Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
nyaboobs

nyaboobs

Kvinna ·

Ni med 350-380cc, se hit!!!

Bröstförstoring

Jag har liten 75A nu, är 160 cm å väger 52 kg. Testade ut och bestämde mig för 380cc bakom muskeln. Men blir så osäker.. Börjar tveka om det kommer bli för stort och om jag ska gå ner till 350cc kanske.. Ni som har antingen mina mått eller dem inläggen ca, hur känner ni? Vilken bh storlek har ni? Och vad tror ni kan bli bra på mig?? Vill ju ha en byst samtidigt som det inte ska ta över hela min kropp.

18

Sortera efter

Svalan.

Svalan.

Kvinna ·

Till o börja med så är det väldigt liten skillnad på 350 och 380, knappt så att det blir någon märkbar storleksskillnad. Jag har exakt samma mått som dig. Opererades i fredags och jag la in mentor 350cc mellan plus profil. Har fortfarande bandage men lovar att lägga upp en bild på torsdag när bandaget får tas bort! Ett litet hum har jag fått av storleken och är väldigt nöjd än så länge, kommer nog hamna på 70C kanske, svårt att säga. Vilken profil ska du ha?:) och märke på implantatet? Jag velade mellan 275cc-350cc så jag skulle säga kör på de större alternativet om du tvekar!:)
Gilla
Sommarflickan_86

Sommarflickan_86

Kvinna ·

Hej! Jag är 162 o väger 53 kg, så vi är ganska lika. Jag hade inga bröst innan, 70 AA... Lade in 305 cc och är jättenöjd, men de hade kunnat vara upp till 400 cc och fortfarande sett naturligt snygga ut tror jag ;-) Jag tycker att det låter som att du skulle få ungefär samma resultat med 350-400 cc, ganska stora men intet fake.
Gilla
Mli

Mli

Kvinna ·

Sommarflickan_86 jag har samma mått som dig och funderar på 315 cc. Vad tror du att du fick för storlek nu efter op?
Gilla
Sassy32

Sassy32

Kvinna ·

Jag är 1,7 och väger 50 kg. Jag har 350cc och de känns verkligen inte stora. Har bh storlek 65 e. ( en C-kupa men bhstorleken är 65 e för jag är liten runt. Men kupan är den samma som för de som har 75c eller 70d) Kan tänka mig byta till ett mindre brett implantat (har fått för tight klyfta) men mer projektion och det finns ett implantat som är 380 cc som har de måtten som skulle passa mig. Häng inte upp dig om du ska ha 350 eller 380cc. Ingen bh-storleks skillnad. Bredden( måtten) på implantaten är viktigare. 350 cc kan vara bredare än 380cc om det är mer projektion de större. Tänk bredd , höjd och projektion !! Lycka till!
Gilla
Minimyran

Minimyran

Kvinna ·

Jag är 163 cm och väger 50 kg och jag har 375. Jag var typ helt platt innan och livrädd att det skulle bli för stort men jag är supernöjd med storleken! Finns bilder på min sida om du är nyfiken :) Av de bh-ar jag har provat så passar både 70D och 70E, lite beroende på vilket märke. Tror att storleken kommer bli bra på dej, och du kommer inte märka nån skillnad på 350/380. Lycka till!
Gilla
Mli

Mli

Kvinna ·

Sommarflickan_86 jag har samma mått som dig och funderar på 315 cc. Vad tror du att du fick för storlek nu efter op?
Gilla
nyaboobs

nyaboobs

Kvinna ·

Tack så mycket för alla svar!! Minns inte vad implantatet hette. Tror de hette 380cc MP... Ska dit igen i augusti å testa så får se då igen. Jätte svårt.. Men tycker alla era ser fina ut!! Jag testade 305 när jag var på konsultationen sist men sa direkt nej för tyvkte dem var alldeles för små. Är bara så rädd att man ångrar sig med storlek.
Gilla
Mli

Mli

Kvinna ·

Minimyran hur upplever du att det ser ut på dig? Naturligt och proportionerligt eller lite större? Får man fråga vad du hade för bröstbredd?
Gilla
Minimyran

Minimyran

Kvinna ·

Mli skrev:
Minimyran hur upplever du att det ser ut på dig? Naturligt och proportionerligt eller lite större? Får man fråga vad du hade för bröstbredd?
Med "normala" kläder på så ser det jättenaturligt ut! Jag har ganska breda höfter men liten överkropp och nu ser kroppen proportionerlig ut! Förut använde jag tröjor från barnavdelningar med strl 146 och nu kan jag äntligen gå på damavdelningen och handla! Träffade en kompis och hon frågade när jag skulle operera mej och när jag svarade att det redan var klart så såg hon lite frågande ut... Visade henne en bikinibild på mej själv och då först såg hon skillnad! Jag tycker storleken är perfekt, lätt att dölja om man vill det men samtidigt lätt att framhäva i mer urringade kläder! Vet faktiskt inte vad jag har för bröstbredd... Eija är inte så pratglad av sej men ärligt så bryr jag mej inte.. Jag är supernöjd och det är huvudsaken!
Gilla
Mli

Mli

Kvinna ·

Vad kul att höra! Jag har rätt smala höfter tyvärr. Hemma med Ristestet tänkte jag att 375 var lagom men på konsultation sa han att det mesta han kunde lägga i var 315 pga min bröstbredd. Kul att i är nöjd! Profilbilden ser jättefin ut!
Gilla
Minimyran

Minimyran

Kvinna ·

Skulle tro att jag egentligen har lite för breda implantat för de sticker liksom ut lite åt sidorna mot armhålan om du förstår hur jag menar?! Sen så är de ju ganska nya så de har väl inte riktigt format till sej än... Men det är väl det där att de sticker ut som kan göra att det kan se onaturligt ut?! Men jag gillar det! ;) Jag har hellre på gränsen till onaturligt än att de skulle ha blivit för små, men alla är ju olika! Jag älskar att gå runt i bikini nu och jag har inget emot att folk tittar och undrar :)
Gilla
nyaboobs

nyaboobs

Kvinna ·

Skönt att du både kan dölja och visa. Det vill jag med kunna göra. Så det inte ser ut som två fotbollar hela tiden hehe ;)
Gilla
Julia92

Julia92

Kvinna ·

Du låter precis som mig! Jag har 375cc, titta gärna i mitt galleri :)
Gilla
nyaboobs

nyaboobs

Kvinna ·

Kan inte se dina bilder än :( men ska kolla så fort jag kan!! Vad har du för bh storlek nu?
Gilla
Beauty

Beauty

Kvinna ·

nyaboobs skrev:
Jag har liten 75A nu, är 160 cm å väger 52 kg. Testade ut och bestämde mig för 380cc bakom muskeln. Men blir så osäker.. Börjar tveka om det kommer bli för stort och om jag ska gå ner till 350cc kanske.. Ni som har antingen mina mått eller dem inläggen ca, hur känner ni? Vilken bh storlek har ni? Och vad tror ni kan bli bra på mig?? Vill ju ha en byst samtidigt som det inte ska ta över hela min kropp.
Är 159cm och väger 52kg, har oxå varit hos Peter på konsultation och bokat op början av november.. Testade 300cc perthese kändes lagom men fundera på kanske gå upp lite till för de försvinner lite när dem är på plats.. Jag har 75b idag. Man vill ju inte ha för små och absolut inte förstora heller... ;-) svårt det där.. Ska boka en till konsultation i sep och testa ut och bestämma mig då!!! Jag bara läääängtar till op!
Gilla
nyaboobs

nyaboobs

Kvinna ·

Okej, ja det är inte lätt alltså!! Så himla svårt. Man velar fram och tillbaka. Men vill heller inte varken ha för små eller för stora. Längtar också till min op! Vill bara göra det nu!!
Gilla
Julia92

Julia92

Kvinna ·

Synd!! Jag gick från en 75AA (ingenting alls typ) till en 70D (men visuell C-kupa).. Supernöjd!!
Gilla
Sommarflickan_86

Sommarflickan_86

Kvinna ·

Mli skrev:
Jag har 65 E I bh-storlek efter operationen, de ser ut som en fyllig C-kupa när jag har kläder på. De är snygga och lagom stora, men inte i vägen :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem