Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silmaril profilbild

Silmaril

Kvinna ·

24 mar, 2018

Ni med 300-350 cc

Bröstförstoring

Nu äntligen är datumet spikat och 17:e april får jag ett par fina bröst av Jörg Bohn på Citadellkliniken! Min konsultation gick bra och jag känner att jag är i trygga händer. Såklart så provade vi olika storlekar och profiler. Den som vi noterade som favorit var motiva ergonomix mellanprofil i 335cc. Den profilen var den enda som verkligen kändes att ”wow, dessa är mina bröst”. Jag blev tillsagd att jag skulle mejla och ”beställa” implantat några veckor innan operation för jag var ca 11,3 cm när vi mätte (brösten? Jag minns inte vad det är man mäter), vilket inte var en så vanlig bredd, och nu funderar jag på om 335 är för litet. Jag hade ingen konkret bild att visa under konsultationen och heller nu har jag ingen. Nu känns det som om jag stirrat mig blind på olika storlekar och 335 ser ju (såklart) olika ut på alla. Jag har alltid tänkt att jag skulle ha 350 cc när jag opererar mig, men hade ingen tanke på det under konsultationen. Nu är jag rädd att jag ska tycka brösten är för små när jag vaknar, men flera som har sett bilderna från konsultationen har sagt att de verkligen inte ser små ut, snarare lite åt det större hållet på mig. Självklart kan ingen säga exakt om 15cc gör någon vidare skillnad men jag vill ändå veta: ni som har mellan 300 - 350 cc, vilken kupa hamnade ni på när brösten var ”färdigutvecklade”? Sidenote är att jag inte har möjlighet att åka ända till Landskrona igen och jag just nu inte ens fyller en 70a BH så man kan verkligen säga att jag är en ”blank canvas”. Tacksam för svar. :)

63

Sortera efter

Anonym användare

12 jul, 2018

Vad kul att du är nöjd med storleken och det känns rätt. Det är exakt så jag hoppas att känna varken stor eller ör liten för jag har inga planer på att göra om det, om det självklart inte förekommer några komplikationer. Det har tagit mig många år att samla mod för ett sånt stor steg.
Gilla

Anonym användare

12 jul, 2018

Silmaril skrev:

Daniela skrev:

Hej,
Nyfiken hur resultatet blev. För min läkare sa att jag kan endast ha motiva ergonomix 355cc för en naturlig resultat ich har oxå stirrat mig på storlek.. tänk om den liten?

Är du nöjd känns de rätt storlek?

Det var nu 3 månader sen min operation. Jag har hittills bara köpt 2 bh-ar, båda är full cup. Ena är 75B och andra är 70E. Min läkebh var 65E så har haft svårt att hitta en specifik storlek som passar mig, båda bh-arna jag köpt har passat superbra! Jag är gaaalet nöjd med mina bröst, var rädd att de skulle kännas för små men de är verkligen perfekt storlek. Man kan verkligen dress up and dress down! Ska lägga upp bild nu på hur de ser ut 3 månader efter op, har en bild där jag har en bralette som är i XS, så den är ju snäppet liten men pga töjbar passar den helt ok. Har den när jag solar, haha.

. Kul att läsa att du är nöjd. Och det ör exakt så jag vill ha, bröst att dessa upp och down beroende på situation och plats. Glad för din skull ich håller tummarna för mig. Undrar om det är jag som förvirrar till det allt för mkt . Tack schjyst att du delar med dig bilder. Ha så kul i sommar med dina nya bästisar ;)
Gilla

Silmaril

Kvinna ·

12 jul, 2018

Daniela skrev:

Silmaril skrev:

Daniela skrev:

Hej,
Nyfiken hur resultatet blev. För min läkare sa att jag kan endast ha motiva ergonomix 355cc för en naturlig resultat ich har oxå stirrat mig på storlek.. tänk om den liten?

Är du nöjd känns de rätt storlek?

Det var nu 3 månader sen min operation. Jag har hittills bara köpt 2 bh-ar, båda är full cup. Ena är 75B och andra är 70E. Min läkebh var 65E så har haft svårt att hitta en specifik storlek som passar mig, båda bh-arna jag köpt har passat superbra! Jag är gaaalet nöjd med mina bröst, var rädd att de skulle kännas för små men de är verkligen perfekt storlek. Man kan verkligen dress up and dress down! Ska lägga upp bild nu på hur de ser ut 3 månader efter op, har en bild där jag har en bralette som är i XS, så den är ju snäppet liten men pga töjbar passar den helt ok. Har den när jag solar, haha.

. Kul att läsa att du är nöjd. Och det ör exakt så jag vill ha, bröst att dessa upp och down beroende på situation och plats. Glad för din skull ich håller tummarna för mig. Undrar om det är jag som förvirrar till det allt för mkt .
Tack schjyst att du delar med dig bilder.
Ha så kul i sommar med dina nya bästisar ;)

Haha tack! Det har varit spännande att hitta sin nya bikinistorlek kan jag säga... :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem