Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
FörstaSteget

FörstaSteget

Kvinna ·

Ni med 375cc är ni nöjda?

Bröstförstoring

Hejsan! 😀

Jag har valt Mentor 375cc men börjar nu bli lite osäker.. Vill inte att de ska skrika "sillisar" om de!

Så hur upplever ni era, och är ni nöjda med resultatet? 👍 TACK

16

Sortera efter

Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Hänger på här! :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag följer också! Opereras en vecka innan dig på citadell också! Och jag ska också lägga i 375 cc och har 200 cc i egen vävnad. Så vi har verkligen samma utgångsläge haha :)
Gilla
Karin-m

Karin-m

Kvinna ·

Hej, jag har iof allergan 385 g men det är minimal skillnad mellan de två (valde själv mellan dom). Har ju bara haft dom i 1,5 vecka men är supernöjd. Jag hade 220-240 i egen vävnad innan. Utan kläder syns det att det är silokonbröst så klart, men ingen har reagerat på att de blivit större än så länge när jag har kläder på. Beror så klart på hur man klär sig. Just därför tycker jag att de är perfekta (för mig). Jag kan välja om jag vill att de ska synas eller inte. Sen blir aldrig resultatet lika mellan två personer även om man har ungefär samma utgångsläge. Men jag tror iaf ute du behöver oroa dig för billiga silikonbröst om du inte är sådana du vill ha. :)
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

batman skrev:
Jag följer också! Opereras en vecka innan dig på citadell också! Och jag ska också lägga i 375 cc och har 200 cc i egen vävnad. Så vi har verkligen samma utgångsläge haha :)

Inte riktigt samma utgångs läge då du är något längre och hon är något kortare :P 

Jag kommer antagligen lägga in 350, inte jätte stor skillnad, men ska till Helena på Citadell om mindre än två veckor nu! Snacka om att man längtar! :D

Gilla
FörstaSteget

FörstaSteget

Kvinna ·

Men gud vad roligt! Åh, det är verkligen snart som det är vår tur.. Längtar som en galen! Jag hoppas allt går bra för dig, och storleken blir nog perfekt skulle jag tro! LYCKA TILL :D
Gilla
FörstaSteget

FörstaSteget

Kvinna ·

Tack så mycket för ditt svar, vad roligt att du är nöjd! Ja jag tror med storleken blir bra på mig, men man bli så osäker när man ser bilder där 300cc ser stort ut.. Men deras utgångsläge kan ju varit anorlunda! Jag har ju testat storleken, och det kändes ju bra :) Hur har läkningen och smärtan varit för dig? Jag vet att vissa har fortfarande ont efter 1,5 vecka. :)
Gilla
Modda

Modda

Kvinna ·

Jag har 375cc mentor och är jättenöjd :) hade A kupa innan och storleken nu är alldeles lagom och jag tycker mina bröst ser väldigt naturliga ut. Lycka till!
Gilla
lola8

lola8

Kvinna ·

Hej! :) Jag har 375 på ena bröstet och 325 på andra och var innan operationen livrädd för att det skulle se för stort ut! Nu är jag bara 1,5 vecka post-op men de känns naturliga och fina i storleken :)

Om jag endast har en tunn bomullstopp på mig under kläderna ser det ungefär ut som när jag hade en vadderad BH innan - tror inte att en enda människa skulle säga att det ser ut som att jag har gjort en bröstförstoring om de inte ser mig naken.

Stort lycka till!

Gilla
Loual

Loual

Kvinna ·

Jag har 375 i ens och 350 i andra och är så nöjd med storleken! Nu är det bara en vecka sedan jag opererade mig så de är lite svullna. Innan operationen fyllde jag ofta ut A-kupa, men aldrig B. Med kläder på så är det ingen som reagerat, utan syns det så klart att jag opererat mig! Du är några cm kortare än mig och väger lite mindre, men titta mina bilder för att se hur det kan se ut :)
Gilla
FörstaSteget

FörstaSteget

Kvinna ·

Vad roligt med alla svar! Tack så jättemycket, det känns faktiskt böttre nu.. Man gör ju inget annat än att tänka på operationen och storlekar.. Jag önskar mig ju ett naturligt resultat, så hoppashoppas på att jag får så fina som era! :) Hur var er läkning, och hur länge hade ni ont? :)
Gilla
Loual

Loual

Kvinna ·

Du kommer alldeles säkert att bli nöjd med ditt val. Jag år panodil (full dos i fyra dagar) sedan tog jag två tabletter den femte dagen och sedan dess har jag varit utan smärtstillande. Det värsta för mig har absolut varit ryggen som gjort ont oavsett om jag stått, legat, eller suttit. Tredje dagen hade jag ont i snittet men det försvann över natten. Så, det var inte alls så farlig smärta som jag hade förväntat mig, men visst har det känts de första dagarna!
Gilla
FörstaSteget

FörstaSteget

Kvinna ·

Okej vad skönt att smärtan var hanterbar för dig! Det verkar som att många för ont i ryggen de första dagarna.. Tror du det hjälper något med en värmekudde? :) Lade du snittet under bröstet eller i armhålan? Jag ska lägga in genom armhålan, det är lite skrämmande.. Men det går nog bra!:)

Gilla
Loual

Loual

Kvinna ·

FörstaSteget skrev:

Okej vad skönt att smärtan var hanterbar för dig! Det verkar som att många för ont i ryggen de första dagarna.. Tror du det hjälper något med en värmekudde? :) Lade du snittet under bröstet eller i armhålan? Jag ska lägga in genom armhålan, det är lite skrämmande.. Men det går nog bra!:)

Ja, jag läste om ryggont innan operationen så jag var lite förberedd. Ingen aning faktiskt, men det låter inte som en dum idé. Det enda som funkade för mig var att sitta och typ luta mig framåt och kuta (heter det så?) ryggen. Man hittar sina knep för att lindra smärtan :) Jag har det i bröstvecket vilket jag ville. Det ska säkert gå bra för dig! Jag tycker också att armhålan känns lite läskigt, känns som man inte alls kan röra sig efteråt, men det är säkert helt fel haha :) Lycka till med allt!
Gilla
FörstaSteget

FörstaSteget

Kvinna ·

Detta ska bli så spännande.. Längtar verkligen :D Idag ska jag berätta för pappa, vilket jag har dragit ut på i över en månad.. Tack så jättemycket för allt! :)
Gilla
lola8

lola8

Kvinna ·

Smärtan var tyvärr lite värre för mig än vad jag hade förväntat mig (och då känner jag mig ändå som en ganska "tuff" tjej som inte beklagar sig så lätt)

Smärtan för mig var framförallt trycket. Jag har även fortfarande idag, 11 dagar senare, lite svårt att ta mig upp ur sängen. Något som jag inte förväntade mig heller var att jag haft svårt med andningen, nu är det mycket bättre, men den första veckan fick jag stanna upp hela tiden och försöka ta djupa andetag eftersom det kändes som att jag inte fick tillräckligt med luft. När jag var på återbesök så blev sköterskan lite häpen av alla mina blåmärken och var tvungen att dubbelkolla min journal om min kirurg klyvt någon ytterligare del av muskeln (förstod inte riktigt vad hon menade), men det verkade inte så.

Jag har däremot inte haft några problem med ryggont :) Inte så mycket brännande, svidande eller dyl smärta heller. Utan min smärta var helt enkelt att den där elefanten som många pratar om efter OP satt kvar på mitt bröst en hel vecka.

Smärtan verkar vara så olika för alla! Man får med sig väldigt mycket mediciner och smärtstillande hem som tur är, så man ska nog inte oroa sig för mycket för smärtan. Anledningen till att jag slutade med Oxynormen (svag morfinliknande) och andra smärtstillande tidigt var för att min mage slogs ut och att det helt enkelt varit totalstopp - trots läkemedel för att försöka få igång den. Hehe, nu fortfarande 11 dagar senare har den inte kommit igång ordentligt (ser höggravid ut)

Men all smärta är i princip borta nu :)
Gilla
FörstaSteget

FörstaSteget

Kvinna ·

Men usch då! Ja smärtan är man lite orolig över, men speciellt "elefanten" , vad jobbigt att du inte kunde andas riktigt. Jag förstår hur du menar, att man helt plötsligt måste stanna upp och -andas lite- för att man nästan glömt det.. :/ Vad hade du för läkemedel mot förstoppningen? Hade nämligen tänkt att köpa, i förebyggande syfte! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem