Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
piip

piip

Kvinna ·

Någon som haft lite häng och lagt in typ 300cc? *bild*

Bröstförstoring

Undrar vad ni som har haft lite häng fått för resultat när ni lagt in 300cc bakom muskeln? Jag har typ ingen egen vävnad alls, lite häng och inte så mycket underpol i dagens läge. Någon som har bilder att visa?

Nu har jag lagt till en bild, så vad tror ni om mitt utgångsläge? Är som sagt livrädd för att göra för stora och min maxgräns känns som 300cc. Hade egentligen velat ha typ 275cc, men då kanske resultatet inte blir lika bra??? Örjan sa att bäst resultat skulle jag få om jag lyfte lite, men det är uteslutet för mig då jag ev vill ha fler barn och kunna amma.

20

Sortera efter

tjo

tjo

Kvinna ·

Hej! Jag hade en del häng, men lade i 500 cc, runda bakom muskeln.  Min kirurg sa till mig att om jag bara velat ha 300 hade det blivit svårt att fylla ut huden. Du har ingen förebild i profilen, men du kanske ser ut ung. som jag gjorde (har bilder i min profil). 

Säger bara, haka inte upp dig på siffran 300cc för att det låter mycket, trots att du är liten och nätt.  Mina 500 cc ser inte alls så stora ut som jag trodde, folk kommer aldrig misstänka att jag har silikonbröst, det är säkert!

Men ju mer volym desto bättre, om du vill undvika lyft. Men det beror ju också såklart på vad du önskar och vad som passar din kropp.. Örjan verkar vara en väldigt bra kirurg, om han tror att det går med 300 cc så gör det säkert det! :)

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Tack för svaret tjo, dina nya bröst blir ju bara finare och finare :) Jag har typ som dig fast mindre, tommare bröst och lite mindre häng. Är typ livrädd att brösten ska bli för stora och att det ska bli uppenbart att jag fixat dom ;) Jag ska lägga upp en bild på mina bröst i profilen.

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

tjo, en fråga till, fick du ditt snitt i ditt befintliga bröstväck eller under? På mig måste Örjan lägga snittet under (skapa ett nytt bröstväck) eftersom jag har så liten underpol, därför finns det en liten risk att jag får DB :(. Är lite nojjig att brösten kommer att se ut som att de sitter långt ner oxå.

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

puff, någon som har en åsikt om mitt utgångsläge?? ;)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Skulle säga att risken för DB är hög, och då du vill ha små implantat blir den desto högre. Vill du undvika lyft är framförplacering klart att föredra i ditt fall, samt att välja en högre profil för att fylla ut ordentligt & inte snåla med storleken.

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Det Örjan sa till mig var att 300 var det minsta han rekommenderade för att få ett bra resultat han sa oxå att det fanns en liten risk för DB. Har inte hört någon här som har blivit missnöjd med sina Örjan-bröst så jag hoppas jag kan lita på det han säger. Tror du att han har fel? Jag tror inte att framför är ett alternativ för mig då jag tror det kommer bli mer häng för att huden inte orkar hålla upp implantatet + att jag har så lite vävnad och inte vill att några kanter ska synas. Större storlek känns inte heller som ett alternativ då jag är liten och nätt i dagsläget och vill fortsätta se ut så :)

Ingen som tror man kan få ett bra resultat med mitt utgångsläge och stoppa in 300cc?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

På mej sa örjan 450 highprofil, eftersom jag är kort och inte så jätte stor i kroppen men han sa att jag kunde bära upp 500 men jag blev lite smått förvirrad och körde på det säkra  men ångarar att jag inte la i 500 highprofil. lycka till

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Tack för svar  jo_85!! Har du inga före och efterbilder? skulle vara kul att se, hade du ungefär samma utgångsläge som mig? Ville du egentligen lägga in mindre implantat eller hade du siktat in dig på 450 från början?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

JAg ville ha större implantat men jag började tveka lite efter konsulationen för 500 implantatet såg så stort ut där, men nu i efterhand tror jag att det hade blivit ännu bättre.

Tyvär har jag ingen kamera den e sönder,   jag tycker att vi har liknande utgångsläge.

Hade jag gjort ett lyft så hade dom blivit helt perfekta i mitt tycke jag gillar ju fejk look.

Men nu ser dom naturliga ut och fylliga och jag nöjer  mej med.  Någon gång kanske det behövs ett lyft eller att jag förstorar dom det återstår att se, men ensak e klar och jag slipper toma ur ammade påsar så i mitt läge kunde inget bli sämmre.  lycka till

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Glömmde säga att Örjan nämnde inget Db till mej kanske lite konstigt men han rekomenderade att lägga bakom.  Jag har litat på honom.

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Han nämnde säkert inte DB eftersom du ändå ville ha så pass stora så då var det kanske ingen risk för dig. Kruxet är nog att jag vill ha rätt "små"..... åååå är så närvös nu, måste nog prata lite mer om detta med Örjan på Op-dagen.... :S

Gilla
tjo

tjo

Kvinna ·

piip skrev:

tjo, en fråga till, fick du ditt snitt i ditt befintliga bröstväck eller under? På mig måste Örjan lägga snittet under (skapa ett nytt bröstväck) eftersom jag har så liten underpol, därför finns det en liten risk att jag får DB :(. Är lite nojjig att brösten kommer att se ut som att de sitter långt ner oxå.

Jag frågade innan op huruvida han måste sänka mitt bröstveck och han sa att en liten bit var tvunget att sänka. Jag var precis som du orolig att brösten skulle sitta för långt ner. Men det är absolut inget jag upplever att de gör! Visst, de sitter ju inte under hakan på nåt sätt, utan ser ut som naturliga bröst. Var på återbesök idag och sköterskan tyckte också att de såg jätte fina ut! :)

Om Örjan tyckte 300 cc var minsta laget så kanske det vore en ide att iaf fundera på 350 uppåt 400.. Du kommer inte tycka de är för stora när det väl är gjort. Chansen att resultatet blir bättre ökar med mer volym.. :)

Gilla
Tessos

Tessos

Kvinna ·

Dina bröst ser ungefär ut som mina innan jag hade aningen mindre häng. Jag har lagt in 300 bakom. Örjan som opade kolla bilder i mitt galleri på mina 1 veckas bröst!
Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Tjo, va skönt att du inte upplever att de sitter långt ner iaf :) Det känns som att jag har mer frågor nu efter konsultationen än innan, måste nog fråga honom lite mer om oddsen för DB vid olika storlekar på OP-dagen.

Tessos, dina ser ju ut att bli jättefina, det ger mig hopp :) Har du inga förebilder som man kan få se? Hade du ett väck under bröstet som jag? Hade du oxå risk för DB? Va han tvungen att lägga ditt bröstväck lite längre ner än det ursprungliga väcket oxå? Hahaha... *tusen frågor* ;)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Örjan sänkte mitt böstveck och jag var jätte orolig  trodde brösten slulle sitta på magen men det gör dom absolut inte, mina bröst har precis nu börjat bli lite mjukare och mera äkta. När dom är ny gjorda såg dom ut som två jätte bomber till bröst! Men brösten förändras ju hela tiden. Men jag tror inte du behöver vara orolig.

Jag tänkte så här att jag vantrivdes med mina gammla bröst  och allt annar kunnde bar bli bättre

och alla som jag känner som gjort bröstförstoring har det blivi kanon fint på och då har alla barn sedan innan.  Jag har till och med vänner som fått barn efteråt och ammat med silikon bröst. Då har brösten blivit mer naturliga men fortfarande fina.

Gilla
mimi1

mimi1

Kvinna ·

Mina bröst liknade dina innan, jag har tyvärr inget innan foto. Jag har 375 cc anatomiska bakom muskeln, hög profil tror jag :S (Allergan 410 MX). Jag var jätteledsen ett tag för jag hade DB/muskelöverhäng men känns som det avtagit på senaste tiden, att inplantaten sjuknkit ner mer eller något, du kan se bilder på min profil. Jag är nöjd med storleken, känns inte som jag har "stora" bröst. Första veckorna efter op är väl brösten mer svullna (eller ögat är ovant med storleken :), när svullnaden lägger sig/ögat vänjer sig kände jag att jag önskade lagt in större implantat men nu börjar jag vänja mig och är nöjd med storleken. Jag var inte heller ute efter "stora" bröst.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Hej,

Jag hade i stort samma utgångsläge som du opch valde den största av rekommenderade storlekar. Detta efter STOR ångest då jag absolut inte ville riskera att brösten skulle bli för stora. Idag är jag mycket nöjd över valet att ta de större, är nöjd med storlek och utseende i stort. Grämer mig dok till viss del då jag drabbats av db på ena bröstet. Vet int eom en storlek större hade avhjälpt detta, men jsg tror i alla fall att risken ev kan minska med större storlek.

Lycka till!

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

.... ska kanske tillägga att jag la in 410 cc 🙂

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Tack för titten mimi1, dina bröst ser ju verkligen inte ut som några jättebröst :) Skönt att ditt DB har gått bort :) Nu har de ju superfin form. Jag är ju ganska mycket kortare än dig och ska ha runda implantat så jag tror typ att 375 skulle se gigantiskt ut på mig :S Men det kan man ju aldrig veta i förväg verkar det som.

Dida; tack för svaret!! Hur lång är du? Var gjorde du din op och av vem? Du har inga bilder?? :)

Gilla
piip

piip

Kvinna ·

Dida, såg nu i din profil att du är 167 och gjorde op på Citadell... :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem