Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Samif profilbild

Samif

Kvinna ·

12 jul, 2016

Någon över 180cm?

Bröstförstoring

Hej, mitt första inlägg här på POF!

Jag läser och läser för att försöka hitta någon som är i min egen längd (181cm) för att få en bild i mitt huvud över hur andra gör sina val kring storlek av implantat! Har redan varit på en första konsultation men hade svårt att bestämma storlek, så skulle återkomma och få prova igen närmare det inplanerade operationsdatumet.

400cc såg väldigt litet ut, 450cc såg okej ut.. Hur som helst, jag är intresserad av att lägga in 500cc eller 550cc.. Är som sagt väldigt lång, klart alla mina 87kg inte bara är muskler, men tränar styrkelyft 8-10h/veckan samt 10-20km löpning/vecka. Ska försöka lägga in någon bild utan inlägg och hur 500cc ser ut, har bars mobil så vet inte riktigt hur jag ska göra..

Men nu till frågan, hur resonerade ni kring storleken? Hört att det är dumt att gå "sifferblind" då långa tjejer generellt behöver större implantat för att få samma resultat.. Hur stort valde ni?

9

Sortera efter

tyson

Kvinna ·

12 jul, 2016

Det är en liten fingervisning att gå efter andras cc storlek. Men cc påverkas både av bredden och putet på implantatet. Man kan inte ha allt för breda mot ens egna bröstbredd tex.

Jag har ganska bred bröstbredd o behövde implantat på 14 cm i bredd o redan där blir det en hel del cc.

Men ja långa tjejer behöver generellt mer cc jämfört med en kortarena tjej för att uppnå samma resultat.

Sök på bilderna i forumet, vet att det finns några runt 179,180 cm

Gilla

Marina

Kvinna ·

12 jul, 2016

Jossan_80 är 198 cm och tävlar i bodybuildingså om du jämför med hennes tankar och lägger dig nånstans mittemellan henne och genomsnittet kanske? Hon är en väldigt sympatisk person att läsa inlägg av dessutom. Just nu är ju inte profilerna tillgängliga p ga den pågående uppgraderingen, annars hade jag länkat dig till hennes, men du kan söka fram hennes bilder under menyn Bilder, hon har delat med sig av bikinibilder med 850 cc.

https://plastikoperationsforum.se/forum/brostforstoring/amazon-har-besluts-angsest-vad-skulle-passa-mig

https://plastikoperationsforum.se/forum/brostforstoring/vad-for-strl-till-en-laaang-tjej-pa-2m

Gilla

Marina

Kvinna ·

12 jul, 2016

Volvo242 är 180 lång, och har lagt in 1300 cc, hade tidigare nånstans mellan 7 och 800 har jag för mig, tror hon har bjudit på bilder av både och, men förmodligen är de flesta i silvergalleriet. Silverbilder ser du när du uppnätt silvermedlemskap, det tar 15 dagars aktivt medlemskap med minst 15 seriösa inlägg, samt en ifylld signatur i den egna profilen (som just nu ligger nere för underhåll dock), men det går ju bra att börja med inläggsbiten. :)

Gilla

Samif

Kvinna ·

12 jul, 2016

Självklart kan man ju inte basera sitt val enbart på vad andra passar i/har valt! Är mer eller mindre omöjligt att hitta bilder att jämföra med utan att fråga, då längden/kroppsbyggnaden är rätt avgörande. Känner mig bara så osäker då jag inte känner någon över 170 som har opererat brösten. Min syster är strax under 170 och la in 375cc, jättefina blev dom och stora i jämförelse med hennes lilla kropp. Det är inget jag kan jämföra med :)

Jag gick med idag så det tar ju ett tag innan jag har möjlighet att se "silvergalleriet".

Jag minns inte vilka mått jag fick, men han sa att han "inte rekommenderar mindre än 450cc till mig då det inte skulle fungera bra till min kroppsform", men pratade aldrig om hur högt jag kunde gå.. Vi beställde hem 500cc och 550cc efter att jag provat inlägg i en sport-bh

1300cc är något mer än vad jag tänkt mig, men hade varit intressant att se hur 700cc/850cc ser ut bara för att  se hur det ser ut på en kropp istället :) hoppas tiden går fort så jag kan söka efter bilder snart jag med! Skönt att höra att det finns fler långa tjejer här också

Gilla

tyson

Kvinna ·

13 jul, 2016

Jojj är 179 cm o väldigt vältränad. Hon har 825cc uhp.

Gilla

Samif

Kvinna ·

13 jul, 2016

Får gå tillbaka till den här tråden så snart jag har möjlighet att se bilder och titta på alla som ni berättat om ☺️ Himla glad att få sån positiv respons! Har i privatlivet fått mycket negativa kommentarer om mitt val att opa mig.

Tack så mycket!!

Gilla

Antar90

Man ·

13 jul, 2016

Bry dig inte om vad din omgivning säger, har också fått negativa kommenterande och det gör inte saken bättre att brösten inte blev bra heller då får man bara höra typ vad var de vi sa.. 

Gilla

Samif

Kvinna ·

17 jul, 2016

Tråkigt att höra att du inte blev nöjd! Jag hoppas bara att inget oförutsett händer, så dom ser okej ut :) har förstått att jag inte kommer få tuttar som en porrskådis och det kan jag tänka mig leva med! Haha!

jag kan inte se dina då jag inte är silvermedlem, men kan titta när jag blivit godkänd :)

Gilla

MKCR

Kvinna ·

18 jul, 2016

Jag är 178 och vägde på operationen 74.2 kg. Är väll relativt muskelös "som jag är" och skulle krävas mycket för att bli "petite". Nu är jag långt ifrån din snygga tränade kropp men jag valde Motiva Ergonomix Demi 320cc under muskel. Dom ser väldigt naturliga ut i storlek, vilket var mitt mål, men hade kunna gått upp till 375cc enligt min kirurg utan problem att bli "silikonstämplad" om du förstår vad jag menar. Mina bröst är bara 6 dagar gamla men blivit otroligt snygga. Vänner som gjort sina är t.o.m avundsjuka på mina. Sedan som någon högre upp nämnde så är ju inte cc allt. När jag kollar runt som haft samma kupstorlek som jag innan och lagt in ungefär lika mycket (diff på max 10cc) så har vissa fått kupa C/D (som även jag fått) men vissa har fått F till och med G, antagligen på grund/tack vare profilen. Ville egentligen ha högre profil men kom upp så mycket i cc om man tog hänsyn till bredden på mitt egna bröst (som man bör göra) så det avskrämde mig lite. Mitt mål var att om man skulle frågat folk skulle dom tro att dom var äkta i storlek, känner hellre när jag tittar ner "dom kunde varit lite större" (som jag till viss del känner) än "dom kunde varit mindre". Frågan är lite vad för resultat du är ute efter.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem