Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
gladtjej profilbild

gladtjej

Kvinna ·

22 sep, 2018

Någon som har 360-380 motiva ergonomix?

Bröstförstoring

Hej! Hade min första konsultation idag hos Patrik på Nordiska kliniken, jag fick ett riktigt bra första intryck o tyckte att han kändes som en seriös kirurg som vet vad han sysslar med och vi bokade tid för operation den 30 okt. Han tyckte att jag skulle lägga in 380 på vänstra o 360 på högra bröstet då mitt ena bröst är en aning större än det andra. Jag sa att jag vill ha så naturliga bröst som möjligt och att jag nästan tyckte att det kändes lite för stort men han sa att dessa storlekar var det som skulle passa min kropp bäst. Jag är jätte nojig nu över att det kan vara för stort? Jag vill verkligen inte ha stora bollar till bröst hehe. Undrar om någon kanske har den här storleken som kan visa någon bild på resultatet? Jag ska ha Motiva Ergonomix. Har nästan inte alls någon egen bröstvävnad om det hjälper, är rätt så kurvig (stora lår o rumpa). Jag har laddat upp en 3D-bild i mitt galleri om ni vill ta en titt. Tacksam för all er hjälp o synpunkter! :) Mvh

28

Sortera efter

Aia

Kvinna ·

23 sep, 2018

Jag har 340cc så du kommer att ha ungefär en matsked mer i ena och ca tre i andra. Jag tror inte att du kommer att uppleva det som för stort och det kommer balansera upp dina höfter och rumpa:)
Gilla

9009heracross

Kvinna ·

23 sep, 2018

Tror inte du ska fokusera för mkt på hur många cc de är :) samma cc kan ju se helt olika ut på olika kroppar.
Gilla

gäddan

Kvinna ·

23 sep, 2018

Hej! Jag har Motiva ergonomix 360cc i varje. Gjorde samtidigt lyft på ena. Håller med föregående om att det är svårt att förhålla sig till cc förlitat på hur det ser ut på andra, och hur det kommer se ut på just din kropp. Däremot är jag också opererad på NK och litar fullt ut på att min kirurg rekommenderar mig vad som passar bäst efter mina önskemål och kroppstyp. Hoppas det går bra för dig!
Gilla

gladtjej

Kvinna ·

23 sep, 2018

Åh tack för att ni får en lite för nojig själ o bli lite lugnare <3 Jag tror bara att jag typ är så ovan vid att se mig själv med så ’stora’ bröst, speciellt eftersom jag är ute efter en så naturlig look som möjligt. Men jag får lita på Patriks ord, han vet ju väl ändå trots allt faktist vad han snackar om o utför flera hundra operationer per år! :)
Gilla

Hanna L

Kvinna ·

28 sep, 2018

Lita på Patrik, han kan sin sak! Otroligt skicklig!
Gilla

Hanna L

Kvinna ·

28 sep, 2018

Jag tycker inte att du ska ta mindre. Passar bra till din kropp.
Gilla

Hanna L

Kvinna ·

08 okt, 2018

Gladtjej- Jag har 380 cc Ergo-Demi i mina (se bild längst ner i galleriet mitt) Nu är dom helt nya, endast 11 dagar. Så dom kommer sjunka ner mer och bli lite mindre. Inte alls stort....) Jag är ca 12 cm bred vid bröst (om man mäter bredd)
Gilla

SL82

Kvinna ·

16 okt, 2018

Jag har också Motiva 380cc o kirurg Patrik, jag säger bara som de andra, lita på honom.
Gilla

Trebarnsmorsa

Kvinna ·

16 okt, 2018

Hanna L skrev:

Gladtjej- Jag har 380 cc Ergo-Demi i mina (se bild längst ner i galleriet mitt) Nu är dom helt nya, endast 11 dagar. Så dom kommer sjunka ner mer och bli lite mindre. Inte alls stort....) Jag är ca 12 cm bred vid bröst (om man mäter bredd)

Hur mycket hade du i egen bröstvävnad?
Gilla

Trebarnsmorsa

Kvinna ·

16 okt, 2018

Hanna L skrev:

Gilla

gladtjej

Kvinna ·

16 okt, 2018

Ok tack alla. Jo jag ska köra på hans rekommendation men man är ändå lite nojig över att det kanske blir för stort. I och med stt jag är lite kurvig o har kött på benen så vill jag inte se superstor ut på överkroppen heller men jag får hålla tummarna på att det inte blir så helt enkelt haha :) Snart dags för mig, 2 veckor kvar nu!! Kram på er alla från en lite nervös tjej
Gilla

Hanna L

Kvinna ·

17 okt, 2018

Minns inte vad det stod i journalen:( Hade ju andra implantat innan så jag vet inte vad vi utgick ifrån.... 2007 när jag la in första gången så hade jag B-kupa innan men pendlat en del i vikt, hade nog mera vävnad nu....
Trebarnsmorsa skrev:

Hanna L skrev:

Gilla

Hanna L

Kvinna ·

17 okt, 2018

Har du några bilder,såg inga? Hade varit kul då vi gjort ungefär samma/lika:)
SL82 skrev:

Jag har också Motiva 380cc o kirurg Patrik, jag säger bara som de andra, lita på honom.

Gilla

gladtjej

Kvinna ·

17 okt, 2018

Ja jag håller med, skulle va kul att få se resultatet! :)
Gilla

SL82

Kvinna ·

17 okt, 2018

Har inte lyckats lägga in bilder än, men ska göra det!
Hanna L skrev:

SL82 skrev:

Gilla

Hanna L

Kvinna ·

18 okt, 2018

Åh va roligt!:)
SL82 skrev:

Hanna L skrev:

SL82 skrev:

Gilla

Hanna L

Kvinna ·

18 okt, 2018

De inre stygnen drar ihop huden så den ser knölig ut och bildar veck men enligt sköterskan så kommer det bli slätt och fint:)
SL82 skrev:

Hanna L skrev:

SL82 skrev:

Gilla

SL82

Kvinna ·

18 okt, 2018

Har mitt återbesök i morgon så efter det borde jag kunna få till ngn bild. Hoppas på att bli silvermedlem så att jag själv även kan se bilder.
Hanna L skrev:

SL82 skrev:

Hanna L skrev:

SL82 skrev:

Gilla

SL82

Kvinna ·

18 okt, 2018

Låter bra det :-)
Hanna L skrev:

De inre stygnen drar ihop huden så den ser knölig ut och bildar veck men enligt sköterskan så kommer det bli slätt och fint:)

Gilla

Hanna L

Kvinna ·

18 okt, 2018

Lycka till imorgon! Yes det låter bra :)
SL82 skrev:

Har mitt återbesök i morgon så efter det borde jag kunna få till ngn bild. Hoppas på att bli silvermedlem så att jag själv även kan se bilder.

Hanna L skrev:

SL82 skrev:

Hanna L skrev:

SL82 skrev:

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem