Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Kortspel

Kortspel

Kvinna ·

Någon som kan svara på en oerfaren tjejs 100 frågor?

Bröstförstoring

Hej!

Nu är det så att jag äntligen har bestämt mig för att göra en bröstförstoring. Jag är 19år, fyller snart 20 men har velat göra detta i rätt många år... 
Jag har en del frågor som jag skulle uppskatta om flera olika kunde svara på. 
1. Vad kostade eran operation? Jag vet att priset har höjts nu (momsen) år 2015 så jag är lite orolig över att behöva betala 70 000kr.
2. Hur länge hade ni ont? Jag har väldigt små bröst och ingen lös hud vilket kommer göra att jag säkert kommer ha rätt ont länge, eller...?
3. När kunde ni gå tillbaka till arbetet? Jag har nämligen ett rätt tugnt arbete där jag lyfter tugnt och mycket och rör på mig väldigt mycket. Jag har tur att jag nu i vinter kommer kunna ta i princip hur många veckor ledigt jag vill, så jag kommer ta ca. 6 veckor ledigt (obetalt men passar på nu när jag bor hemma)
4. Hur valde ni typ av inplantat? Vilka valde ni och varför?
5. Vilken klinik och varför?
6. Hur lång tid tog det från att ni bokade konsultationstid till att ni fick den, och därefter fick en op-tid?
7. Om ni tränar - efter hur lång tid kunde ni börja träna igen?
Jag känner mig rätt lost och jag vet att jag kan få svar på alla dessa frågor när jag går på konsultation, men det är skönt för mig att ha flera olika personer som svarar på mina frågor och inte bara en eller två människor... :)
14

Sortera efter

Vinna

Vinna

Kvinna ·

Hej! Välkommen hit! Vill inte verka dryg, men de frågor du ställer ovan har ställts säkert hundra gånger förut. Använd sökfunktionen till vänster och fyll i sökord så kommer du få en massa träffar och kan spendera timvis härinne med att förkovra dig :) Om du sedan fastnar på nåt speciellt och inte blir klok på svaren skriv en ny tråd! Enklast att ha en tråd/fråga motsv. Annars tappar man lätt bort sig i alla frågor och svar! Återigen välkommen, hoppas du hittar en massa svar! Finns säkert någon som kommer fylla i din lenkät också! Kram!
Gilla
Kortspel

Kortspel

Kvinna ·

Hej!

Ja, jag misstänkte att det fanns flera andra trådar om dessa frågor men jag har inte hittat någon tråd som svarar på t.ex 1 och 6. Så jag tänkte att jag slår ihop alla frågor jag vill ha svar på i en tråd istället :) Är det någon som vill att jag tar bort denna tråd så är det bara att hojta till!

Kram
Gilla
bigaboobs

bigaboobs

Kvinna ·

Hej har inte gjort mina operationer än men jag har bokat. Ska göra i dec. Tänkte jag kunde dela med mig av de frågor jag kan svara på.  Vet inte vart i landet du bor, Men jag kan rekomendera det stället jag ska göra de på. Jag har verkligen fått förtroende för dem. Jag ska ha motiva ergonmix implantat och ska göra det på citadell hos helena. Jag valde ergomix för de ska vara så lika "riktiga" bröst när man klämmer och känner på dem. Och jag vill ha ett naturligt resultat. Sen storleken diskuterade jag och kirurgen fram när vi mätt mina bröst och jag visat bilder på bröst jag gillade. Citadell valde jag för jag hört väldigt mkt bra om dem. Och Helena valde jag för min syster gjort sin buk där och i och med jag ska göra buk och bröst samtidigt så blev de henne. För min systers mage e sååå snygg. Där har verkligen kirurgen trollat :) Hur går dina tankar

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Kortspel

Kortspel

Kvinna ·

Bigaboobs: Vad kul att du hittat någon som du har fått förtroende för!

Jag bor i Stockholm :) Får man fråga vad ditt slutpris kommer landa på? Jag vill nämligen också ha så naturliga som möjligt. Större, men ändå naturlig känsla. En som jag känner har gjort sin bröstförstoring på kliniken som förr hette KirurgCentrum (heter nu Astoriakliniken) hos Ingemar Blomgren. Har tyvärr inte hittat mycket info om honom eller kliniken här på forumet så jag är fortfarande lite tveksam.. Eftersom jag är så lost så vet jag inte alls vad för typ av implantat eller så jag vill ha. Det ända jag vet är att jag inte vill lägga ner en förmögenhet på det trots att jag velat göra det här så pass länge :)
Gilla
Kortspel

Kortspel

Kvinna ·

jen6

Tack för ditt svar. Blev faktiskt lite klokare nu :)

Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Kortspel skrev:

Hej!

Nu är det så att jag äntligen har bestämt mig för att göra en bröstförstoring. Jag är 19år, fyller snart 20 men har velat göra detta i rätt många år...
Jag har en del frågor som jag skulle uppskatta om flera olika kunde svara på.
1. Vad kostade eran operation? Jag vet att priset har höjts nu (momsen) år 2015 så jag är lite orolig över att behöva betala 70 000kr.
2. Hur länge hade ni ont?Jag har väldigt små bröst och ingen lös hud vilket kommer göra att jag säkert kommer ha rätt ont länge, eller...?
3. När kunde ni gå tillbaka till arbetet? Jag har nämligen ett rätt tugnt arbete där jag lyfter tugnt och mycket och rör på mig väldigt mycket. Jag har tur att jag nu i vinter kommer kunna ta i princip hur många veckor ledigt jag vill, så jag kommer ta ca. 6 veckor ledigt (obetalt men passar på nu när jag bor hemma)
4. Hur valde ni typ av inplantat? Vilka valde ni och varför?
5. Vilken klinik och varför?
6. Hur lång tid tog det från att ni bokade konsultationstid till att ni fick den, och därefter fick en op-tid?
7. Om ni tränar - efter hur lång tid kunde ni börja träna igen?
Jag känner mig rätt lost och jag vet att jag kan få svar på alla dessa frågor när jag går på konsultation, men det är skönt för mig att ha flera olika personer som svarar på mina frågor och inte bara en eller två människor... :)

Hej!

Jag opererade mig på Citadell kliniken där jag betalade 42.000 kr. Där ingick även garanti så nu inför min korrigering som är i AUgusti så behöver jag inte betala en enda krona till!

Om man har mer ont för man har mindre bröst innan är mer bara struntprat. Alla människor tål olika mycket smärta, som om du gråter för t.ex. en flisa i fingret är du antagligen väääldigt känslig. Men egna upplevense var att jag hade det väldigt smärtfritt, dock vart med om värre smärta så var väl förbered. Men hade det brinnande ont så fort jag skulle sätta mig upp eller lägga mig ner. Det gick över efter ca 4 dagar.

Ang implantat så valde jag efter det resultat som jag önksade mig, ville ha så naturliga bröst som möjligt och valde därför mentor coh 1 som är ett av de mjukaste implantaten på marknaden. Stod mellan valet Perthese, som knappt finns idag då förtegats köptes upp av mentor. Så för mitt önskemål så blev det mentor coh 1.

Jag valde kliniken efter flera bra rekomentationer härifrån bland annat, sedan undre konsultationen kände jag stor tillit för Helena, hon var mycket profosionell och jag hade seriöst en hel A4 sida med frågor, som jag fick besvarat utan att ens brhöva öppna min mun! Idag är jag otroligt glad att jag har valt henne till min kirurg, råkat ut för kapselkontraktur som bara gör mer och mer ont. Och ska nu korrigeras för det och för att båda implantaten har fastnat för högt upp.

När man får tid beror det helt på vilken säsong skulle jag tro, som t.ex. vid sommaren och jul då många har ledigt skulle jag tro det är fler som vill opereras istället för att bli sjukskriven från sitt arbete. Jag hade kunnat boka in en operation en månad efter konsultationen, men då jag hade lite mer pengar att samla ihop så bokade jag in en operation två månader efter, samt då min pojkvän kunde följa med. är viktigt att ha med sig någon, ifall man svimmar på vägen från kliniken eller hjälp med att bära väskorna då man ABSOLUT inte ska böra större vikter själv!

Tyvärr är jag en tjej som försöker komma igång med träningen, men skulle inte träna bröstmusklerna den första månaden iaf :)

Om du har fler fårgor så fråga på! :)

Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Kortspel skrev:

Hej!

Ja, jag misstänkte att det fanns flera andra trådar om dessa frågor men jag har inte hittat någon tråd som svarar på t.ex 1 och 6. Så jag tänkte att jag slår ihop alla frågor jag vill ha svar på i en tråd istället :) Är det någon som vill att jag tar bort denna tråd så är det bara att hojta till!

Kram

Och alla dina frågor finns faktiskt redan besvarade här och var, även 1 & 6 ;)

Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

bigaboobs skrev:

Hej har inte gjort mina operationer än men jag har bokat. Ska göra i dec. Tänkte jag kunde dela med mig av de frågor jag kan svara på.  Vet inte vart i landet du bor, Men jag kan rekomendera det stället jag ska göra de på. Jag har verkligen fått förtroende för dem. Jag ska ha motiva ergonmix implantat och ska göra det på citadell hos helena. Jag valde ergomix för de ska vara så lika "riktiga" bröst när man klämmer och känner på dem. Och jag vill ha ett naturligt resultat. Sen storleken diskuterade jag och kirurgen fram när vi mätt mina bröst och jag visat bilder på bröst jag gillade. Citadell valde jag för jag hört väldigt mkt bra om dem. Och Helena valde jag för min syster gjort sin buk där och i och med jag ska göra buk och bröst samtidigt så blev de henne. För min systers mage e sååå snygg. Där har verkligen kirurgen trollat :) Hur går dina tankar

Åhh va roligt att du har valt Helena! Visst är hon underbar! :D <3

Gilla
Kortspel

Kortspel

Kvinna ·

Asirnas: Tack för att du svarade så noga. Jag räknar med att inte behöva betala en krona mer än 45 000 så det du betalade var ju bra!

Jag ska läsa på om lite fler kliniker så får vi se vad det blir. Svårt det här :(

Har sökt runt här i flera timmar nu så jag såg precis att det fanns svar på alla frågor som jag ställde, men det är skönt att få dom besvarade i sitt eget inlägg :)
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Kortspel skrev:

Asirnas: Tack för att du svarade så noga. Jag räknar med att inte behöva betala en krona mer än 45 000 så det du betalade var ju bra!

Jag ska läsa på om lite fler kliniker så får vi se vad det blir. Svårt det här :(

Har sökt runt här i flera timmar nu så jag såg precis att det fanns svar på alla frågor som jag ställde, men det är skönt att få dom besvarade i sitt eget inlägg :)

Sedan kommer folk också med nya erfarenheter hela tiden :)

Det bästa är då du ska välja kirurg är att gå till någon som man känner till och att gå på flera konsultationer, kolla också upp om de är stämde eller inte och i så fall för vad.

När jag var på t.ex. art clinin så skulle min operation kosta 38.000 där, men med övernattning blev det +1000 sedan med försäkringen +5000 så då blev det redan mycket mer än va citadell kostade :P Även jag betalar buss elelr tåg för att ta mig till landskrona, men är helt värt det :)

Gilla
Blondabelles

Blondabelles

Kvinna ·

Hej Kortspel! Jag ska besvara dina frågor så gott jag kan, jag har inte gjort min operation ännu utan det sker 2 juli. Sen skriver jag från mobilen, hoppas inte det ser alltför rörigt ut!! 1 Jag har betalat in 44 000 kr för min operation. Därefter tillkommer kapselförsäkring på 3500 kr samt läkbh som kostar 500-600. 2. Kan ej svara på. 3. Kan ej svara på. 4. Min kirurg rekommenderade en viss typ utefter mina önskemål. Jag vill ha stora bröst, gärna lite "fake-look" men samtidigt får det inte se "sjukt" ut ;p Så då rekommenderade han runda, coh2, 450 cc. 5. Jag valde Laser & Estetik efter att ha hört och läst så mycket bra om den kliniken. Gick på en konsultation och klickade direkt med kirurgen! 6. Jag bokade konsultation och operation samtidigt, med 1,5 månads mellanrum mellan de två datumen. 7. Jag tror man kan börja träna jättelugnt efter ca 2 veckor (typ promenader, lätt benträning).
Gilla
bigaboobs

bigaboobs

Kvinna ·

Ja hon är helt underbar. Man känner förtroende för henne direkt och hon kan sin sak. Det ända är att hon pratar fort. :)

Gilla
Kinga

Kinga

Kvinna ·

Vad var det Örjan hade sabbat? Är han inte bra?
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

bigaboobs skrev:

Ja hon är helt underbar. Man känner förtroende för henne direkt och hon kan sin sak. Det ända är att hon pratar fort. :)

Hehe jag tyckte inte hon pratade så fort, kanske är för att jag gör det själv :P

Visst är det så! Var helt stensäker på att hon skulle hjälpa mig :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem