citadellbröst
Kvinna ·
nån som haft 75b och lagt in 400?
Hej :) någon som haft ca 75b och lagt in 400? Har försökt titta på massa bilder här men upplever att resultatet ser så olika ut på alla! Är rädd för att 400 ska bli förstort?
Sortera efter

nyaboobs
Kvinna ·

HundFlickan
Kvinna ·

silicea
Kvinna ·
Jag har 70C och ska ha 450 är det tänkt. Framför. Är dock också orolig att det ska bli jättestort. Så himla svårt tycker jag.

hannap
Kvinna ·
Har precis samma 75 B och ska lägga in 400 cc bakom muskeln, kändes jättebra när jag "provade" implantaten och Örjan Gribbe hos proforma tyckte absolut inte att jag skulle ha mindre för då skulle de bli för "smala", tror det blir jättebra!

kalasbyxan
Kvinna ·
Jag har 75c i bh men en visuell b-kupa typ. Ska lägga in 400 i ena bröstet och 350 i andra då jag har storlekskillnad. Jag tror det kommer bli jättebra men det är ju utefter mina preferenser. Är svårt att säga vad du upplever som för stort.. mina blir stora men jag är inte världens smalaste så de kommer se proportionerliga ut till min kropp, hoppas jag :) har sett flera här som skrivit att man kan räkna ca 100 cc som en kupstorlek, det stämmer ganska bra med mina nuvarande 350 ml som är en c-kupa. Då bör jag allstå hamna på ca en F-kupa. Vet inte om detta hjälper dig något men på så sätt kan man ju se lite ar man hamnar, sen kan du ju testa ristest med för att uppleva riktigt storlek.
Såg att du opereras 2 dagar efter mig, lycka till :)

citadellbröst
Kvinna ·

Me_2_
Kvinna ·

kalasbyxan
Kvinna ·
Tack! :)

jmvl
Kvinna ·
Jag har liten B-kupa och är också inne på 400cc.. beror ju som sagt på hur brösten ser ut pre-op också.. Har under senaste åren tänkt att jag ska ta anatomiska och inte runda, men börjar nu tveka.. Tycker inte att man kan se speciellt mycket skillnad när man kollar vissa bilder:/

silicea
Kvinna ·
Tycker inte du ska ta anatomiska, finns alltid en risk för att de snurrar och de är väldigt fasta. Runda är nog snyggast på 95% tror jag.
Du har ju samma mått som jag ungefär och på mig tyckte kirurgen runda 350 till 450. 350 tyckte jag var för litet, 400 och 450 var båda snyggt. Kommer nog ta 450. :)
Även om jag är smal och ganska "liten" i kroppen för min längd (alltså inte grovbyggd, litet huvud, smala leder och ser liten ut bredvid andra tjejer i samma längd eftersom min benstomme är spinkig och det är mest bara långa ben och armar, min pojkvän kallar mig bambi haha) så har jag en väldigt markerad midja och breda höftar, typisk timglasfigur. Så det känns som jag kan bära upp 450 utan att det blir två bomber och utan att bli för top heavy. :)

fisalotta
Kvinna ·
Jag har liten B-kupa och är också inne på 400cc.. beror ju som sagt på hur brösten ser ut pre-op också.. Har under senaste åren tänkt att jag ska ta anatomiska och inte runda, men börjar nu tveka.. Tycker inte att man kan se speciellt mycket skillnad när man kollar vissa bilder:/
Fördelen med runda är att det inte gör något ifall implantaten skulle snurra, brösten behåller samma form ändå. Men med anatomiska kan bröstet ändra form ifall implantaten snurrar. Min kirurg sa på konsultationen att om man väljer perthese så får man samma resultat som med anatomiska typ, med fördelen att det inte gör något ifall de snurrar. För håller du i ena kanten på perthese och låter implantatet hänga nedåt så får det formen som ett anatomiskt :)

jmvl
Kvinna ·