Kiwwii
Kvinna ·
10 nov, 2013
Någon mer som opas 20/12 på laser och estetik
Om prick 40 dagar är det min tur!
Som jag längtat i flera år, det är helt sjukt, år och nu är det bara dagar kvar..
Så nu vill jag försöka och samla ihop fler som eventuellt ska opa sig samma dag som mig, och kanske på samma klinik?
Vorre jätte kul att jämföa och dela tankar med innan open men också även efter.
Och självklart är det spännande med andra som ska opas samma dag men på andra kliniker!
Sortera efter

Tussilago
Kvinna ·
10 nov, 2013
Jag ska oppa mig samma dag fast på Akademikliniken i Stockholm.
Gilla

Kushikimeka
Kvinna ·
10 nov, 2013
Jag hade egentligen tid på L&E den 19/12.
Men fick de framflyttat så redan klar! 👍
Du kommer bli så sjukt väl omhändertagen där!
Sjuksköterske Magnus är helt amazing!! <3
Gilla

Kiwwii
Kvinna ·
12 nov, 2013
Åh vad spännande :)
Då får vi följa varandras resa! Det får bli ett måste, så vi kan dela lite tankar, funderingar, frågor, glädje med mera :)
Gilla

Kiwwii
Kvinna ·
12 nov, 2013
Åh vad spännande :)
Jag bokade tidigt, i sep men jag ville ha en tid långt fram för att inte låta studierna påverkas, och jag slutar den 19 så den 19 åker jag till stockholm efter en skoldag fram till 16:00, jag undrar om jag ens kommer kunna koncentrera mig haha.
Kan du inte berätta lite för jag såg att jag kommer ha samma kirurg som dig också :)
Ex; illamående efter operationen ?
När gick den värsta smärtan bort ?
Kunde du sova bra dom första nätterna?
Vilka mediciner fick du/var var dom mot, (studerar till sjuksköterska så är intresserad av att veta lite), voch ad kostade det?
Hur lindades bh:n/band/bandage mm efteråt op:en?
Fick du se resultatet innan du åkte hem?
Hur lång tid tog det innan du kunde åka hem?
Köpte du extra bh där, i så fall ser den ut exakt som op:bhn? och hur mycket kostade den?
Var du nöjd med val av kirurg?
Förlåt för alla frågor är bara så otroligt nervös men ändå så förväntansfull :)
Gilla

Kushikimeka
Kvinna ·
12 nov, 2013
Kiwwii: Eftersom du ska ha Patrik så antar jag att det är mig du spammar med frågor! 😉
Illamående är tydligen typ 3-4% av alla som får efter narkosen, jag var självklart
en av dessa % (men jag brukar vara speciell :P) Jag fick läkemedel mot illamåendet
när jag bad om det, men de räckte inte för min del så fick en liten spypåse istället. 🙂
Smärtmässigt är det tydligen väldigt individuellt samt om du lägger framför/bakom.
Ser att du vill lägga bakom, jag har framför, så tror tyvärr inte jag kan svara på de för
din skull typ. Med min framförplavering hade jag träningsvärk i typ två-tre dagar,
det var verkligen allt. Bakom, eftersom det skärs i muskeln och inte bara hud/fett, är
nog lite värre...
Jag sover på mage/sida annars, så av den anledning sover jag fortfarande piss eftersom
jag måste sova på rygg. Men har inte haft problem med sömn pga smärta eller så.
Jag fick Alvedon 665mg (smärta), Arcoxia 90mg (smärta och lite antiinflamatoriskt tror jag)
Dalacin 300mg (antibiotika) samt OxyNorm 5mg (stark smärta).
Samt ett medicinschema att följa för att undvika smärta i största möjliga mån. Tror jag tagit
2 morfintabletter totalt, så har en hel del kvar.... Fick två billigare alternativ då mitt apotek
inte hade de andra hemma, tror jag betalade typ 480:- för allt.
Lindades enbart med tejp över snitten och sen läkbhn. Vet inte hur de gör med bakomplaceringar.
Yes, du blir erbjuden att titta så fort du kan stå typ. Jag valde att inte titta den första veckan
typ, ville inte se den spända huden och sånt. Många nya tuttar ser ju inte riktigt ut som tuttar... :P
Jag åkte hem samma dag. Hade operation bokad kl 11. Och tåg hem (50mil) kl 18. Sjuksköterske Magnus
erbjöd sig till och med att följa mig till centralen, "så har du någon att hålla i och slipper ta taxi den lilla
biten" typ. Men han skulle ändå till centralen och pendeln. 🙂 Men jag var hemma i Göteborg igen
samma kväll.
Köpte en extra bh ja. En exakt likadan, fast svart istället för den vita jag hade på mig. 350:-
Jag är JÄTTENÖJD med Patrik. Han är skitduktig på det han gör och svarar supersnabbt på
alla tusentals frågor han fått på mail. 3h svarstid hade han, på en SÖNDAG KVÄLL typ.
Kliniken är verkligen jättebra, alla är jättegulliga och du kommer vara under sån god hand hela
vägen. Narkosläkaren Ove är awesome! Eftersom jag är cpnojig med kanyler så fick jag somna
till gas istället och så. Du är verkligen i trygga händer! <3
Har en operationsberättelse samt före/efterbilder på min profil med. 👍
Gilla

Kiwwii
Kvinna ·
13 nov, 2013
Haha ja det var dig jag spammade med bilder :P
Förlåt, och tusen tack för alla svar :D
Men hur lång tid efter operationen måste man vänta innan man kan duscha? JAg tänkte med bh:n och allt, och jag antar att man duschar med tejpen på för den ska väl inte bytas förens återbesöket som är två veckor efter om det verkligen inte är något problem som ex en bit har ramlat av osv.
Åh då ska jag in och kika på dom bilderna och läsa berättelsen på en gång :)
Gilla

Kushikimeka
Kvinna ·
13 nov, 2013
Laser och Estetik ger dig rekommendationen att inte duscha de opererade området på
ca en vecka. Du kan ju duscha nedtill, om du har någon som tar ner duschmunstycket åt dig :P
Och våtservetter som gäller upp till typ..
Du duschar med tejpen på, blåser torrt med hårtork. Byter tejp var 7-10e dag. Första
tejpen kommer de byta på återbesöket ca 10 dagar senare ja. Helt ofarlig. Sjuksköterska
som drar tejpen, klipper stygnen om de är kvar tvättar och tejpar på nytt. 🙂
Gilla

Kiwwii
Kvinna ·
13 nov, 2013
Låter super. Hur känns det nu så här efteråt? är du 100%nöjd? :)
Gilla

Kushikimeka
Kvinna ·
13 nov, 2013
Jag är jättenöjd med storleken och runda! Har inga komplikationer
än, men de är bara 2,5v gamla så.
Jag surar lite över att min egen vävnad inte smälter samman med
implantatet, men de kunde ta flera månader och finns inget jag
kan göra åt de så är bara att snällt vänta och se glad ut. :)
Men upplevelsen på Laser och Estetik kunde inte varit bättre,
de är verkligen fantastiska där! 👍
Gilla

Kiwwii
Kvinna ·
14 nov, 2013
Åh va jag längtar nu :D
Gilla