Silicon dream
Man ·
30 jul, 2014
Ni med 550-700 cc
BröstförstoringNi tjejer som haft implantat ett tag och har mellan 550-700 cc vad har ni för avstånd från bröstveck till bröstvårtan? Jag har sånt himla kort avstånd, iofs är jag inte opererad än men har ju ganska så mycket egen vävnad.
Sortera efter
foeoz
Kvinna ·
30 jul, 2014
Silicon dream
Man ·
30 jul, 2014
Silicon dream
Man ·
30 jul, 2014
foeoz
Kvinna ·
30 jul, 2014
silicon dream: Förstår helt hur du menar :)
Det va så jag mätte...har haft ganska stora bröst naturligt förr (75F/G) så även att dom inte är så hängiga så har dom liksom kvar....bredden och höjden från det (om du förstår hur jag menar...svårt att beskriva)...
Mätte igen nu, om jag är konservativ med måttet från under vecket och rakt upp till mitten av bröstvårtan utan att sträcka ut skinnet så blir det ganska exakt 8 cm, och nästan 10cm om man sträcker. Mätte konservativt måttat på sidorna in mot bröstvårtan nu med och det va samma mått i princip (typ från vart den naturliga gränsen på sidorna är och in till mitten på bröstvårtan).
Men som du säger, det lär va svårt att mäta korrekt men det var därför jag sträckte ut första gången för tänkte är mindre chans för felmarginal då.
Man försöker ju hålla sig realistisk med förväntningar men det är svårt att veta vad som är realistiskt och är 2 veckor kvar till knosultation för min del så du vet....funderingar hehe
Tack för svaret :)
Silicon dream
Man ·
30 jul, 2014
9April
Man ·
30 jul, 2014
foeoz
Kvinna ·
31 jul, 2014
9April: Intressant att man kan tänka så otroligt olika kring saker, jag personligen skulle aldrig ens tänka tanken att det INTE är min sak hur en operation utförs...snarare helt tvärtom, det är min kropp den utförs på så det är HELT min sak att veta hur det sker och framförallt att godkänna det. Proportioner är en smaksak som allt annat estetiskt och för varje patient om inte känner behov av att ha kontroll över resultaten, så finns det säkerligen en som har det (för att inte bli missnöjd...det är ju framförallt sin egna smak man gör operationer för generellt.
Nu jobbar jag inom vården så för mig är det absurt att jag nånsin skulle göra någonting kirurgiskt eller medicinskt utan att ha så fullständig kontroll och information som jag möjlighetvis kan ha, men sålänge man själv känner sig trygg och nöjd så är det ju såklart ens egna ensak hur mycket information man vill ha när man fattar beslut. Men om man hade bristfällig information och sedan inte blir nöjd med resultaten så får man ju då ta ansvaret för att man helt enkelt inte gjorde sin reserach nog/ inte involverade sig i besluttagandet om sin egna kropp.
Kirurgerna kan jag från erfarenhet dock påstå att dom diskuterar ju det man själv tar upp! Om man tar upp vart bröstväcket kommer vara/ man vill att det ska vara etc. så lär dom diskutera det, och om inte skulle mitt råd vara att kvickt byta läkare ;).
Silicon Dream: jag vet inte hur din personlighet är, men du verkar ju ha intresse och vilja veta hur saker kommer att ske, så mitt råd är att du diskuterar det så ingåene som du själv känner dig bekväm med med kirurgen, det är din rätt att göra! :)
Silicon dream
Man ·
31 jul, 2014
9April
Man ·
31 jul, 2014
loonette
Kvinna ·
31 jul, 2014
Min underpool lär ju vara större nu än förut, eftersom huden tänjs/växer för att passa implantaten. Alla mått på brösten är ju annorlunda nu! Min kirurg mätte aldrig ens min bröstbredd - inget jag reagerade på då, men nu kan jag tycka att det kanske är lite underligt... nå, det funkade ju bra hur som helst, det kanske är viktigare om man är extremt stor eller liten själv, eller om man vill ha extremt små eller stora implantat.
Angående det där med bröstvecken och att sänka dem så antar jag att kirurgen lägger snittet där det behöver läggas för ett symmetriskt och bra resultat. Har man väldigt små bröst MED bröstveck (det har ju inte alla, men jag hade det), då sitter ju det högt upp eftersom bröstet i sig är så litet. Då måste man ju sänka det eftersom brösten annars hamnar på axlarna.
Om brösten däremot sitter långt ner, som i Silicon dreams fall, då känns det konstigt att sänka bröstvecken ytterligare... hamnar de inte på magen då, liksom?😲
Anonym användare
31 jul, 2014
Min underpool är flera cm större nu än innan jag opererade mig. Dels pga att den tänjs ut och för att vecken är sänkta
Anonym användare
31 jul, 2014
Om du lägger i ett implantat som är 14cm i diameter och bara har 4 cm underpol kommer vårtorna peka ner om du inte sänker vecken mycket eller gör ett lyft
Silicon dream
Man ·
05 aug, 2014
Om du lägger i ett implantat som är 14cm i diameter och bara har 4 cm underpol kommer vårtorna peka ner om du inte sänker vecken mycket eller gör ett lyft
Silicon dream
Man ·
05 aug, 2014
Min underpool lär ju vara större nu än förut, eftersom huden tänjs/växer för att passa implantaten. Alla mått på brösten är ju annorlunda nu! Min kirurg mätte aldrig ens min bröstbredd - inget jag reagerade på då, men nu kan jag tycka att det kanske är lite underligt... nå, det funkade ju bra hur som helst, det kanske är viktigare om man är extremt stor eller liten själv, eller om man vill ha extremt små eller stora implantat.
Angående det där med bröstvecken och att sänka dem så antar jag att kirurgen lägger snittet där det behöver läggas för ett symmetriskt och bra resultat. Har man väldigt små bröst MED bröstveck (det har ju inte alla, men jag hade det), då sitter ju det högt upp eftersom bröstet i sig är så litet. Då måste man ju sänka det eftersom brösten annars hamnar på axlarna.
Om brösten däremot sitter långt ner, som i Silicon dreams fall, då känns det konstigt att sänka bröstvecken ytterligare... hamnar de inte på magen då, liksom?😲
Silicon dream
Man ·
05 aug, 2014
Jag har brösten placerade ne bit ner naturligt ja, men jag har mer mycket större underpol än 4 cm därför pekar inte vårtorna ner.
Anonym användare
05 aug, 2014
Jag har brösten placerade ne bit ner naturligt ja, men har mer mycket större underpol än 4 cm därför pekar inte vårtorna ner.
Har ca 11,5 cm från bröstvecket till underkanten på bröstvårtan.
Anonym användare
05 aug, 2014
Ja klart jag hade mindre underpool då men fortfarande större än 4 cm, sen sänktes vecken ca 3 cm också. Varje cm gör stor skillnad i utseendet på brösten
9April
Man ·
05 aug, 2014
Silicon dream
Man ·
05 aug, 2014
Ja klart jag hade mindre underpool då men fortfarande större än 4 cm, sen sänktes vecken ca 3 cm också. Varje cm gör stor skillnad i utseendet på brösten
9April
Man ·
05 aug, 2014
Oh hakar på här, det skulle jag väldigt gärna också vilja veta!
Mätte mig själv noggrant från vecket rakt under bröstvårtan och til mitten av den (om man tar tag och drar ut skinnet liksom så det blir "rakt") och fick ungefär 9.5-10cm så undrar över om man tex. kan få plats med implantat som har det måttet 10.7 cm? (har inte mycket egen vävnad).
ts: hoppas det inte gör nåt att jag frågade i den här tråden :)