Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
all2anna

all2anna

Kvinna ·

Ni med bröstbredd 13,5

Bröstförstoring

Jag opererar mig den 27:e hos Patrik Höijer på nordiska kliniken. Är 177 cm lång och väger i nuläget 72 kg. Har bröstbredd 13,5 och behöver tydligen implantat som är 12,5 breda. Patrik tycker att jag ska ha Motiva Ergonomix 380 cc men jag velar mellan Motiva ergonomix 310 eller Motiva Round 310 istället. Är livrädd att de ska se för tunga ut och vill inte ha större än en c-kupa. Tycker att de såg lite för tunga och hängiga ut på bilden han gjorde i datorn med 380. Vad har ni för storlek? Vad skulle ni rekommendera? Så tacksam för svar!

11

Sortera efter

Mammav

Mammav

Kvinna ·

Hoppar in och följer denna tråd. Är själv intresserad av Motiva ergonomix 310.
Gilla
nugget

nugget

Kvinna ·

Jag har 13 i bröstbredd med Ergonomix mini 275cc och jag gick efter Patriks rekommendation! Vilken profil är det du ska ha? Det skiljer sig ju lite i bredden beroende på profil. Så om jag hade tagit till exempel Demi men med samma bredd på implantaten hade det istället blivit 340cc :)
Gilla
Syltan

Syltan

Kvinna ·

Om det är en diskret förstoring du är ute efter så låter det vettigt att fundera på miniprofil tycker jag, d.v.s. 310 cc. Du känner ingen oro åt andra hållet; att du efteråt skulle ångra att du inte gick upp i storlek?
Gilla
all2anna

all2anna

Kvinna ·

nugget skrev:

Jag har 13 i bröstbredd med Ergonomix mini 275cc och jag gick efter Patriks rekommendation! Vilken profil är det du ska ha? Det skiljer sig ju lite i bredden beroende på profil. Så om jag hade tagit till exempel Demi men med samma bredd på implantaten hade det istället blivit 340cc :)

Ok är du nöjd med dina? ☺️ Jag har ju 13,5 och därför sa Patrick att han tyckte att 380 cc i demi profil skulle vara snyggast på mig. Jag är ju lång också men tunn så vill absolut inte bli bystig. Med min bröstbredd kunde jag välja mellan 310 cc i mini och 425 cc med full. Vill inte ha stora bröst, Max C-kupa. Men vill inte att de ska bli platta eller så heller. Haha, jättesvårt ju ?
Gilla
all2anna

all2anna

Kvinna ·

Syltan skrev:

Om det är en diskret förstoring du är ute efter så låter det vettigt att fundera på miniprofil tycker jag, d.v.s. 310 cc. Du känner ingen oro åt andra hållet; att du efteråt skulle ångra att du inte gick upp i storlek?

Ja alltså jag har knappt A-kupa idag och vill helst ha max C-kupa. Men är lite orolig att mini är för platt. Vill hellre ha lite fastare, bolliga än tunga, hängande liksom. Nä känner ingen oro att de ska bli för små eftersom jag inte har några alls nu. ?
Gilla
Mulle1983

Mulle1983

Kvinna ·

Following this - considering either mini or demi
Gilla
Dafne92

Dafne92

Kvinna ·

Hej! Hur gick det för er? Jag (13,5 cm) velar just nu mellan 310/360 mini eller 380 demi... Så svårt! Vill ha ett diskret resultat men ändå inte för platt..
Gilla
Lolitamin

Lolitamin

Kvinna ·

Hej, Jag vet inte hut mkt egen vävnad du har och det påverkar ju såklart. Men jag hade små bröst med lite häng efter att ha ammat. Mina 3d bilder såg också ut som du beskriver men det blir inte alls så i verkligheten. Om det är så att du har eget häng så kommer de se fastare ut om du gör dem större för då fyller du ut mer. Jag har en bröstbredd på 13 cm och la in 13,5cm vid min första OP och 14,5 vid min andra. Jag skulle inte gå ner i bredd på grund av 3d bilden. Den är verkligen inte tillförlitlig när det gäller formen. Storleken var nära, men verkligen inte formen. Lycka till!
Gilla
JuliFlicka

JuliFlicka

Kvinna ·

Hej! Jag minns tyvärr inte vad Patrik sa att jag hade för bröstbredd men han rekommenderade Motiva Round 425cc. De är 13 breda. Jag kände snabbt efter konsulationen att det skulle bli alldeles för stort och bad om mindre alternativ. Fick då mini 310cc eller 360cc. Jag lutade åt 310cc då jag hellre ville ha försmå än förstora. På operationsdagen så sa Patrik att 360cc blir snyggast så det blev det. Känner idag att de inte är i närheten av vad jag beskrivit att jag ville ha. De känns väldigt breda, stora och klumpiga. I andras ögon ser de nog bra ut så jag försöker ändra min syn på dom. Men det är svårt då de inte är ens nära vad jag tänkt mig. Hoppas tiden ska göra att de känns mer rätt. De är så pass nya så hoppas de ska bli "mer rätt" o i min smak. Vet inte om detta hjälper någon att välja implantat men jag önskar att jag ifrågasatt ännu mer då jag kände oro över att även 310 och 360 skulle bli stort. I mitt fall kände jag mig trygg i kirurgens ord då han är proffset. Men man har helt klart olika syn på vad som är stort och inte. Hoppas ni som läser detta och ska välja implantat blir nöjda och lycka till med operstionen! :)
Gilla
Dafne92

Dafne92

Kvinna ·

JuliFlicka skrev:

Hej!
Jag minns tyvärr inte vad Patrik sa att jag hade för bröstbredd men han rekommenderade Motiva Round 425cc. De är 13 breda.
Jag kände snabbt efter konsulationen att det skulle bli alldeles för stort och bad om mindre alternativ. Fick då mini 310cc eller 360cc. Jag lutade åt 310cc då jag hellre ville ha försmå än förstora. På operationsdagen så sa Patrik att 360cc blir snyggast så det blev det.
Känner idag att de inte är i närheten av vad jag beskrivit att jag ville ha. De känns väldigt breda, stora och klumpiga. I andras ögon ser de nog bra ut så jag försöker ändra min syn på dom. Men det är svårt då de inte är ens nära vad jag tänkt mig. Hoppas tiden ska göra att de känns mer rätt. De är så pass nya så hoppas de ska bli "mer rätt" o i min smak.
Vet inte om detta hjälper någon att välja implantat men jag önskar att jag ifrågasatt ännu mer då jag kände oro över att även 310 och 360 skulle bli stort. I mitt fall kände jag mig trygg i kirurgens ord då han är proffset. Men man har helt klart olika syn på vad som är stort och inte.
Hoppas ni som läser detta och ska välja implantat blir nöjda och lycka till med operstionen! :)

Hej JuliFlicka! Var väldigt hjälpsamt att få höra din story. Jag har blivit rekommenderad 380cc ergonomix demi av Patrik och det känns för mig alldeles för stort. Jag har bröstbredd på 13,5 cm så ska helst ha ett implantat som är 12,5 cm brett enligt honom. Därför är jag nu i princip säker på att jag kommer att välja mini 310cc istället. Jag vill bara ha en liten förstoring och inget stort alls. Nu verkar ju du ha lite mer egen vävnad än jag (som är en A-kupa) så jag hoppas innerligt att 310 inte blir för stort....
Gilla
JuliFlicka

JuliFlicka

Kvinna ·

Dafne92 skrev:

JuliFlicka skrev:

Hej!
Jag minns tyvärr inte vad Patrik sa att jag hade för bröstbredd men han rekommenderade Motiva Round 425cc. De är 13 breda.
Jag kände snabbt efter konsulationen att det skulle bli alldeles för stort och bad om mindre alternativ. Fick då mini 310cc eller 360cc. Jag lutade åt 310cc då jag hellre ville ha försmå än förstora. På operationsdagen så sa Patrik att 360cc blir snyggast så det blev det.
Känner idag att de inte är i närheten av vad jag beskrivit att jag ville ha. De känns väldigt breda, stora och klumpiga. I andras ögon ser de nog bra ut så jag försöker ändra min syn på dom. Men det är svårt då de inte är ens nära vad jag tänkt mig. Hoppas tiden ska göra att de känns mer rätt. De är så pass nya så hoppas de ska bli "mer rätt" o i min smak.
Vet inte om detta hjälper någon att välja implantat men jag önskar att jag ifrågasatt ännu mer då jag kände oro över att även 310 och 360 skulle bli stort. I mitt fall kände jag mig trygg i kirurgens ord då han är proffset. Men man har helt klart olika syn på vad som är stort och inte.
Hoppas ni som läser detta och ska välja implantat blir nöjda och lycka till med operstionen! :)

Hej JuliFlicka!
Var väldigt hjälpsamt att få höra din story. Jag har blivit rekommenderad 380cc ergonomix demi av Patrik och det känns för mig alldeles för stort. Jag har bröstbredd på 13,5 cm så ska helst ha ett implantat som är 12,5 cm brett enligt honom. Därför är jag nu i princip säker på att jag kommer att välja mini 310cc istället. Jag vill bara ha en liten förstoring och inget stort alls.
Nu verkar ju du ha lite mer egen vävnad än jag (som är en A-kupa) så jag hoppas innerligt att 310 inte blir för stort....

Hej! Va bra att det kunde hjälpa lite. Tänker att jag ska försöka lägga upp bilder på innan och efter(tänker att det kanske kan hjälpa andra) men drar mig lite för det. Skönt att höra att det ser bra ut men skulle inte må bra om någon höll med om att de såg breda ut. Hoppas det bara är tillfälligt att jag känner att de är fel och att jag blir nöjd med tiden. Svårt att vänja sig när man har en ful bh dygnet runt o bara får en chock varje gång man duschar haha försöker se ljust på framtiden :) Lycka till med ditt val och stå på dig o ställ frågor om o om igen till Patrik om du känner några tveksamheter. Berätta gärna hur det gått sen när du valt implantat och sen opererat dig :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem