Jossefine
Kvinna ·
02 aug, 2013
Någon som har 700-800cc?
Hej!
Jag opererade mig för 2 år sedan och ångrar storleken, så nu ska jag göra en ny operation och välja större implantat.
Idag har jag 350cc, men vill ha mycket större bröst så funderar på runt 700-750cc.
Så, jag undrar om det är någon här som har runt 700-800cc och hur ni tycker att det fungerar? Känns det extremt stort? Har ni gjort brösten i flera steg och gradvis ökat i storlek, eller tog ni så pass mycket cc vid första operationen?
Sortera efter

Opticruise
Kvinna ·
02 aug, 2013
Sök under fliken Bilder..Där kan du välja stl placering mm..
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
02 aug, 2013
Känns inte som att det finns så mycket bilder på 700-800cc där bara... Eller så är det jag som söker fel! :P
Gilla

EeM
Kvinna ·
02 aug, 2013
Jag har 800cc. Dock inte mkt bilder på den storleken på min sida. Jag fyllde ut max först och det va 500cc. Sen efter ett år ökade jag med 300cc till :) är supernöjd än så länge:) kan väl ibland tycka att de är lite stora då de kan hamna liite i vägen och att vissa kläder han va lätt o ta på men svårare att dra av då ngt ligger i vägen;)
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
02 aug, 2013
Åh va skönt att det fanns EN som har 800cc iaf ;)
Jag ser att du är längre än mig, så har en känsla av att 800cc smälter bättre in på dig EeM än på mig. Men dem ser ju jättefina ut på bilderna du har! :)
Var det något prat om att byta placering när du gjorde om brösten? Jag har också bakom nu, och har inga problem så jag antar att det bästa är att fortsätta med bakom helt enkelt. Men jag tänker mest på om det blir "trångt" med 800cc när man lägger bakom (delvis bakom) muskeln. Har du fått några komplikationer sedan andra operationen?
Gilla

EeM
Kvinna ·
02 aug, 2013
Ja de smälter nog in mer på mig haha:) nej de var inget tal om att byta placering. Jag trivs med att ha bakom och har inga komplikationer alls:)
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
02 aug, 2013
Okej, så bra! :) Frågan är om jag vågar satsa på 800, jag är riktigt sugen men det är så svårt att tänka sig hur det skulle se ut på mig. Men om jag nu gör om brösten så vill jag verkligen inte känna att dem är för små IGEN, så det känns nog nästan bättre att ta lite för mycket än för lite.
Hur kom du fram till just 800cc förresten? :)
Gilla

Yess
Kvinna ·
02 aug, 2013
Så 500cc är alltså Max att lägga in från början?
Gilla

9April
Man ·
02 aug, 2013
Nej yes, det beror på fysiska förutsättningar. Ja la in 550 o de finns andra som lagt in mer än så.
December82 har 705 cc tror jag o hon e nånstans kring 165 cm om ja minns rätt( en av mina favoritbröst på pof).
Gilla

EeM
Kvinna ·
02 aug, 2013
Yess: som 9april säger så har alla olika förutsättningar. Jag kunde max vid första op lägga in 500:)
Jossefine: jadu bra fråga jag visste att jag inte ville ha dubbelt så stora som 500 så ville ha någonstan på hälften av 500 och då vart det 300 ytterligare:) och då vart det sammanlagt 800:)
Gilla

geléhallon
Kvinna ·
06 aug, 2013
Det blir nog stort, men det är väl det som är meningen. Har det funkat bra med bakom placeringen så är det väl bara att fortsätta med den har du några bilder på hur dina bröst har förändrats, från före op till nu? Blir det samma kirurg?
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
07 aug, 2013
Ja, det är lite det som är meningen.. Men jag vill ändå inte gå med GIGANTISKA bomber, så det är en del att fundera på..
Ja, det har fungerat kanon med bakomplaceringen, allt har flytit på perfekt (peppar peppar!), så jag antar att jag kör vidare på det.
Tyvärr har jag ingen bra före-bild, dum som jag är tog jag ingen bra bild innan op (kan bero på att jag i princip hatade mina bröst då). Men jag ska försöka lägga upp någon efter-bild här i alla fall, är nog lite lättare att säga någonting om man har en bild att se på.
Yes, det blir samma kirurg. Jag är nöjd med min kirurg så kör vidare på samma :)
Gilla

Indira
Kvinna ·
07 aug, 2013
Hej!!! Jossefine
Jag har 700 UHP Allergan och är jättenöjd :)
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
07 aug, 2013
Jaha, va kul att höra Indira! :) Jag ser att vi är nästan exakt lika långa, och på dina bilder ser det ju absolut inte för stort ut (enligt mig) så då borde jag kanske också kunna köra på minst 700cc iaf.
Men hur kommer det sig att du valde just 700cc, funderade du någon gång på större?
Har du någon gång kännt att du kanske borde ha tagit ännu mer cc, eller är du helnöjd? :)
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
03 sep, 2013

9April
Man ·
03 sep, 2013
Ja 550 cc nu men ska korra i dec o samtidigt byta till bredare implantat...då blir det 685cc. E lite rädd att det blir för stort men det är bara bredden som blir större..:-) tyvärr e här väldigt få med 600 cc och uppåt så man har lite svårt att skapa sig en bild av storleken..
Gilla

EeM
Kvinna ·
06 sep, 2013
Jag har mentor högprofil.bredden är 15.4 och projektionen är 6.3 :)
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
06 sep, 2013
Jaha o kej :)
Men EeM, du har opererat dig två gånger som jag förstår? Var det pga. komplikationer eller bara att du ångrade storleken?
Hur mycket cc har du nu?
Jag väljer just nu mellan dessa storlekar:
700cc (bredd 14,5 och projektion 6,6)
750cc (bredd 15 och projektion 6,7)
800cc (bredd 15, och projektion 6,8)
Just nu har mina 350cc-implantat en bredd på 12,6 och projektionen är 3,8.
Men hur stor bröstbredd har du EeM,? Är dina implantat mycket bredare än din egna bröstbredd? Hur tycker du att det fungerar i så fall?
Hur känner du med projektionen på 6,3, känns det bra? :)
Hur skulle du/ni göra med storlekarna ovan? Det skiljer ju inte direkt mycket mellan dem, och om jag ändå vill ha stora bröst kanske jag inte borde "fega" och ta det minsta som jag funderar på (även om det absolut inte är litet)?
Men tänker mest på att risken för komplikationer säkert ökar om jag väljer lite större implantat..
Just nu känns nog 750cc bra, men och andra sidan så är det bara 50cc upp till 800 då.. Hmm.. svårt det här!
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
06 sep, 2013
Oj men förlåt EeM! Såg ju att du skrivit tidigare att du har 800cc nu ju :) jag är lite virrig tror jag!
Gilla