Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Bärry85

Bärry85

Kvinna ·

Någon med liknande mått; bröstbredd 13cm, kroppslängd 172, vikt 60kg? HJÄLP!!

Bröstförstoring

Nu tror jag att jag håller på att bli tokig av alla funderingar kring storlek! Hade bestämt mig för 415cc allergan responsive. Jag vill absolut inte ha jättestora bröst men de ska ändå vara i proportion till resten av kroppen. Till en början lät 415 cc jättestort men kirurgen förklarade att med min längd och bröstbredd så skulle det bli lagom enligt mina önskemål. Så jag vande mig vid tanken och var ett tag till och med inne på 450cc eftersom de implantaten är exakt lika breda som min bröstbredd- slog bort det alternativet ganska snabbt och nu är jag så orolig att 415cc hög projektion blir för stort! Någon med någorlunda lika mått som mig som har eller ska genomgå op? Allt ni har att komma med är värdefullt!

17

Sortera efter

Annaas

Annaas

Kvinna ·

Jag är 2 cm kortare än dig, men ligger på samma vikt. Fyllde i princip ut en 70B innan op och har en bröstbredd runt 12 cm. Jag valde 345 cc MP+ och jag tycker absolut inte det känns jättestort! Känns ganska lagom för mig som ville ha ett så naturligt resultat som möjligt. Skillnaden mellan 345 cc och 415 cc är ju inte så särskilt stor så jag tror nog inte du kommer uppleva dom som för stora :)
Gilla
Bunny

Bunny

Kvinna ·

Såg dina 3D bilder! Ser inte alls för stort ut! Däremot undrar jag varför vill du ha runda implantat? Det finns risk att få ganska synlig kant upptill hos sånna tunna tjejer som du( och jag;)) ) vilket leder till en ganska " fake look" . Vilket märke och fasthet ska du ha?
Gilla
Bärry85

Bärry85

Kvinna ·

Bunny- ja, jag är ganska nöjd med 3D bilderna, iaf den från sidan. Framifrån hoppas jag på att de blir snyggare i verkligheten vilket jag förstått att det oftast blir. När jag kör ristestet tycker jag dock att det känns rätt stort men det är ju svårt att få till det:) Jag var inne på anatomiska först men när jag tittade på bilder så föll jag mest för runda och efter konsultationen förstod jag att resultatet blir väldigt lika oavsett om man tar runda eller anatomiska men att jag med runda kommer ha lättare att få till en fin klyfta om jag skulle känna för det. Jag tyckte också att anatomiska var lite för fasta för min smak:/ jag ska ha allergan responsive hög projektion.
Gilla
Nnls

Nnls

Kvinna ·

Jag har nästan i princip samma mått som dig :) är också 172-173 och väger ca 58 kg. Vill ha naturlig look men ändå volym och fyllighet! :) ska lägga in 360 cc. Funderade ett tag på om jag skulle ta lite mer men har kollat på andras bilder med runt 360 cc och tycker att de är nåt jag skulle vilja sträva efter ! :) Hoppas det hjälpte med nåt iallafall ;) Kram
Gilla
Bunny

Bunny

Kvinna ·

Då tycker jag att du gjorde bra val med de IMplantaten. De blir så klart finare i verkligheten än på 3D! Jag också prövat Ristestet och kändes nästan för stort med 3dl ris hehe. Fast när jag prövade 325 på konsultationen kändes nästan för små. Så jag förstår att du är orolig! Tänk att komma ihåg hur det kändes på kons. När du prövade storleken, om det känds ok, då kör på det, eller boka en till kons med Patrik bara för att pröva implantaten igen!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag är kortare men tyngre än dig och tycker inte mina 600 är för stora så du borde kunna ta 450. Vet inte hur mycket det skiljer mellan 415 och 450. Några mm hit och dit syns inte på plats i kroppen. När jag behövde byta från 540g hp reponsive till 600cc hp mentor ökade putet 3mm. Det syns inte öht. Jag var supernojjig och sa bestämt nej för att jag inte ville ha mer projektion. Patrik sa att det inte skulle märkas och han hade rätt.

Bunny, det där med synliga kanter gäller mer vid framförplacering..

Gilla
Bärry85

Bärry85

Kvinna ·

Tack för era svar!! Nnis- ser att du opererar dig den 12e:) då väntar jag med spänning på ditt resultat:) har du någon egen vävnad och vad har du för bröstbredd? Jag har i princip ingen egen vävnad så det har ju också betydelse. Jag hade också tänkt mig runt 360-390 efter att ha tittat på bilder. Men på konsultationen visade jag bilder för kirurgen och trots att de låg på 360-390cc så trodde han att 415 blir bra då jag har så pass lite egen vävnad samt ganska bred bröstbredd så jag borde väl lita på honom :) föreslog Patrik 360cc för dig eller har du "prutat" ner? :) Jag ska nog boka en till konsultation annars kommer de här funderingarna fortsätta komma titt som tätt:) men det är skönt att höra era erfarenheter och tankar, man får lite perspektiv på saken! :)
Gilla
Bärry85

Bärry85

Kvinna ·

Förresten, det här med projektion. Hur tänker ni där? Är det dumt att jag som ändå vill ha så naturlig look som möjligt tar hög projektion?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Det där med projektion och bredd är en avvägning. Det ska vara balans. Tar du för breda men för lite put blir det tjockpannkakor och för smala men för mycket put så blir det torn istället. Sen påverkar din egen vävnad också beroende på hur den lägger sig. Patrik sa till mig på min första konsultation hos honom för 1,5år sen att han tyckte det oftast blev bäst med mellanprofil på små implantat och hög profil på runt 400 och uppåt. Jag kan faktiskt hålla med även om man kanske inte ska dra det vid nån exakt siffra i cc så där. Men om man tänker efter.. finns ju tex inga små naturliga bröst med väldigt mycket put

Gilla
Bluebutterfly

Bluebutterfly

Kvinna ·

Jag har ungefär samma längd, 175cm, vikt 61 samt en bröstbredd på 13cm. Men har inte alls samma sorts bröst som du, vilket gör att jag har blivit rekommenderad perthese 500 i ett och 440 i ett med lite olika put, bakom. Detta är för att fylla ut mitt häng och asymmetri. Är ute efter att bli mer symmetrisk eftersom jag har bredare höfter samt fyllighet som gått förlorad vid graviditeter. Gissar att jag får leva med viss asymmetri efter operationen men med lite mer fyllighet. Du har inte hängproblemet som jag, men med måtten som vi har verkar vi vara bedömda ungefär lika. Jag har varit till dr och sköterskan och provat flera gånger för att det kändes gigantiskt först, nog mer av ovana att man inte har bröst i den storleken. Har en bild på min sida där jag har implantat i bh hos dr. De är 500/440 tyvärr med lite mindre put än tänkt då de inte hade det. Du kommer opereras långt innan mig så kommer följa din resa och hoppas att det val du än landar på känns bra för dig!!
Gilla
Bluebutterfly

Bluebutterfly

Kvinna ·

Glömde skriva att jag har testat 440/400 om jag minns rätt med cc och när jag såg mig i spegeln eller när jag tittade ner på dom så var det inte så stor skillnad mot 500/440 och då lite försvinner bakom så bestämde jag den större.
Gilla
Bärry85

Bärry85

Kvinna ·

Bluebutterfly- det ser ju jättebra ut på din bild med implantaten i bh:n!! Ser väldigt proportionerligt ut till resten av din kropp! Det antar jag att mitt val också gör men det är väl omställningen från vad man först hade tänkt sig till det man nu verkar landa på som känns skrämmande:) vi får nog inte glömma att vi har bred bröstbredd och lite höfter att matcha brösten med:)
Gilla
Nnls

Nnls

Kvinna ·

Jag har lite egen vävnad, en a-kupa ungefär. Ca 13 cm i bröstbredd tror jag. Patrik sa att jag inte kan ha för smal bredd på implantaten. Vi kom nog fram till 360 cc tillsammans tror jag :) känner mig trygg med Patrik! :)
Gilla
9April

9April

Man ·

Ja e 173 cm / 60 kg. Hade 70 a-b innan o har lagt in 650 cc. Tycker de e stora men inte för stora för min kropp:-)
Gilla
Imsdal

Imsdal

Kvinna ·

Efter min konsultation hos Patrik höijer så lutar det åt 505cc silimed. Och då är jag 172 cm/67 kg. Kändes hur bra som helst på konsultationen. Han började med att ge mej ett implantat (utan att säga storlek) tyckte det kändes litet och efter två till prover så hamnade jag på den här storleken. Kändes jätte bra! Fast man är ju alltid lite osäker om det kommer bli förstort eller om man mesar och då kanske man känner att det blir för litet. Men jag känner att jag hellre har lite för stort än för litet... Och sen sa Patrik att med mitt bröst mått (vet inte exakt nu, 12-13,5???) så kunde jag inte ha mindre än 505cc om det va silimed jag var ute efter. Med mentor kunde jag gå ner till 450cc. Så då behöver jag egentligen inte fundera så mkt på storlek kanske utan mer på märkena. Och det e svårt! Mentor känns som ett säkert kort, men jag älskade känslan med silimed i handen. Och hela tanken med silimeds syfte i bröstet. MEN Sen så känns det lite läskigt att man läst att dom har varit/är cancer framkallade?? Vet någon något om det??
Gilla
Bärry85

Bärry85

Kvinna ·

Imsdal- jag har för mig att jag har läst att det där med att silimed skulle vara cancerframkallande inte är sant men det kanske du ska fråga Patrik om? Jag tvivlar på att svenska certifierade kirurger skulle jobba med dem implantaten om de kan kopplad till cancer. Jag känner mer och mer att jag nog kan lite på Patrik när han säger att 415 blir bra:)
Gilla
Imsdal

Imsdal

Kvinna ·

Ja jag ska höra med Patrik när det börjar närma sig för mej men jag tror inte heller att han ens skulle använda sig av dom om det skulle vara så! Jag hade aldrig hört talas om dom när jag kom till honom och sen efter min konsultation så kollade jag upp lite och fick upp den infon.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem