samma sak med ingreppet om inlägget går sönder.

November är planen, när är det dags för dig?
Gilla
normboobie

normboobie

Kvinna ·

Sista oktober :-D (om jag i ntd minns fel får man betala narkosen 2500 om det blir problem, hur länge det gällde glömde jag fråga.
Gilla
just-for-me

just-for-me

Kvinna ·

normboobie skrev:
Sista oktober :-D (om jag i ntd minns fel får man betala narkosen 2500 om det blir problem, hur länge det gällde glömde jag fråga.

Tänkte försöka ringa dem idag, hittade inte visitkortet med mailadressen till skk som jag träffade nämligen. Måste ta reda på vad exakt dem står för samt vilka kirurger som var tillgängliga när. Har tappat hela broshyren och lappen från min konsultation... (suckar)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem