Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
tosselillan

tosselillan

Kvinna ·

Ni med 400cc - se hit!

Bröstförstoring

Jag ska opereras den 7 februari och hade innan konsultationen bestämt mig för 400cc. Detta ändrades sen då kirurgen tittade och sa att han tyckte att jag skulle ta max 300cc på konultationen. Jacg vacklade och 300cc bestämdes. 

Nu börjar jag dock ångra mig och vill ha det jag bestämt mig för innan konsultationen; 400cc (tror jag?) Är kort och ganska smal (dock inte jättesmal!) och vill gärna ha stora bröst - men inga jättebomber.

Dock mer stora - än små nätta... 

Bakom muskeln, hög profil. Mentor.

Ringde sköterskan idag som sa att hon skulle beställa hem en 400cc storlek också och att vi bestämmer storlek på operationsdagen. Hon sa också att det beror på om kirurgen tycker att det får plats med så stora inplantat på dig, dina mått över bröstkorgen osv

Vadå mått över bröstkorgen? Han har inte mätt min bröstkorg vid konsultationen... 

Ni som har 400cc, vad hade ni för mått över bröstkorgen? Och hur mäter man det? Från sida till sida, bara?

Vad har ni fått för bh-storlek efteråt, ni som lagt in 400cc? Vet att det beror på egen vävnad osv men det är iaf lite lättare att få en överblick hur stora de faktiskt blir, ristestet ger en otydlig bild tycker jag..

Kanske har ni bilder ni kan dela med er av, på bakombröst 400cc med hög profil?

MILJONER TACK för er hjälp. Behöver den för att utrota mina hjärnspöken *gah! 

12

Sortera efter

Flisan69

Flisan69

Kvinna ·

Visst kan det vara så att du inte har plats på insidan för större men då borde ju kirurgen sagt det som argument när han minskade första valet med 100. Men det verkar inte vara därför eftersom ni diskuterade 400. Kanske mer för helhetsintrycket. Båda storlekarna borde ju fylla ut dina vänner idag till rundare former. Hade jag varit du skulle jag bett om ett nytt utlåtande från kirurgen istället.
Gilla
Lucan87

Lucan87

Kvinna ·

Hejsan, dina mått över bröstet mäter dom alltid, borde de ha gjort på dig de e från armhålan till slutet av ditt bröst, kolla upp det

du ser hur de mäter på denna sida lite längre ner hoppas du hittar den, det står vid en bild läs mer om bröstets bredd... Jag ex har 13cm och de e en del,

har din kirurg sagt att de borde bli max med 300 cc så får du kolla upp de i listan hur bred du e då och hur bred du måste va för att ha 400

Ska jag ha hög profil var jag tvungen o gå upp i 500cc

ist för 400cc mp+

Gilla
Smurfan2

Smurfan2

Kvinna ·

hej är precis nyopererad, onsdag så opererades jag o fick 425 cc Mentor runda hög profil. Är 155cm ca 60 kg. under bröstkorgen så mätte jag 82 cm ( mätte själv för skojs skull innan op ). Blev rekommenderad 375-400 cc innan operationen o på operationsdagen så fick jag veta att det beror på hur mycket hud man har som täcker implantatens kanter el nått dyligt, kommer inte ihåg ordagrant vad läkaren sa eftersom jag var lite nervös ha ha. Har bakom muskeln men spelar nog en stor roll hur huden är på bröstkorgen. Jag ville inte heller ha en sk stor motorväg mellan brösten utan en lagom liten klyfta. Känns som storleken blir bra, lagom stora o ej för små. Har bara sett dom en gång, dagen efter på återbesöket så får vänta några dagar till ( Duscha efter 1 v) med att se dom lite grundligare!
Gilla
Lucan87

Lucan87

Kvinna ·

Sen glömde jag säga det att 100 cc handlar om 1 dl "vätska" i storlek så du kanske kan jämföra hemma med ristestet 

Gilla
Fjoff82

Fjoff82

Kvinna ·

Frågan är om 300cc räcker för att fylla ut ditt häng? Jag hade samma ursprungsläge och la in 375cc och känner att det inte fyller ut helt.
Gilla
MiniMee

MiniMee

Kvinna ·

Hej! Jag har 425 cc runda hp mentor. Jag är 157 lång och pendlar mellan 45 till 48 kg. Mina bröst är väldigt nya och ärligt talat s¨älskar jag storleken! Jag är smal, men jag är inte supersmal, jag tycker själv att jag är rätt bred över bröstkorgen och axlar. Det är klart att man ska lyssna på sin kirurg, men man ska också lyssna på det man själv vill och känner. Testa gå på konsultation hos någon annan och se vad de tycker kanske? :)

Gilla
Ängel83

Ängel83

Kvinna ·

Jag gjorde en bröstförstoring i mars förra året.

Jag la in 450 cc bakom muskeln, hög profil.
Jag är 160 cm och väger 46 cm, hade en obefintlig A kupa innan nu köper jag E kupa.
Jag kände att hellre lite stora än för små.
Jag är verkligen hur nöjd som helst med valet av storleken.
Gilla
taxöron

taxöron

Kvinna ·

Jag skulle proppsa på 400cc. Bröstbredden är hur "breda" bröst man har. Alltså från bröstets kant i klyftan och till där bröstkorren rundar av mot ryggen vid armen typ. Jag har 12.4 cm och har lagt in 500cc. Kolla gärna mina bilder då vi har samma kroppsstorlek i princip. Runt bröstkorgen (under brösten) mäter jag ca 69cm och har nu storlek 65G/H.

Gilla
Taxörat

Taxörat

Kvinna ·

Fjoff82 skrev:
Frågan är om 300cc räcker för att fylla ut ditt häng? Jag hade samma ursprungsläge och la in 375cc och känner att det inte fyller ut helt.

Jag håller med. Mitt utgångsläge såg ungefär likadant ut, och jag la in 550 g Allergan. Jag är mer än nöjd, kan jag säga. Jag har bronsbilder på min sida.

Gilla
tosselillan

tosselillan

Kvinna ·

Jag hittar inte den där listan där man kan se bröstmått som matchar med storlek på implantatet? Åh, vill verkligen att implantatet ska fylla ut mina egna "påsar" eftersom jag inte gör ett lyft (vilket inte behövdes enl. Kirurgen, för hänget mätte han. Dock inga andra mått) Kommer nog bli så att jag får grunna på detta fram till operationsdagen, då det bestäms minuten innan det ska sättas in. Vore ju dock tryggare att bli lite klokare innan dess... :s
Gilla
Lucan87

Lucan87

Kvinna ·

tosselillan skrev:
Jag hittar inte den där listan där man kan se bröstmått som matchar med storlek på implantatet? Åh, vill verkligen att implantatet ska fylla ut mina egna "påsar" eftersom jag inte gör ett lyft (vilket inte behövdes enl. Kirurgen, för hänget mätte han. Dock inga andra mått) Kommer nog bli så att jag får grunna på detta fram till operationsdagen, då det bestäms minuten innan det ska sättas in. Vore ju dock tryggare att bli lite klokare innan dess... :s

Du går in på AV INTRESSE sen trycker du på IMPLANTAT och sen till vänster ska där finnas MENTOR APRIL 2010 eller vad de heter tryck in där och sen e de bara att skrolla ner vad du ska ha för typ av SMooth eller silex osv.... hoppas du hittar nu :)

Gilla
puffen13

puffen13

Kvinna ·

Är ganska nyopad och har lagt in Mentor runda 400mp+. Har mycket egen vävnad, ungefär 300-350cc. Tycker själv inte att jag har några jättebomber. Har kollat change måttabell och kommer väl kanske dra en65-70 G/H.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem