Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
celinne

celinne

Man ·

Någon som lagt i 330cc innaför bröstmuskeln? stort ? litet ?

Bröstförstoring

Hej alla ska operara mig snart undrar om någon lagt i 330cc innanför muskeln ? Jag är 162 cm och väger 48 kg e rädd att de blir för stort ? Tacksam för svar

22

Sortera efter

Lava90

Lava90

Kvinna ·

Hej! Är inte mycket till hjälp, men låter som att vi är på samma plan just nu ;) Hoppar också in här, är helt ny på detta! Både på forumet och när det gäller bröstförstoring! Var på konsultation i onsdags hos Peter Cosmo, Citadellklinken i Landskrona. Kom fram till att lägga in Perthese 320cc MP... Men nu velar jag. Som alla andra. För litet? Eller lagom? Är 163 lång, väger 54 kg, har tydligen 150cc i egen bröstvävnad och en diameter på 12,1 vilket var ganska litet.. Vart ska du opa dig? Whää! Behöver lite klarhet nu!
Gilla
loveli

loveli

Man ·

Jag tror att ni båda väljer rätt lagom.. Men jag är också på samma plan som er just nu haha! 

Jag ha varit på konsultation också hos Cosmo o ha bestämt operationstid, velar dock mellan 320cc o 350cc, är så svårt :P vill inte att det ska bli för stort men vill inte heller att man ska ångra sig om att det blev för litet.. 

Jag ha samma bröstvävnad som du Lava90 o nästan samma diameter.. dock är jag lite längre o väger lite mer men hur stort vill du ha de ungefär? :)

Gilla
Lava90

Lava90

Kvinna ·

Men vad roligt, när ska du opereras? Jag är inte helt hajj på det där med storlekarna, diametrar och profiler. Men om jag ska ha MP och gå upp en storlek så blir ju 345 nästa, men då med 12,5 vilket blir för brett? Och då måste jag välja HP 350 som är på 11,9... Haha jag blir galen. Jag tror jag håller mig till 320. Tror jag ;) Har du koll? Jag vill inte ha tuttar som rundar ett hörn 10 sekunder innan jag gör det. Men jag vill inte vakna upp och tycka att de är för små. Jag vill ha normala. Finns det inte MP normal? Enkelt. Vi tänker nog i samma banor.
Gilla
Celine

Celine

Kvinna ·

Jag har lagt in 325cc bakom muskeln, och det ser inte för stort ut =)

Gilla
Rumidz

Rumidz

Kvinna ·

Jag har oxå lagt in 325 cc bakom muskeln, tycker dom blev helt perfekta i stl till mig.

Jag är 158cm och väger ca 48kg.

Gilla
loveli

loveli

Man ·

har tid den 5 november!:) Ja asså jag har inte särskilt stor koll jag heller faktiskt.. Men Peter sa att MP skulle passa mig då jag hade 12.5 har jag för mig..

haha ja jag förstår att det är förvirrande det tycker jag med..men håll dig till de som känns bäst, blir nog bäst så haha! :)

Gilla
kakan92

kakan92

Kvinna ·

Hej! Är nog på samma spår som er. Ska ni alla lägga bakom muskeln? Har ni hört med kirurgerna om man kan lägga framför fast man har så lite vävnad? Står och funderar på om jag vill ha framför eller bakom, är osäker på vad som är bättre.
Gilla
loveli

loveli

Man ·

hej, ja jag ska lägga bakom i alla fall, dock lite osäker på det men får väl lyssna på kirurgen.. :P har ju hört massor om muskelpåverkan o sånt men får väl hoppas på det bästa, att man slipper sånt :P

Jag vet inte redigt hur det är med att ha så lite vävnad o lägga framför, men jag skyulle kunna tänka mig att man ha större chans för rippling o att kaanske implantatets kanter kan synas? lite gissning bara :P

Gilla
kakan92

kakan92

Kvinna ·

Ja, har också hört om muskelpåverkan och hur det inte går tillbaka utan ger folk konstant smärta. Men jag antar att dom som det går bra för inte skriver lika mycket här på sidan heller. Får hoppas på att kirurgerna kan sin grej och att allt går bra :)

Gilla
loveli

loveli

Man ·

Ja det är ju de som oroa en.. 

ah jag tror med att det är så.. Precis :)

Gilla
Augustitjej

Augustitjej

Kvinna ·

Mitt tips; lita på Cosmo :) de gjorde jag å är as böjd med storleken än så länge :) opererades i tisdags 440 i varje. Lagom till min kropp :)
Gilla
loveli

loveli

Man ·

Låter väldigt bra :D 

Gilla
lillamini

lillamini

Kvinna ·

Tycker med det här med storlek blir svårare och svårare.

Jag ville ha små implantat (225 cc) eftersom jag tycker det är fint med små bröst och inte vill få en chock att gå från mina knappa 75 A till vad som skulle kännas som bomber på min kropp. Men sen jag tittar runt på bilder här på forumet börjar jag få lite storleksnoja och är rädd för att jag har valt för smått. :).

Ju mer man tittar på andra desto mer osäker tror jag man känner sig. Det bästa är nog om du vet ungefär vilket slutresultat du önskar dig och sedan diskuterar fram alternativ på en konsultation. Tänk på att kirurgerna verkligen har koll på vad de gör och ska lyssna på dina önskemål för att sedan rekommendera storlek, projektion osv baserat på dina önskemål.

Jag kommer nog ändå köra på min initiala önskan och lita på det som min kirurg rekommenderar för min kropp :)

Gilla
celinne

celinne

Man ·

De här med muskekpåverkan har jag aldrig hört något om gärna lite info blev lite orolig nu. Då ja ska lägga bakom
Gilla
kakan92

kakan92

Kvinna ·

Tycker dom flesta man hör säger att dom har valt för lite cc, men är ju alltid lättare att göra större senare i livet om man skulle ändra sig. Men tror man ska lita på magkänslar och precis som du säger Lillamini är att ju mer man kollar så tror jag man blir lite blind av storlekar, former och liknande.

Men vet någon av er om "delvis bakom" är samma som "bara" bakom? Eller är det två olika placeringar?

Gilla
kakan92

kakan92

Kvinna ·

Och lite info om bakomplacering då
Har själv läst av andra att några får problem med muskelsmärta efter operationen, att dom inte kan träna bröstmuskler längre för att brösten då kan "glida" ut ur sin ficka och åka mer åt sidan än vad som var tänkt. (Någon får gärna rätta mig om jag har fel :))

Men sen tror jag att dom historier man hör oftast är dom sämre, då dom som är nöjda utan problem mest troligtvis inte hänger här på forumet lika mycket :)

Gilla
celinne

celinne

Man ·

Tack för alla svar känner mig rätt lugn nu och fullt bestämd med stl o placering. Tack !:)
Gilla
LitenTutte91

LitenTutte91

Kvinna ·

Jag ska op. mig den 17 januari. Idag är jag en 70a och planerar storlek 70c/d efter op. 175 cm lång och väger 60 kg. Har valt 345 cc. Ångest över att det kommer bli för mycket!?!
Gilla
Eloocin

Eloocin

Kvinna ·

Carolina skrev:
Jag ska op. mig den 17 januari. Idag är jag en 70a och planerar storlek 70c/d efter op. 175 cm lång och väger 60 kg. Har valt 345 cc. Ångest över att det kommer bli för mycket!?!

Har samma utgångsläge som du och är också ute efter en visuell stor C/D kupa,  jag är rädd för att 345 blir för litet till mig, men nästa storlek för mig är 410 high...OH de känns för stort:O

Gilla
VadSkaManHeta

VadSkaManHeta

Kvinna ·

Det sägs ju att 50cc "försvinner" när man lägger bakom, så det blir nog inte så stort som man tänkt sig.  Jag velade mellan 350 och 370, men när jag hörde det av kirurgen så känns 370 som ett bra val om det ändå bara blir kvar 320 :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem