Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine86

Josefine86

Kvinna ·

Ni med A-kupa/100cc innan op!

Bröstförstoring

Ni som hade A-kupa innan operationen hur många cc, profil och val av implantat la ni in? Vad blev det för storlek efter operationen? :)

20

Sortera efter

lojsan

lojsan

Kvinna ·

Jag hade ingen egen bröstvävnad och la in 330 cc Mentor MP+ delvis bakom bröstmuskeln. Har nu 65E el. 70D i BH-storlek, är i samma storlek som dig längd och viktmässigt.

Gilla
Duenna

Duenna

Kvinna ·

Hade 125cc egen vävnad, la in 375cc mp+ och har nu 65 F/G. :)
Gilla
Insolance

Insolance

Kvinna ·

Hade 75 A innan nu har jag 70D-65 E om det är en lätt fodrad utan push up. På en push up måste jag gå upp i stl. La in 275 cc runda mellan. Missnöjd med stl. Önskar jag hade fått in minst 400 till min längd o vikt. 176 o ca 64 kg. Ok naken, men för lite put. Med kläder blir dom mkt mindre, tyvärr. Ca 1 år sedan op.
Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

179 lång 50 cc egen vävnad. 300 cc mellanprofil gav en 60F/G

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Har 75 a nu. Och blev rekommenderat 450. Ville ha en 75 d. Men som tidigare säger så får man gå upp i strl. 75 e, f. Ser ut som en 75D. Typ ;) velar uaf mrllan 425 till 495.
Gilla
äntligenboobs

äntligenboobs

Kvinna ·

Hej Josefine86! Jag fyllde knappt ut en 75A innan operationen,och vi är ungefär lika stora. Har nu 300cc Lp plus :(  Men imorgon ska jag äntligen byta ut dom till 520cc hp!! Det låter mycket,men när jag provade ut dom så kändes det perfekt!! Jag ska prova igen imorgon innan operationen,nu måste det bli bra :) Lycka till med din framtida operation!! ;)

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Jag hade inte änns en A-kupa, efter min tredje operation var jag äntligen nöjd. Idag har jag 600/650cc Släta HP Mentor. Jag är 176 lång och väger 77kg. Bilder finns i min logg. Har 75F-75G. Man kan räkna med att man går upp en kupstorlek var 100g. Vill påpeka att bredden på implantatet är det allra viktigaste, tänk er mandariner med för smala, motorväg mellan brösten och de går ej ut mot sidorna. Apelsinerna blir perfekta eftersom de möts i en harmonisk klyfta och går ut på sidorna. I detta fallet ser även melonerna bättre ut än mandarinerna eftersom de efterliknar naturliga bröst mer.

Gilla
b_day

b_day

Kvinna ·

Tycker det är jätte svårt att välja storlek, har också 100cc A. Och jag vill ha en D kupa fick rådet med 450. Men vissa säger att det blir en F?! Blir förvirrad jag vill inte ha för stort så det verkligen syns att jag har silikon, är mer ute efter "kanske köpta eller bara bra gener" ;P haha

Gilla
Lucan87

Lucan87

Kvinna ·

jag hade 200 egen vänvnad och jag gick efter mina egna mått dvs 13cm i bröstbredd och ville ha HP vilket motsvarade 500, jag e supernöjd med strl, de e stora i bikini o naket men i kläder så syns de att man har bröst iaf och jag e super nöjd :) Har 70 E-F i strl

Välj alltid de större för de är ett väldigt vanligt fenomen att när tjejer väljer de mindre så blir de väldigt ofta missnöjda o funderar om de skulle varit någon skillnad med de större implantatet, vilken typ inte är så syndligt med dom du har o välja på..

de är underbara på citadellkliniken :)

Gilla
Josefine86

Josefine86

Kvinna ·

Oj tjejer!! Tusen tack för alla svar, får bara vänta tills jag bör silvermedlem nu så jag kan se lite bilder också... :p ska på min andra konsultation imorgon och prova MP 320cc samt HP 350cc. Tror ni att det blir stor skillnad mellan storlekarna med tanke på att det ena är mellanprofil och de andra hög profil? :)
Gilla
Lillans

Lillans

Kvinna ·

Jag va helt platt och la in 250cc och har nu 65E/60F :)
Gilla
Powerpuffgirl

Powerpuffgirl

Kvinna ·

Hej hej!

Jag hade knappt 70cc i egen vävnad innan. Å jag lade in 300cc.
Och jag är nöjd med storleken. Ville att det skulle se naturligt ut på mig som är rätt så späd upptill i övrigt.

När du blir silvermedlem får du gärna titta in på mina foton!

Huga va platt man var innan!! haha! Har nästan glömt hur det var konstigt nog! ;)
Men mina gamla foton påminner mej :P

Lycka till med storleksvalet sen!! :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Gud vilka bra och intressanta svar. Har verkligen velat över strl men nu känns 450- 495 inte så fasligt stort ;)
Gilla
Mockingbird

Mockingbird

Kvinna ·

Jag har nyss lagt in 325 cc hp bakom muskeln. Det blev en 65 E av det hela. Nu jobbar jag med att trycka ner dem bara då jag vill ha ett naturligt resultat! :) Annars är jag grymt nöjd!!!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Va kul :)) kmr säkert bli stor skillnad närmsta veckorna !
Gilla
Josefine86

Josefine86

Kvinna ·

Nu har jag kommit hem ifrån konsultationen och jag bestämde mig för 380 cc hög profil då jag tyckte att 350 cc var absolut snyggast och cosmo sa till mig att om jag vill ha fet visuella utseendet av 350cc så bör jag lägga in lite större (380cc alltså) blev även en högre projektion HP istället för MP men det tror jag blir svinbra! Är dock forfarande osäker på storleken, ena stunden känns de som att det kommer vara för litet medan jag i nästa stund oroar mig för att det ska bli bomber! Herregud hjälp hahaha.. Har ialf bokat op tid nu! Detta är så sjukt :o :D Någon annan som har lagt in 380 cc i hög profil?! :))
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Gud vad spännande! Kmr säkert bli jätte snyggt :) när fick du op tid? Har tid i augusti. Ubdra om man nånsin kmr känna sig säker På strl när de är första gången man gör de. Känner exact lika. Ena sekunden för stort o nästa sekund rädd att de bli mesigt.
Gilla
Josefine86

Josefine86

Kvinna ·

jjwl skrev:
Gud vad spännande! Kmr säkert bli jätte snyggt :) när fick du op tid? Har tid i augusti. Ubdra om man nånsin kmr känna sig säker På strl när de är första gången man gör de. Känner exact lika. Ena sekunden för stort o nästa sekund rädd att de bli mesigt.
Åh va roligt!! Jag har bokat i början av september! Nedräkning på telefonen redan nu haha! :D Nej jag håller med dig, tror aldrig att man kommer att vara helt säker då samma mängd cc kan se så otroligt olika ut på olika människor, man får nog i slutändan bara gå på magkänslan om storleken. :o ser att du velat mellan 450 och 494 vilket får mina 380 att verka jättesmå haha. Men vad är det gör implantat du kommer lägga in, profil och hur lägger dom in de?:)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Men samma här ;) dagarna går sjukt sakta just nu. Vill ba hoppa över sommaren då jag otrivs så sjukt mkt med just brösten. Räknade ut på nån sida igår att enligt mina mått har jag just nu bara 70AA. SÅ jag tänker då inte fega iaf. Har alltid tyckt att stora bröst vart snyggt och innan barnen hade ja rätt fasta o fina . Jag ska på konsultation om tre veckor igen så ska kolla då. Ville som sagt ha anatomiska först som var så nära runda som möjligt men ändå mer sluttande. Men nu vill jag nog ha runda hög profil bakom. Men få se vad dom säger på konsultation. Jag ska då aldrig mer behöva gå i bombshell bh och tänka att - tänk om dom va större. Så ja satsa på lite större så kan man ha tunna bh:ar och ändå va
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Och ändå va nöjd.. Men som sagt vissa ggr tänker jag shit de är stort. Me bilder på 3, 400 tycker jag se litet ut med kläder på. Och som sagt vill slippa massa pusch upps och inläggs bh ar
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem