Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Winther

Winther

Kvinna ·

Natrelle 425 cc på 172 cm lång tjej?

Bröstförstoring

Finns det några tjejer här som lagt in Natrelle (anatomiska) FF (full höjd, full projektion) och är runt 172 cm samt 58 kg? Är orolig för att det kommer se för stort ut med 425 cc men implantatet stämmer exakt med min bröstbredd (13 cm). Fick under min konsultation se 3D på 375 MF men tyckte att det resultatet var alldeles för likt mina forna amningstuttar = lite för naturligt för min del. Någon?

18

Sortera efter

Sockervadd

Sockervadd

Kvinna ·

Jag har inte anatomiska och är lite längre än dig, men har 415 och tycker verkligen inte det är för stort. Dom är tre dagar så hoppas mest på att dom ska poppa fram och bli lite större vilket förmodligen kommer hända :) allt beror ju på vilket resultat du är ute efter. Jag ville inte ha jättestora men inte för små heller och allt känns bra än så länge :)
Gilla
Winther

Winther

Kvinna ·

Vad spännande! Kommer du lägga upp några bilder senare så att man får se hur det blev? Var på en extra konsultation igår och bestämde mig då för 425 cc istället för 375. Det verkar som att om man väger mellan två alternativ ska man ta det större så att man inte ångrar sig sedan. Verkar vanligt att en del blir lite storleksblinda och för mig kändes 425 som en tutte á la Natacha Peyre men så ser det ju inte ut på mig som är typ 20 cm längre.
Gilla
Sockervadd

Sockervadd

Kvinna ·

Jag har inte bestämt mig än om jag ska lägga upp bilder :P skriver absolut om jag gör det så kan du kolla :) tror inte att du kommer ångra dig. Jag valde mellan 385 och 415 säkert ingen skillnad att som skulle märkts så tog den större. Ett tips nu när du har bestämt dig är att inte tänka så mycket mer på storleken. Jag försökte att inte tänka på det så mycket och tycker att jag sluppit storlekshetsen som normalt kan uppstå :) det är inte så konstigt att man vill hitta rätt såklart! När jag vakna tänkte jag "shit vad små" haha men med tanken att dom kommer bli större. Hat ju pressats in under skin som måste töjas. Sen innan jag skulle åka hem fick jag se dom nakna och tänkte "shit vad stora" istället haha :P dom är absolut inte SMÅ men kan lätt dölja dom i kläder och det är så jag vill ha det så jag år supernöjd än så länge! :) vilken jag inte tvivlar på att du kommer bli också!
Gilla
Winther

Winther

Kvinna ·

Tack för tipset, tror du har helt rätt i att man ska försöka låta bli att tänka på storleken när man väl har bestämt sig. Just nu känns det som jag längtar så himla mycket tills det blir av! Låter ju helt perfekt att du kan välja att framhäva dem men lätt dölja dem i kläder. Precis så jag hoppas att det blir för mig!
Gilla
Aven

Aven

Kvinna ·

Intressant att ni skriver om att välja storlek. Själv går jag nu och väljer mellan 220 eller 320, vilket jag förstår är ganska små storlekar båda två. Jag har bröstbredd 11,5-12 och kommer välja MM 320 vilket för mig känns ganska stort...!?          @Whinter, vi har en ganska lika profil och jag har bestämt att göra mina hos Dr C på VK också, men jag vågar bara lägga in 320. Hur tänkte du när du valde din strl? Kände du att du blev storleksblind efter ett tag eller var detta ditt förstahandsval? Det ska bli spännande att följa dig, om jag får.

Hur gamla är dina barn? Får du hjälp m dem ngt efter op och kommer du att sjukskriva dig från jobbet? Det är min största tröskel just nu, förutom finansieringen då... Jag vill också ha tid nu i april/maj så att jag hinner läka innan sommaren så att jag kan bada ock leka m barnen, men dessa bitar måste lösas först. jag börjar nytt jobb snart så det kanske inte är så bra att vara sjukskriven efter bara ngn månad, tänke jag. Hur kommer ni att göra?         @sockervadd: är du sjukskriven nu eller har du börjat jobba igen? Har du ont? Kul om vi får se bild på dig sen.

Gilla
Winther

Winther

Kvinna ·

Vad roligt att du också ska till VC och göra anatomiska, det är inte helt vanligt här inne. Jag har nästan ingen egen vävnad alls, skulle förmodligen kunna få det bekostat av landstinget efter vilka bedömningar de går efter. På min profil står det att jag har 75A men det är lååångt ifrån att jag fyller ut kupan. Jag gjorde ristestet hemma först (lägg ris i en nylonstrumpa, forma till ett implantat och stoppa in i en sport-bh. Då insåg jag att det inte kommer räcka med 280-300 som jag först hade tänkt. När jag sedan gick på konsultationen konstaterade Charles att jag har 13 i bröstbredd så de mindre implantaten fyller inte ut tillräckligt. Jag behöver FF eller MF för att få bröstet att "täcka ut" tillräckligt och då har jag valt FF eftersom jag gillar den "looken" när det inte är så runt. Initialt hade jag panik över att gå på 425 cc, låter ju svinmycket! Vill inte se ut som en gammal avdankad Slitzmodell ;) Jag bokade in den 10 april eftersom det är precis innan påsk och mannen tar ledigt så då behöver jag inte lyfta alls på 10 dagar. Sedan blir det knepigare men de sa till mig att om jag måste så ska jag lyfta barnet nära inpå kroppen. Men det är ju inte lätt att planera allt detta med småbarn! Lycka till, dela gärna med dig av dina tankar.
Gilla
Sockervadd

Sockervadd

Kvinna ·

Winther: ja det har känts så skönt att bestämt sig för storlek och inte lagt så mycket fundering på det sen :) känner verkligen att det vart perfekt för mig :D Aven: jag är sjukskriven just nu. Blir det i två veckor totalt. Jag har haft ont det har jag. Börja vända vid dag fyra. Börja komma upp ur sängen själv men försiktigt. Tar fortfarande de starkaste värktabletterna men det är hanterbart nu :) men skulle aldrig kunna jobba. Svårt att sträcka armarna högre upp. Att öppna toa dörren var jättejobbigt första dagarna. Min rygg har varit hemsk! Ondare än brösten här en dag men det börjar avta. Man blir ju så stel. Värst är det på mornarna. Värken är olika för alla. Har hört om de som både haft det bättre och betydligt värre. Alltid bäst att förbereda sig på det värsta. Men all smärta är värd när man ser vad som finns innanför bh-n :D helt klart! Lycka till tjejer!
Gilla
Aven

Aven

Kvinna ·

Tack för jättebra tankar och berättelser. Tråkigt att du har så ont Sockervadd, det är vad jag befarar också varför jag är få nojjig m ledigheten. Hoppas att det lägger dig snart. Har du ett jobb m lyft eller fysisk aktivitet eller stillasittande jobb vid typ kontor? Skulle du klara ett kontorsjobb med så ont som du har nu? Jag har nog ganska hög smärttröskeln för jag födde mina vagn utan gnäll, men man vet ju aldrig. Winther: smart planerat m påsklovet och din mans ledighet. Snacka om teamwork!! Tänk om jag hade börjat planera lite tidigare, det hade varit perfekt. Det är säkert fullbokat den veckan. Skulle jag få en tid då behöver jag i te berätta, utan kan skylla på Påsklov och att vi ska åka iväg någonstans. Jag kan ju ta f-dagar istället för semester eftersom jag inte hinner jobba in så många dagar. Efter ditt svar igår kväll laddade jag ner svenska helgdagar gör att få bättre koll på dem, kanske finsa det bra tillfälle i maj också då hinner jag lägga undan lite mer pengar.
Gilla
Sockervadd

Sockervadd

Kvinna ·

Jag har ett mycket fysiskt krävande jobb så inga tvivel om att jag inte skulle klara det, aldrig. Tror inte jag skulle kunna pina iväg mig till ett kontorsjobb heller tyvärr. Jag har förmodligen inte så hög smärttröskel om jag får gissa :P
Gilla
Winther

Winther

Kvinna ·

Aven, i år är det rekord i få dagar man behöver ta ledigt för att få en lång ledighet så det är inte helt omöjligt att få till det utan för mycket semesterdagar. Vad fina inspirationsbilder du har lagt ut, vi är ute efter ett väldigt liknande resultat. Förhoppningsvis får vi det också, även med olika cc. När man ser sig om så inser man att det är så många parametrar som avgör vad som blir "lagom".
Gilla
sthlm92

sthlm92

Kvinna ·

Hej! Jag har inte anatomiska implantat, utan har runda mentor coh 1, men är ca 177cm lång och väger ca 63kg och satte i 425 & 450 cc bakom muskeln i januari. På konsultation samt operationsdagen så fick jag prova en tight tshirt med implantaten under för att se resultatet med kläder på. Jag trodde att det skulle bli BOMBER och velade som bara den, trodde att dem skulle bli jättestora, men jag hade visat bilder och litade på min kirurg.

Det visade sig att det blev jättebra. Det beror mycket på hur bred man är (hur stora höfter, rumpa, axlar mm man har). Jag har breda höfter och breda axlar samt är lång vilket gör att man "sväljer" en hel del, bakomplacering sägs också svälja lite. Allt är så individuellt och jag minns att jag googlade och googlade och tyckte att allt över 400 såg så otroligt stort ut, men det är ju inte på mig dem satt! Ristestet var också mycket svårt att se framför sig hur det skulle bli..men att visa kirurgen bilder tror jag är toppen! Då kan kirurgen ta fram ett förslag som skulle ge dig liknande bröst. Även bilder på vad man inte tycker är fint är nog bra. Vikten tror jag spelar stor roll också, är man smal så syns rippling om man sätter in för stora implantat.  Min kirurg ville inte att jag skulle gå ner något då chans för rippling fanns då, och förhoppningsvis så sätter han/hon inte in för stora implantat på dig om du säger att du inte vill ha ett stort intryck.

Man blir även snabbt storleksblind har jag märkt(!) Eftersom dem är så svullna i början och svullnaden lägger sig under första tiden så blir man först van vid de jättestora brösten men sedan när svullnaden lägger sig så tycker man att dem inte alls är så stora!  

Jag pluggar och var tillbaka i plugget efter en vecka! Stel som satan dock men det räckte att låtsas ha ont i ryggen typ.. Mina närmsta vänner visste om det och öppnade tunga dörrar och bar tunga saker åt mig, annars inga problem! Man är rädd att någon ska gå in i en bara. Jag gjorde mycket bröstgympa som man ska göra enligt proforma vilket hjälpte som bara den. Det är nog mycket individuellt!
Gilla
LittlemissDaisy

LittlemissDaisy

Kvinna ·

Jag har runda mentor hp 550 är 170lång och ligger runt 58 kg rätt vältränad, med kläder på så är det nog inte en enda en somsskulle tro jag opat mig :-o Mina är drygt två månader och jag är igång med träningen igen:-)
Gilla
Winther

Winther

Kvinna ·

Tack Sthlm92 för dina kloka ord! Jättebra att få höra från flera hur de upplever den här storleken då det verkar vara en mellanstorlek som inte är supervanlig. Jag är väldigt smal upptill så revbenen syns tyvärr väldigt väl på min bröstkorg :( Dock är höfterna desto bredare, känns som att allt drog söderöver efter två graviditeter! Så tyvärr måste jag nog förvänta mig en del rippling. Kirurgen sa att det var viktigt att vi höll oss till samma implantatbredd som jag själv har så jag får väl hoppas på så lite som möjligt. Åh, jag längtar verkligen till att det är gjort även om det här med operationen och eventuella komplikationer gör mig lite halvskraj!
Gilla
Winther

Winther

Kvinna ·

Toppen Little miss Daisy, kul att du kunnat börja träna igen! Måste känna sig betydligt snyggare när man har ett par snygga bröst att stoppa i sport-bhn!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag är 163 och har runda 600cc hp, tycker inte dom är så fasligt stora. 

Gilla
Winther

Winther

Kvinna ·

Tin, du passar skitbra i dina! Såg på din sida att du är både vältränad och har kurvorna på rätt ställe. Det är därför det är så svårt att säga vad som blir för stort och inte.
Gilla
Aven

Aven

Kvinna ·

Hur vanligt är det m rippling egentligen? Blir det mer ju större implantat man väljer? Jag är smal och tunn över bröstkorgen och har kanske <50 cc egen bröstvävnad är risken för rippling större då? En av de kirurgerna som jag har träffat rekommenderade mig till att gå upp i vikt. Har ni också fått höra det? Winther: tack! Ja, mina inspirationsbilder tycker jag är jättevackra. Jag ska nog boka in en till konsultation nr2, och visa dem för kirurgen så att vi har samma bild av hur jag vill ha dem. De påminner lite om mina amningsbröst (de första dagarna dock) så jag har liksom "provat" den redan. :) Din profilbild är jättesnygg, är det du?
Gilla
Winther

Winther

Kvinna ·

Aven, bra idé att ta med en bild och visa den så att kirurgen får de hur du menar. Jag gjorde det och först då tror jag det gick fram hur jag menade. Nej det är inte jag på bilden men det är en drömkropp som jag planerar att efterlikna så mycket som möjligt :) När tuttarna väl är på plats så kanske man vågar lägga upp en bild på sig själv!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem