Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Äpple02 profilbild

Äpple02

Kvinna ·

23 nov, 2015

Ni med ca 255 cc, se hit!

Andra bröstoperationer

Undrar om ni med runt 255 cc mentor exempelvis har för bh storlek efter? (efter att haft a kupa) 

Kan ni framhäva dem och få en bra klyfta? 

Är ni nöjda med storleksvalet? 

Blev det stor skillnad sedan innan op? 

tack :) 

8

Sortera efter

ladyluck

Kvinna ·

23 nov, 2015

Storleksmässigt resultat beror på dina egna kroppsliga förutsättningar och hur mycket egen vävnad du har. Jag hade A innan och ligger på C nu. De ser väldigt naturliga ut, vilket var ett av mina krav i val av implantatstorlek. Om du kan få en klyfta beror nog på om du lägger framför eller bakom muskeln, Jag har inte testat en vanlig bh än, så jag kan tyvärr inte uttala mig om det :-)
Gilla

Mickey

Kvinna ·

23 nov, 2015

Jag undrar också precis detta, följer!
Gilla

sosu

Kvinna ·

28 nov, 2015

Följer!

Gilla

Äpple02

Kvinna ·

29 nov, 2015

Inga fler som kan tipsa om ngn eller lagt in själv denna storlek?tack!

Gilla

ladyluck

Kvinna ·

29 nov, 2015

Om du är ute efter "naturliga" bröst som inte är "operations" uppseende väckande vid första anblick så är det en perfekt storlek. Jag är så nöjd. Lycka till!
Gilla

Äpple02

Kvinna ·

01 dec, 2015

Härligt att höra ladyluck! Är du i samma storlek som jag ungefär? Vad hade du för bröstbredd? kan du framhäva OCH dölja? 

Gilla

Zinya

Kvinna ·

01 dec, 2015

Jag har lagt in anatomiska implantat, delvis bakom bröstmuskeln, av storlek 255 g vilket motsvarar 275 cc. Mitt önskemål, och krav, var ett naturligt vackert utseende på mina bröst som skulle harmoniera med min smäckra kroppsform. Och det var precis vad jag fick - jag är grymt nöjd! 👍 Jag har storlek 70C/70D på mina bh:ar i dag, och fyllde inte ens en A-kupa innan.

Jag får inte klyfta, och det har heller aldrig varit något jag eftersträvat, men jag kan absolut framhäva brösten om jag så vill utan att de på något sätt ser porriga ut. Missförstå mig inte nu, jag tycker inte att det är något fel i att se porrig ut ibland! Jag vill själv känna mig porrig ibland, men vill då att hela jag utstrålar porrighet på ett vackert sätt och inte bara att brösten ser porriga ut om du förstår vad jag menar.

Om det blev stor skillnad med mina 255 g implantat? Absolut! Eftersom jag nästan bara hade bröstvårtor innan är det en helt annan syn jag ser när jag står naken framför spegeln. Däremot är det inte lika stor skillnad för det flertal människor 😉som inte ser mig naken eftersom jag tidigare alltid använde bh med vaddering. Känner en enorm lyckokänsla över att i dag kunna köpa, och använda, bh:ar som varken är vadderade eller har "push-up-effekt" eftersom mina bröst är så vackra i sig. Och jätteskönt att kunna använda bh utan bygel!

Gilla

ladyluck

Kvinna ·

01 dec, 2015

Jag är 4 cm kortare och väger ca 48 kg. Jag hade 75a innan min op. Jag har 70 d nu. Har testat diverse olika bh:ar då jag får sluta använda sport/läknings bh om 2 veckor. Jag kan inte göra någon överdriven klyfta med brösten, men jag kan absolut framhäva dom på ett fint sätt. Det är inget problem att dölja dom. Med kläder på kan man inte se att jag är opererad, och utan kläder ser de ut som ett par naturligt vackra bröst. Jag är SÅ nöjd :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem