Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
lillamig

lillamig

Kvinna ·

Ni med ca 300 cc

Bröstförstoring

Ni som valt ca 300 cc, hur stora är ni i kroppen? Typ längd och vikt och mått på bröstkorgen. Jag är lite nojig över mitt storleksval och undrar hur det ser ut på er andra..

19

Sortera efter

Nijo

Nijo

Kvinna ·

Hejsan.

Jag har valt lite mindre än dig.

Har valt 275cc

Väger 46 kg och är 160cm lång.

Men jag har obefintliga bröst idag och inget häng, vi har nog helt olika förusättningar.

Jag har inte gjort min op än, men i September blir det av:))

Gilla
Rumidz

Rumidz

Kvinna ·

Jag har precis lagt in 325cc. Jag är ca 158cm och väger 46 kg,

jag hade knappt innan 70 A.

Gilla
lillamig

lillamig

Kvinna ·

Ser lagom ut på dig Rumidz. Vi är nog ganska jämnstora du och jag? Ibland tror jag det ska bli för stort på mig och ibland tror jag det ska bli för litet. Jag har lite egen vävnad och landar på totalt ca 430 cc när det är klart.
Gilla
Lissie

Lissie

Kvinna ·

Hej, jag gjorde min operation efter att ha fått mitt första barn.

Jag har 325 cc och väger 48 kg, är 59 cm lång. Midjeomkrets ca 68, höfter 89 och efter operationen blev omfånget kring bröst ca 89 också. Innan hade jag ganska "tömda påsar" i storlek B. Med min storlek kan man både få det att se mycket naturligt ut samt se ut som en "rejäl silikonbrud" om man nu ska kalla det så.

Har man en ovadderad BH ser det lite mer diskret ut och med en vadderad ser dom ut som typ pamela andersson.

Så det är en jättebra storlek som man vill kunna smälta in och samtidigt kunna välja att sticka ut! :)

Dock ska tilläggas att om man har häng kan man behöva göra lyft för att inte bröstvårtorna ska bli nedåtpekande eller gå upp till större storlekar. På mig ser det normalt ut, men ibland skulle jag vilja ha dom något högre upp. Så fråga din kirurg vad han tänker om det ang dig.

Gilla
lillamig

lillamig

Kvinna ·

Lissie skrev:

Hej, jag gjorde min operation efter att ha fått mitt första barn.

Jag har 325 cc och väger 48 kg, är 59 cm lång. Midjeomkrets ca 68, höfter 89 och efter operationen blev omfånget kring bröst ca 89 också. Innan hade jag ganska "tömda påsar" i storlek B. Med min storlek kan man både få det att se mycket naturligt ut samt se ut som en "rejäl silikonbrud" om man nu ska kalla det så.

Har man en ovadderad BH ser det lite mer diskret ut och med en vadderad ser dom ut som typ pamela andersson.

Så det är en jättebra storlek som man vill kunna smälta in och samtidigt kunna välja att sticka ut! :)

Dock ska tilläggas att om man har häng kan man behöva göra lyft för att inte bröstvårtorna ska bli nedåtpekande eller gå upp till större storlekar. På mig ser det normalt ut, men ibland skulle jag vilja ha dom något högre upp. Så fråga din kirurg vad han tänker om det ang dig.

Precis så vill jag också att det ska bli. Lagom stora att de kan döljas, men även att de kan framhävas om tillfälle ges. Jo jag har lite häng på vä bröst och det behöver ev uppstramas med vårtgårdslyft i efterhand. Har gått upp lite i storlek för att fylla ut så mycket som möjligt.
Gilla
Soho

Soho

Kvinna ·

Vi är ganska jämna i längd och vikt. Jag är 160 och väger runt 47. När jag har gjort ris-testet har jag hamnat på runt 270-300 innan det känns alldeles för stort. :-)

Gilla
lillamig

lillamig

Kvinna ·

Ungefär vad har ni landat på för bh-storlek efter operation?

Gilla
lillamig

lillamig

Kvinna ·

Soho skrev:

Vi är ganska jämna i längd och vikt. Jag är 160 och väger runt 47. När jag har gjort ris-testet har jag hamnat på runt 270-300 innan det känns alldeles för stort. :-)

Ja samma här med riset. Dock kändes det annorlunda på konsultationen med bröstproteser, då kunde jag gå upp i storlek utan att det blev grotskt stort. Riset "klumpade" sig ju i bh:n och blev konstig form på..

Gilla
Rumidz

Rumidz

Kvinna ·

Jag hoppas hamna på en visuell C kupa och typ D i strl... silikon drar ju lite större storlekar.

men jag har verkligen ingen aning :)

Jag är just nu bara nöjd över att ha fått bröst!

Gilla
Soho

Soho

Kvinna ·

lillamig skrev:

Soho skrev:

Ja samma här med riset. Dock kändes det annorlunda på konsultationen med bröstproteser, då kunde jag gå upp i storlek utan att det blev grotskt stort. Riset "klumpade" sig ju i bh:n och blev konstig form på..

Ja, oj det kan jag tänka mig. Riset ger inget dirket naturligt resultat, då får man ta den slutliga kollen på konsulationen då :-)

Gilla
Rosenknopp

Rosenknopp

Kvinna ·

Jag har 325 och tycker det är en perfekt storlek för mig. Är 162 cm o pendlar mellan 57-59. Är ganska bred över bröstkorg med tanke på min längd. Jag tror att jag skulle kunna bära både mer och mindre cc utan att det skulle bli för mycket/litet. Vet att jag hakade upp mig på cc innan op men vet nu att det är väldigt många andra faktorer som spelar in. Lycka till!
Gilla
lillamig

lillamig

Kvinna ·

Soho skrev:

lillamig skrev:

Soho skrev:

Ja, oj det kan jag tänka mig. Riset ger inget dirket naturligt resultat, då får man ta den slutliga kollen på konsulationen då :-)

Iaf tyckte jag det var svårt att fördela riset på ett vettigt sätt på brösten. Provade att "smeta ut" det ovanpå och provade att lägga det under brösten i bh:n för att liksom tyrcka upp mitt eget. Inget av det såg klokt ut och verkligen inte likt ett par bröst. Så det var först på konsultationen som jag kände vad som var lagom.
Gilla
Ninnidb

Ninnidb

Kvinna ·

Jag har 300 mellan profil i vänster och 345 mellan plus profil i höger, är ca 170 hög Max och väger ca 49 kg :) hade 200 ml egen vävnad vänster o 150 i höger. Startat en blogg men den är tom just nu, ska försöka lägga in bilder ikväll men mobilbloggen krånglar just nu. Pm mig så får du adressen så kan jag skriva när jag fått det att funka eller håll utkik :) tycker det blev bra på mig hade kunnat gå upp lite i strl men tror att när muskeln släppertill sig så ploppar dom ut mer och skulle jag gå upp till 400 skulle det synas lite mer att jag var op och inte kanske så naturligt som jag vill ha. Vet ej får se, ska försöka ta kort ofta under tiden nu dom läker och lägga upp :)
Gilla
Ninnidb

Ninnidb

Kvinna ·

Glömde skriva min egna bröstbredd är 12,1 och inläggen är 12,4 och det blev perfekt kan inte va mer nöjd med avstånden:) det tyckte min kirurg med !
Gilla
loly

loly

Kvinna ·

Jag är 1.56 och väger 55 och jag har 375 cc, perfekt storlek för mej, så det blir nog inte särskilt stort på dej :)

Gilla
lillamini

lillamini

Kvinna ·

Jag har precis bokat konsultation och preliminär operationstid hos Citadellkliniken. Är nog inne på runt/under 300 cc men behöver också jämföra lite med andra som är ungefär samma storlek som jag :) Vill ha naturliga "lagom" stora bröst så att jag kan känna mig lite kvinnlig. Just nu är jag nästan helt platt, fyller knappt upp en a-kupa och jag är 26 år. Det suger ;)
Gilla
grönteskönt

grönteskönt

Kvinna ·

Vid operationtillfället vägde jag 45 kg, jag är 1.68 cm och har runt 300 cc.

Idag väger jag några kilo mer och tycker att de ser enorma ut på min lilla kropp, men alla mina nära vänner säger att de ser helt naturligt ut och dem litar jag på. I mina ögon har de dock varit alldeles för stora, lycka till!😀

Gilla
Carco

Carco

Kvinna ·

Jag har lagt in 325 cc och är supernöjd med storleken! Väger 58 kg och är 1,65 lång.
Gilla
cassandrajj

cassandrajj

Kvinna ·

Är 165 cm och väger 50 kg. La in 275cc!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem