Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sofia1982

Sofia1982

Kvinna ·

någon som gått från platt till ca 175-200cc?? el har det som naturlig strl?

Bröstförstoring
ja som frågan lyder :)
Någon som gjort det?? ska göra en op nu den 4juni och gå från helt PLATT till 175-200cc ( ej klart än)
är så nyfiken på slut resultat.
Så ja undrar om de finns nån här ute med dom måtten o som har bild , skulle ja bli super tacksam.
Så man kanske kan få en bild av hur det kan se ut.
varför ja ej väljer större strl är dels för op går via landstinget och dels för att jag vill ha naturligt stora bröst.
Hade sett super kul ut om jag på mina nätta 47kg och 156cm hade haft tuttar som mätt 300cc ex hahah...
en vill ja med fråga hur räknar man om cc i bh strl???
13

Sortera efter

Millan08

Millan08

Kvinna ·

Jag har i och för sig lagt in mer än du efterfrågar men inte så mkt mer. 275cc har jag och det finns bilder på min profil. Jag var helt platt innan.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Gör ristest! :) 

1 dl ris = 100 cc. lägg i påsar och mosa in de i bhn :D 
Gilla
Salt26

Salt26

Kvinna ·

¨Jag gick från knappt 70a till 70c/D med anatomiska 255MF men då väger jag 56kg och är 168cm lång. Tror att 200 kan bli riktigt fint på dig:)

Jag har några bilder på min sida. 
Gilla
Sofia1982

Sofia1982

Kvinna ·

tack för respons :) testade lägga 175 i två plastpåsar såg bra ut tyckte jag iaf...men sen har ja läst mycket om att en del försvinner när man lägger bakom..skulle ju haft 150cc först men tyckte det lät lite väl lite.
så vi beslutade mellan 175-200cc.
men även om med ristest så såg 175 ok ut på mig, men sen får man ju tänka på att det är svullet mm från början.
min läkare har ju beställt både 175cc och 200cc.
Så tänker nog på op dagen be honom lägga in 200 så man är helt säker på att man blir nöjd.
Gilla
Lillans

Lillans

Kvinna ·

Jag är lite större än dig och har lagt in 250 och är supernöjd :) Inte en människa som misstänker att jag är opererad :)
Gilla
leah26

leah26

Kvinna ·

Vi är nästan samma storlek:-) har inte mkt bilder men; gick från platt till 220cc..ser nog ut som en nätt B-kupa. Mkt diskret föränding men väl värt mödan! Lycka till!
Gilla
artgecko

artgecko

Kvinna ·

Personligen tycker jag det ser mer fake ut att ha för små än att ha rätt storlek. Kirurgen borde ju utgå från patientens bröstbredd och välja cc därefter och inte bara begränsa sig till något litet för att det är via landstinget :S
Gilla
Lienka

Lienka

Kvinna ·

Jag har 175 cc, är nyopererad, så vet inte än hur det färdiga resultatet kommer bli, men är väldigt nöjd redan nu :)
Jag ville inte ha en märkbar skillnad, inga stora bröst, proportioneligt så dem även skulle passa till min smala överkropp och ändå kunna få till lite klyfta.
Trots den lilla mängd så tycker jag att dem ser större ut än vad jag trodde dem skulle bli o det är jag glad över, för det är så många här som blir besvikna över att dem väljer för små och blev därför oxo orolig för det.
Men jag är supernöjd än så länge och ur min synvinkel så ser de väldigt naturliga och stora ut nog :)
Nu äntligen när jag testar mina för stora behåar som jag alltid råkade köpa o hoppades på att dem skulle passa mig ändå.. Passar mig!! :) Haft vissa i flera år men inte kunnat använda dem tills nuu.. Happy happy Haha!
Jag valde små oxo för riskerna blir mindre, sen har jag de även framför och släta.
Idag va jag första dagen på jobbet och det var en kollega som sneglade extramycket mot mina bröst (!?!) och jag bara tänkte "Vaaaaa??? Hon ser?!?!?!?! Det är ju bara 175cc!!!!!" haha..
Gilla
Salt26

Salt26

Kvinna ·

Lienka skrev:
Jag har 175 cc, är nyopererad, så vet inte än hur det färdiga resultatet kommer bli, men är väldigt nöjd redan nu :)
Jag ville inte ha en märkbar skillnad, inga stora bröst, proportioneligt så dem även skulle passa till min smala överkropp och ändå kunna få till lite klyfta.
Trots den lilla mängd så tycker jag att dem ser större ut än vad jag trodde dem skulle bli o det är jag glad över, för det är så många här som blir besvikna över att dem väljer för små och blev därför oxo orolig för det.
Men jag är supernöjd än så länge och ur min synvinkel så ser de väldigt naturliga och stora ut nog :)
Nu äntligen när jag testar mina för stora behåar som jag alltid råkade köpa o hoppades på att dem skulle passa mig ändå.. Passar mig!! :) Haft vissa i flera år men inte kunnat använda dem tills nuu.. Happy happy Haha!
Jag valde små oxo för riskerna blir mindre, sen har jag de även framför och släta.
Idag va jag första dagen på jobbet och det var en kollega som sneglade extramycket mot mina bröst (!?!) och jag bara tänkte "Vaaaaa??? Hon ser?!?!?!?! Det är ju bara 175cc!!!!!" haha..
Hade varit så intressant att se din storlek. Jag skulle kunnat valt mindre känner jag nu. Jag har anatomiska 255. Har du tänkt ladda upp bilder?
Gilla
Sofia1982

Sofia1982

Kvinna ·

ja jag har testat de där ristestet med både 175 o 200cc , och tyckte det så kanon ut till min lilla kropp.
tänkte fråga kan du tänka dig och skicka bild på dom?
för kan vara kul och få en bild av hur det ev kan och bli att se ut på mig?
ja jag är ju med ute efter bröst som ska se bra ut till kroppen.
jag är väl inte orolig för val av strl eftersom jag är helt platt ( som en pojke ärligt talat)
Så oavsett vad jag kommer lägga in blir det ju en stor skillnad.
Gilla
Sofia1982

Sofia1982

Kvinna ·

ja men denna läkare var ju väldigt noga med att mäta mm hur jag ser ut nu, plus att han var ju öppen på min önskan av strl.
Han ville först in med 150cc....och jag funderade länge på de valet och kollade omkring och såg flera st säger att om man lägger bakom muskel så försvinner en viss del cc.
Så jag tog upp det med honom och sa att jag ville ha större implantat mellan 175-200cc o de va inga problem.
jag är ju som sagt väldigt smal och liten, så typ bröst på 300cc hade ju blivit och sett mysko ut enl min åsikt :)
Visst tycker jag att stora bröst är fint på vissa.
men är inget jag själv vill ha om jag ska vara ärlig, utan jag vill ha som ser så naturligt ut så möjligt till mig :)
Sen är det ju oxå så att en op via landstinget så gör dom ju bara ett "naturligt" resultat beroende på hur ens kropp ser ut.
Ja menar en tjej som kanske är lång och lite "större" lägger ju dom såklart in vad som passar henne.
( vill tillägga en sak bara, att jag har INGET imot tjejer som väljer att lägga in stora bröst inte ett dugg upp till var och en :)
Gilla
Sofia1982

Sofia1982

Kvinna ·

dom va jätte fina :) Såg du med fått via landstinget va??
Ja förstår va du menar med att ingen misstänker ngt för dom ser naturligt fina ut.
Ja kommer få lägga in mellan 175-200cc men tror de lutar mest åt 200cc skulle ja tro.
inlägg är ju redan beställda så varför inte köra på större haha.
Men hur går en op via landstinget till??
Alltså hur funkar allt under op dagen, och hur e de med smärtor efter, och vad för smärtstillande får man??
Gilla
b-o

b-o

Kvinna ·

Det här gör mig så nervös.. Ska operera in 205cc, går från inget och tänkte mig en liten b-kupa. Men nu blir jag nervös att mina små bröst kommer bli så mycket större än jag önskar. Och jag har bokat allt redan. Hur gick det för dig Sofia1982?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem