lola8
Kvinna ·
10 dec, 2014
Någon som tyckt att 375cc blev för stort efter op?
Hej tjejer! :)
Jag står i valet och kvalet mellan olika storlekar inför min op nu i december! Jag är livrädd för att brösten ska kännas för stora och att det ska skrika bröstförstoring om mig hehe.
Ni som opererat er, är det någon som valde 350-400cc och såhär i efterhand ångrat storleken eftersom det blev för stort?
Man läser om så många som efter op kände att det blev lite för lite så vore spännande att höra om det även finns ni som i efterhand önskat att ni valt en lite mindre storlek!
Sortera efter

SuzieQ
Kvinna ·
10 dec, 2014

verali77
Kvinna ·
10 dec, 2014
Hej tjejer! :)
Jag står i valet och kvalet mellan olika storlekar inför min op nu i december! Jag är livrädd för att brösten ska kännas för stora och att det ska skrika bröstförstoring om mig hehe.
Ni som opererat er, är det någon som valde 350-400cc och såhär i efterhand ångrat storleken eftersom det blev för stort?
Man läser om så många som efter op kände att det blev lite för lite så vore spännande att höra om det även finns ni som i efterhand önskat att ni valt en lite mindre storlek!
Är också väldigt intresserad av att höra andras åsikter då jag siktar på större och är kortare än dig

lola8
Kvinna ·
10 dec, 2014
Tusen tack för bra inlägg SuzieQ! :) Även om jag har stort förtroende för min kirurg och klinken jag valt (opererats där tidigare - näsan) så fick jag endast testa storlekar med en sköterska på konsultationen. Kände mig lite stressad och vågade inte riktigt ta plats och stå på mig och prova olika storlekar så länge som jag hade velat. Därav min stora osäkerhet kring storlekarna!
När jag var där kändes 270cc som lagom då allt som var större än så var gigantiskt. Nu när jag hängt mer här och kollat på hundratals (kanske tusentals ;P) före- och efter bilder tror jag att det slutresultat jag är ute efter kräver ca 350-375cc! Vilket skrämmer mig eftersom implantaten kändes så ofantligt stora när jag stoppade ner dem i provtoppen på kliniken.
Kände du också så när du var och testade storlekar tre gånger, att implantaten kändes väldigt stora?
Får jag fråga också, vad har du för profil på dina implantat? :)

Lindavallmo
Kvinna ·
10 dec, 2014
Hej! Jag har 375 cc och med moderate plus profil för ett naturligare resultat! Jag tänkte först 400cc och tänkte nej det blir för stort och sen tänkte jag 350 cc och det tyckte både jag och kirurgen innan operation skulle bli för litet för då skulle brösten få ett stort mellanrum. 375 cc blev prfekt för mig, jag älskar den här storleken! Precis lagom och då är jag van vid 75 B och jag jobbar på förskola så jag ville ju inte ha värsta bomberna.
Jag skulle till och med kunna ha 400 cc nu :D
Kolla vad kirurgen tycker om storlek och vad som skulle se bäst ut på din kropp! :) Jag är förrestän 168 cm lång och väger 62 kg.
Kram

anonyyym
Kvinna ·
16 feb, 2015
Vad har du för kupstorlek nu efter OP? Har ungefär samma längd och vikt som dig samt samma kupstorlek som du hade innan OP. Är också ute efter ett naturligt resultat, vill att de ska se stora men naturliga ut 🙂 Lägger in runda 375cc medium profil nästa vecka bakom muskeln och gör ett litet lyft (de blev inte så fina efter att ha gått ner nästan 20 kg på 8 månader...). Har dock börjat noja riktigt mycket över att de ska se för stora ut. Var först inne på 350cc anatomiska men min kirurg rekomenderade 375cc eftersom muskeln ''tar'' en del av CC, samt att runda även kan se naturliga ut när man lyfter.

flinga
Kvinna ·
16 feb, 2015

lola8
Kvinna ·
16 feb, 2015
Vad har du för kupstorlek nu efter OP? Har ungefär samma längd och vikt som dig samt samma kupstorlek som du hade innan OP. Är också ute efter ett naturligt resultat, vill att de ska se stora men naturliga ut 🙂Lägger in runda 375cc medium profil nästa vecka bakom muskeln och gör ett litet lyft (de blev inte så fina efter att ha gått ner nästan 20 kg på 8 månader...). Har dock börjat noja riktigt mycket över att de ska se för stora ut. Var först inne på 350cc anatomiska men min kirurg rekomenderade 375cc eftersom muskeln ''tar'' en del av CC, samt att runda även kan se naturliga ut när man lyfter.

anonyyym
Kvinna ·
16 feb, 2015
Egentligen ställd till Linda då hon hade ungefär samma förutsättningar som mig, men tack ändå för ditt svar! :)
C-D kupa låter ju alldeles lagom! :) Började noja när jag googlade 375cc, på vissa ser det jättestort ut och det syns väldigt tydligt att det är silikon medan på vissa ser jättefint och bara naturligt stort ut. Antar att det har lite med profilen på implantatet att göra.
Tack så mycket :D Nervositeten börjar inta!

Sophia95
Kvinna ·
16 feb, 2015
Blir väldigt fundersam när jag läser era kommentarer. Jag kommer inte lägga i så mycket som er andra då jag är lite mindre än de flesta av er, men jag börjar fundera på om jag valt en för liten storlek då nästan alla skriver att de kunde tänkt sig större...
När jag var på konsultation provade jag från ungefär 220-270 och kom fram till att ca 220 var bäst då jag inte vill ha meloner (som de flesta av er också skriver); dock sa Bo att man alltid ska ta lite större så vi bestämde 255 och det kändes bra. Dock börjar jag noja nu om man kanske ska ta ytterligare lite större? Är rädd att det inte kommer synas över huvud taget annars??
tips från någon som är lite mindre som jag?😕

Pygme
Kvinna ·
16 feb, 2015
curre: Jag är lika kort men väger mindre. 2.5dl i varje tutte blir inte ingenting.. Jag tycker mina blev lite stora till och med, jag la i 225. Men det är ju en smaksak, jag ville verkligen ha små.. Jag tycker du ska gå efter vad som kändes bra när du provade på konsultationen, inte vad du läser här. Det beror ju på vad man vill ha för resultat hur nöjd man blir med storleken, alla ångrar inte att de inte tog större.. Tänk vad är värst? Att de blir lite för små, elle att de blir lite för stora? och så utgår du ifrån det.
Vanligtvis är folk lite större än vad vi är, och här inne är folk ganska vana vid större storlekar, så pass att jag faktiskt läst flera gånger rekommendationen att "tar du runt 200 så är det helt meningslöst, det kommer inte synas alls. då kan du lika gärna låta bli"
Ja, jag tycker att mina syns i alla fall :)