all2anna
Kvinna ·
Ni med bröstbredd 13,5
Jag opererar mig den 27:e hos Patrik Höijer på nordiska kliniken. Är 177 cm lång och väger i nuläget 72 kg. Har bröstbredd 13,5 och behöver tydligen implantat som är 12,5 breda. Patrik tycker att jag ska ha Motiva Ergonomix 380 cc men jag velar mellan Motiva ergonomix 310 eller Motiva Round 310 istället. Är livrädd att de ska se för tunga ut och vill inte ha större än en c-kupa. Tycker att de såg lite för tunga och hängiga ut på bilden han gjorde i datorn med 380. Vad har ni för storlek? Vad skulle ni rekommendera? Så tacksam för svar!
Sortera efter

Mammav
Kvinna ·

nugget
Kvinna ·

Syltan
Kvinna ·

all2anna
Kvinna ·
Jag har 13 i bröstbredd med Ergonomix mini 275cc och jag gick efter Patriks rekommendation! Vilken profil är det du ska ha? Det skiljer sig ju lite i bredden beroende på profil. Så om jag hade tagit till exempel Demi men med samma bredd på implantaten hade det istället blivit 340cc :)

all2anna
Kvinna ·
Om det är en diskret förstoring du är ute efter så låter det vettigt att fundera på miniprofil tycker jag, d.v.s. 310 cc. Du känner ingen oro åt andra hållet; att du efteråt skulle ångra att du inte gick upp i storlek?

Mulle1983
Kvinna ·

Dafne92
Kvinna ·

Lolitamin
Kvinna ·

JuliFlicka
Kvinna ·

Dafne92
Kvinna ·
Hej!
Jag minns tyvärr inte vad Patrik sa att jag hade för bröstbredd men han rekommenderade Motiva Round 425cc. De är 13 breda.
Jag kände snabbt efter konsulationen att det skulle bli alldeles för stort och bad om mindre alternativ. Fick då mini 310cc eller 360cc. Jag lutade åt 310cc då jag hellre ville ha försmå än förstora. På operationsdagen så sa Patrik att 360cc blir snyggast så det blev det.
Känner idag att de inte är i närheten av vad jag beskrivit att jag ville ha. De känns väldigt breda, stora och klumpiga. I andras ögon ser de nog bra ut så jag försöker ändra min syn på dom. Men det är svårt då de inte är ens nära vad jag tänkt mig. Hoppas tiden ska göra att de känns mer rätt. De är så pass nya så hoppas de ska bli "mer rätt" o i min smak.
Vet inte om detta hjälper någon att välja implantat men jag önskar att jag ifrågasatt ännu mer då jag kände oro över att även 310 och 360 skulle bli stort. I mitt fall kände jag mig trygg i kirurgens ord då han är proffset. Men man har helt klart olika syn på vad som är stort och inte.
Hoppas ni som läser detta och ska välja implantat blir nöjda och lycka till med operstionen! :)

JuliFlicka
Kvinna ·
Hej!
Jag minns tyvärr inte vad Patrik sa att jag hade för bröstbredd men han rekommenderade Motiva Round 425cc. De är 13 breda.
Jag kände snabbt efter konsulationen att det skulle bli alldeles för stort och bad om mindre alternativ. Fick då mini 310cc eller 360cc. Jag lutade åt 310cc då jag hellre ville ha försmå än förstora. På operationsdagen så sa Patrik att 360cc blir snyggast så det blev det.
Känner idag att de inte är i närheten av vad jag beskrivit att jag ville ha. De känns väldigt breda, stora och klumpiga. I andras ögon ser de nog bra ut så jag försöker ändra min syn på dom. Men det är svårt då de inte är ens nära vad jag tänkt mig. Hoppas tiden ska göra att de känns mer rätt. De är så pass nya så hoppas de ska bli "mer rätt" o i min smak.
Vet inte om detta hjälper någon att välja implantat men jag önskar att jag ifrågasatt ännu mer då jag kände oro över att även 310 och 360 skulle bli stort. I mitt fall kände jag mig trygg i kirurgens ord då han är proffset. Men man har helt klart olika syn på vad som är stort och inte.
Hoppas ni som läser detta och ska välja implantat blir nöjda och lycka till med operstionen! :)
Hej JuliFlicka!
Var väldigt hjälpsamt att få höra din story. Jag har blivit rekommenderad 380cc ergonomix demi av Patrik och det känns för mig alldeles för stort. Jag har bröstbredd på 13,5 cm så ska helst ha ett implantat som är 12,5 cm brett enligt honom. Därför är jag nu i princip säker på att jag kommer att välja mini 310cc istället. Jag vill bara ha en liten förstoring och inget stort alls.
Nu verkar ju du ha lite mer egen vävnad än jag (som är en A-kupa) så jag hoppas innerligt att 310 inte blir för stort....