Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ohana

Ohana

Kvinna ·

Någon som lagt in 200cc eller mindre?

Bröstförstoring

Ute efter någon som lagt in 200cc eller mindre. Gärna bilder. Vill ha små bröst med naturlig look, men så svårt att veta hur stora implantat utan att de känns för stort

13

Sortera efter

CEH

CEH

Kvinna ·

Hej Ohana. Jag la in 225cc förra veckan. Skulle lagt ut bilder igår, men har inte riktigt kännt mig bekväm med det då jag upplever brösten för stora nu. Jag vet att de antagligen kommer lägga sig lite eftersom det bara gått 7 dagar. Men putta på mig här på forumet så ska jag lägga upp bild under dagen. Studerar, så det får bli efter lunch. Men gör ristestet hemma för att få en uppfattning g om vad som känns lagom till din kropp. Vi hörs!
Gilla
Ohana

Ohana

Kvinna ·

Ja lägg gärna upp när du känner dej redo, känns som vi har ganska lika utgångslägen. Alltså jag testade med ris igår, la i 2dl för då är väl det ca 200cc va? Men jösses jag tyckte tillomed det såg stort ut! Har en sån där BH från Lindex "bomb shell" (tror ja de heter) med väldigt tjocka vadderade kupor, jag vill att brösten ska bli i den storleken utan BH. Så tänkte ha den på men på konsultationen för att visa :) men 2dl ris i sport-bh-n kändes ännu större. Så jäkla svårt, men det blir kanske lättare när man på konsultationen får prova implantaten. Fast som sagt lägg gärna upp bild när du är redo :) förstår du fårtfarande är svullen och de kommer säkert kännas mindre när de sjunkit ner. Tycker du de känns stora även när du har kläder på?
Gilla
Aifo

Aifo

Kvinna ·

Jag har så lite som 140cc! Ville bara ha en ytterst liten förändring. Men med facit i hand så kunde jag kört på 190.

Gilla
Aifo

Aifo

Kvinna ·

CEH skrev:
Hej Ohana. Jag la in 225cc förra veckan. Skulle lagt ut bilder igår, men har inte riktigt kännt mig bekväm med det då jag upplever brösten för stora nu. Jag vet att de antagligen kommer lägga sig lite eftersom det bara gått 7 dagar. Men putta på mig här på forumet så ska jag lägga upp bild under dagen. Studerar, så det får bli efter lunch. Men gör ristestet hemma för att få en uppfattning g om vad som känns lagom till din kropp. Vi hörs!

Men shit va snyggt CEH!! Svullnaden kommer att lägga sig + att du kommer vänja dig såå snabbt. Efter det kommer du älska dina nya bröst. Tycker du ska vara supernöjd :-)

Gilla
CEH

CEH

Kvinna ·

Så sknt att höra Aifo, men jag vill bara gråta tyvärr. Det låter helt sjukt, jag vet det, men jag tycker de ser äckliga ut. Bolliga och står rakt ut. Önskar att jag tagit låg profil. Fejklooken är överjävlig :P

Gilla
Aifo

Aifo

Kvinna ·

CEH skrev:

Så sknt att höra Aifo, men jag vill bara gråta tyvärr. Det låter helt sjukt, jag vet det, men jag tycker de ser äckliga ut. Bolliga och står rakt ut. Önskar att jag tagit låg profil. Fejklooken är överjävlig :P

Usch vad tråkigt att du känner så. Men jag tycker att du ska ta ett par djupa andetag och försöka ta det lugnt. De är alldeles nygjorda! Titta på min bild som jag har från dag 1. Även om mina var små så var de också bolliga och spetsiga då. På nästa bild har det gått ca. 6 veckor och då är mycket av den där bolligheten borta. Tycker absolut INTE att du har nån fejklook! Det ser jättefint ut, och kommer att bli ännu finare :-)

Styrkekram!

Gilla
CEH

CEH

Kvinna ·

Tack Aifo <3 Tyvärr är det så svårt att fånga på bild hur de ser ut, upplever själv att de ser mycket gosigare ut på bild. Den övre bilden visar mer verkligheten.

Ska titta på dina bilder igen :) Ska försöka ta det lugnt, fokusera på annat och än så länge behöver jag inte ha bikini på mig. Det är just det där vulgära i underkläder eller naken som jag blir lite äcklad av, att jag inte knner igen mig själv. Men hoppas innerligt att det blir bättre och att jag ska trivas naken också tillslut. Med kläder på som sagt så känns det som en bra storlek. men min "taniga" överkropp harmoniserar lixom inte med implantaten, som just nu bara ser ut som två stora implantat med två svullna, ledsna bröstvårtor som blivit dubbelt så stora mot innan :P

Förlåt för att vi lämnar trådens ämne. Titta gärna å min sida på bilder som representerar "små" implantat, men som jag upplever som väääldigt stora till min kropp.

Gilla
Ohana

Ohana

Kvinna ·

Tack för du delar med dej CEH. Och jag förstår dej, jag kommer antagligen känna likadant och det tar såklart lite tid att vänja sej. Och dina är ju helt nygjorda och svullna, jag tycker det ser ut som att dom kommer bli jättefina. Dom kommer sjunka och billigheten på översidan kommer helt säkert försvinna! Använder du nått sånt där bröstband som vissa kliniker har? Jag har inte riktigt förstått det här ned de olika profilerna, blir det mer "häng" med låg profil eller? Och än en gång jag lovar du kommer vänja dej och det kommer kännas bättre om ett par veckor när svullnaden gått ner!! Ser jättefina ut!!
Gilla
CEH

CEH

Kvinna ·

Låg profil innebär att implantatet har mindre put. De kommer alltså stå ut mindre från kroppen. Jag önskar just nu att jag skulle valt en låg profl, för även om 225 cc är "litet" så är det stort till min kropp om du förstår. Jag var dessutom ute fter ett litet resultat därför känns det för stort. Hade jag däremot önskat stora bröst så hade ju den här storleken varit perfekt utifrån dom önskemålen.

Jag använder inget bröstband då jag la implantaten framför muskeln. Det valet gör även att det ser mer fejk ut upptill, man ser lixom kansten på implantatetn om du tänker dig. men det var ett val jag gjorde för att jag inte ville att de skulle skära i mina friska bröstmuskler.

Jag ska försöka fokusera på hur bra det sr ut med kläder på istället. och titta på bikinis till sommaren som kan "dölja" det jag inte gillar med brösten i naket tillstånd.

Grejen är den att jag har gjort ristestet som en galning här hemma. 225 cc kändes på gränsen till för stort, men valde det då många upplever att man skulle valt lite större. Jag velade mellan 225 och 200 cc. 25 cc sägs inte göra ngn skillnad med blotta ögat. Idag när de är på plats så inser jag däremot att 175cc alltså en storlek mindre (lägre profil, alltså mindre put) hade passat mina önskemål bättre. Men det där är svårt att förutse innan.

Prova med ris hemma i sportbh, bär tajta, tunna plagg så du får en uppfattning om hur mycket de kommer puta ut i naket tillstånd efteråt. Är du ute efter ett "litet" resultat så håll fokus på det, häng inte upp dig på cc hit och dit. Gå på känslan, och framförallt, bli inte för påverkad av alla snygga bröst på forumet. Jag hittade bara bilder på snygga bröst från 225 cc och uppåt. Men det innebär ju inte att 175 cc hade blivit fult på mig ;)

Gilla
Ohana

Ohana

Kvinna ·

Ja det låter som att vi är ute efter samma sak. Det jag är allra mest orolig för är att de ska bli för stora, har bestämt att 200cc är max, och kanske låg profil då. Tyckte du att ristestet stämde? Har bara provat med 2dl och det kändes gigantiskt, ska testa med lite mindre i ikväll. Har även velat en hel del om det här med framför eller bakom framförallt för rädslan att sabba träningen, men de två jag känner som opererat sej och som jag pratat mkt ned om det här har sina implantat bakom och har inga som helst problem med träning eller känner av något från muskeln. Jag är fullt medveten om att det inte behöver bli så för mej och att risken för muskelpåverkan finns. Så jag tar det slutgiltiga beslutet efter att ha diskuterat det med kirurgen. Det är ju ett par månader innan det är bikini säsong, och tills dess är jag övertygad om att dina hunnit hänga till sej och du har vant dej. Jag tycker de ser jättefina ut, trots svullnad, och att man kan se att de kommer bli fina. Du får tänka på att huden måste töjas lite med, nu är den säkert väldigt spänd
Gilla
Ohana

Ohana

Kvinna ·

CEH hur känna det nu? Tänker att svullnaden kanske gått ner lite och att de även sjunkit en del?
Gilla
CEH

CEH

Kvinna ·

Ohana skrev:
CEH hur känna det nu? Tänker att svullnaden kanske gått ner lite och att de även sjunkit en del?
Hej! Det känns bättre nu, men vore en överdrift om jag sa att jag älskar dom ;) svullnaden har börjat lägga sig och ena bröstet har sjunkit ganska mycket, medan det andra har en bra bit kvar. De är alltså lite mindre och jag hoppas de kan gå tillbaka lite till på putet så kommer jag nog känna mig mer bekväm. Jag gillar storleken med kläder på. Kommer aldrig behöva använda vadderad bh igen. Bara tunna spetssaker tänker jag ;) Men som sagt hoppas de går tillbaka liiite till på putet. Hur går det för dig? Har du bokat Op-tid? Kan lägga ut nya bilder imorgon, då är det 18 dagar sedan operation. :)
Gilla
Ohana

Ohana

Kvinna ·

Så skönt det iaf känns lite bättre, det är nog väldigt mkt en vane sak. Men det är svårt när man föreställt sej något och det inte blev som man tänkt. Har en preliminär tid bokad för op, ska bestämma mej på konsultationen, isf blir det op i början av mars. Är fortfarande inne på 200cc, har en kompis som är i min storlek i kroppen som la in 250cc och jag tycker hennes är STORA :) men jäklar va svårt det är! Jag vill ju verkligen inte det ska bli för stort, men tänk om man vaknar upp o tycker det är litet. Fast det tror jag inte, allt blir ju stort om man jämför med nu :) Men inte hittat så många bilder på 200cc tittar. Ja lägg gärna upp bild, nyfiken på hur de blivit :) funderar lite på 220cc men låg profil.. Nått mellanting på 200 och 250 liksom ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem