Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Glimma

Glimma

Kvinna ·

Ni med implantat som är 12-12,5 cm i diameter och ca 4 cm projektion, se hit!

Bröstförstoring
Med ca fem veckor kvar till min operation har jag storlekångest de lux! Viktigast för mig är att det inte blir för stort. Hellre åt andra hållet. Vid jämförelser här pratas det mycket om cc men det känns ju väldigt missvisande egentligen för det är ju mer projektion och diameter i förhållande till egen kroppsbyggnad och bröstbredd och tidigare bröstvävnad och form som avgör hur stort implantatet ser ut. Eller hur?

Så jag skulle väldigt gärna vilja se bilder på er som har runda implantat med bakomplacering, oavsett tillverkare och cc, som är 12-12,5cm i diameter och ca 4 cm projektion. Helst då personer runt min längd (165 cm) och vikt (ca 57-58 kg) och med små a/b-kupor innan op (jag har ca 125cc egen bröstvävnad). Finns ni???

Implantatet jag just nu valt är 360cc demi/moderate plus från Motiva. Jag skulle önska fylligare bröst, visuellt C-kupa - inte mer. Jag vill kunna dölja mina bröst enkelt med rätt klädval och känna mig bekväm i en bikini. Vad tror ni, blir det för stort?
Jag har pratat med min kirurg om att byta till mindre implantat men han tycker inte att jag ska vara rädd för 360cc... Och när jag provade på konsultationen såg det inte för stort ut, ändå får jag ångest...
19

Sortera efter

Amrezy

Amrezy

Kvinna ·

Hej på dig! Vad kul med en operation! :) Tycker inte alls du behöver ha ångest, av texten att döma känns det som att det kommer bli bra. Jag kan ju berätta utifrån mig själv som har 300cc för tillfället men i och för sig väger lite mindre, mina är jättelätta att "dölja", och går jag utan bh skulle man inte kunna tro att det är opererade egentligen. Däremot vill jag kunna framhäva de mer än i tillfället var av jag nu ska lägga i mer, men som jag ser det tycker jag att 300-360 cc är perfekt om man ändå vill ha fylliga bröst utan att "se opererad ut". Hoppas mitt svar kunde hjälpa dig lite iaf :)
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Jag har motivas 425cc, 12,25 i bredd men 5cm put. Är 167 o 57kg, hade 75B innan. Mina är inte klara än då dem bara är 11 dagar. Men upplever dem inte särskilt stora, och mindre än när han stoppa in 400 i bh-n. Om de är jag som vant mig eller inte vet jag ej, eller om de är för tidigt att säga, men känns mindre än när jag provade 400 där. Jag var LIVRÄDD innan för att få för stora bröst!! Tänkte dagarna innan att kanske 350 är nog, blev sååå rädd för för stora. Men han sa dem kommer ej blir det på dig med 425cc, de kommer bli jättefint! Och så rätt han hade:) Som din kirurg säger, tror jag inte heller du behöver vara rädd för 360. Kan fixa nån bild till på mina om du vill.
Gilla
dalkullann

dalkullann

Kvinna ·

Jag har 11,9 tror jag och 4,9 i put.
Gilla
Glimma

Glimma

Kvinna ·

Tack för era svar! Bellie, jag skulle bli jätteglad om du har möjlighet att lögga upp en helkroppsbild tagen en bit ifrån så man ser hur brösten ser ut i proportion till resten av kroppen. Om du vill alltså. Skulle vara till stor hjälp!
Gilla
MissPink

MissPink

Kvinna ·

Hej! När jag skulle välja storlek så hade jag tänkt före max 300 för jag ville som du inte ha för stora. Efter konsultationen så bestämde jag mig för 375, tänkte att hellre göra lite för stora än att ångra mig att jag gjort för små, hellre klä ner dom eller vad man ska säga. Nu efteråt tycker jag inte alls att dom ser stora ut, kunde t.om. haft större utan att det sett oproportionerligt ut. Men jag är supernöjd att jag valde den större storleken. Hoppas det hjälpte dig lite!
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Pof laggar, blir utslängd när jag försöker ladda upp..
Gilla
Marina

Marina

Kvinna ·

Det hänger garanterat ihop med att Admin jobbar med bildfunktionerna just nu, vi ber så mycket om överseende - men det är tillfälligt, och vi vet om det. :)
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Har iaf laddat upp nu Glimma! En bronsbild o en silver. Men hittar dem än så länge inte på min sida, utan på Mina bilder. Men de lär inom kort dyka upp när du går in på min sida o dem grejat klart :-)

Har ganska bred bröstkorg, 13,2-13,5 nått sånt. Upplever dem inte alls stora, är verkligen nöjd med storleken. Om de är nått jag skulle kännas som stort med dem är att att dem projicerar ut en del eftersom jag har hög profil.
Gilla
Dagsa

Dagsa

Kvinna ·

Följer detta då jag ska opereras av Patrik Höijer på måndag och är i samma banor angående val av implantat :)
Gilla
Glimma

Glimma

Kvinna ·

Tack Bellie! Dina bröst ser lagom stora ut :) Funderar lite över varför du fick implantat som är 12,25 cm om din bröstbredd är 13,5cm?
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Ser du dem nya jag ladda upp igår? Har två gamla bilder nämligen. Ser inte dem nya själv ens, haha. Gissar på att de är för att om jag hade tagit 13,5 hade de blivit 550cc, eller 725cc i uhp, eftersom jag var tvungen ta hög profil för att lyfta lite. Och jag skulle ha motiva. Det hade inte passat till min övriga kropp och blivit alldeles för stort. Hade jag gått över 400-425cc hade jag sett ut lite som en på tv efter kl 00.00 o det vill jag inte. Så antar därför :-) När jag sitter rakt upp o ner så får jag in 1-1/2 finger mellan brösten, o dem har redan sideboob. Svårt o se de hade sett bra ut med mer, bara överdrivet och inte proportionerligt ut alls till min övriga kropp vilket var viktigt för mig.
Gilla
Glimma

Glimma

Kvinna ·

Ja, jag ser fler bilder än två :)
Gilla
Marina

Marina

Kvinna ·

Glimma skrev:

Tack Bellie! Dina bröst ser lagom stora ut :)
Funderar lite över varför du fick implantat som är 12,25 cm om din bröstbredd är 13,5cm?

Sen är det inte hela sanningen att man strävar efter implantat som är LIKA breda som de egna brösten. Man drar gärna av för den egna vävnaden, så här:
Om bröstet är 13 cm brett och den egna vävnaden blir 2 cm tjock i en "fingernypa", blir ett 11 cm brett implantat bra. (Men det är inte helt hugget i sten).
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Marina skrev:

Glimma skrev:

Tack Bellie! Dina bröst ser lagom stora ut :)
Funderar lite över varför du fick implantat som är 12,25 cm om din bröstbredd är 13,5cm?

Sen är det inte hela sanningen att man strävar efter implantat som är LIKA breda som de egna brösten. Man drar gärna av för den egna vävnaden, så här:
Om bröstet är 13 cm brett och den egna vävnaden blir 2 cm tjock i en "fingernypa", blir ett 11 cm brett implantat bra. (Men det är inte helt hugget i sten).

Precis vad jag tänkte.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

glimma: jag gjorde min operation för 8 dagar sen och har nog ungefär samma mått som dig, bara något kortare :) ligger bilder på min sida
Gilla
Jolly

Jolly

Kvinna ·

Glimma: undrar om du tog implantat lika som din egen bröstbredd eller mindre/större? Dina boobs är amazing!
Gilla
Glimma

Glimma

Kvinna ·

Jolly skrev:

Glimma: undrar om du tog implantat lika som din egen bröstbredd eller mindre/större? Dina boobs är amazing!

Hej Jolly och tack :) Jag minns tyvärr inte min egen bröstvidd men det blev Motiva 450 hp till slut så alltså större än jag planerat från början. Jag tror att de är ungefär som min egen bröstvidd.
Gilla
Szonja79

Szonja79

Kvinna ·

Är det det vi ser på din profilbild, Glimma? De 450? De ser inte alls stora ut! Jag blev rekommenderat 375 cc, 12,5 high profile som jag tyckte såg helt ok ut. Min kompis, som är ung. lika lång och väger lika mkt som jag har 350 cc och de är jäääätttestora, därför undrar jag egentligen vad det är som gör att vissa ser stora ut medans andra mindre när det inte skiljer sig så jättemkt i strl.
Gilla
Glimma

Glimma

Kvinna ·

Szonja79 skrev:

Är det det vi ser på din profilbild, Glimma? De 450? De ser inte alls stora ut! Jag blev rekommenderat 375 cc, 12,5 high profile som jag tyckte såg helt ok ut. Min kompis, som är ung. lika lång och väger lika mkt som jag har 350 cc och de är jäääätttestora, därför undrar jag egentligen vad det är som gör att vissa ser stora ut medans andra mindre när det inte skiljer sig så jättemkt i strl.

Ja, det är 450 hp på profilbilden. Efter att, inför min egen op, ha studerat en stor mängd foton skulle jag säja att det som gör skillnad är dels den bröstvävnad man har sedan innan och dels den bröstbredd man har som avgör hur stort det ser ut. Sen är det ju skillnad på projektion också på olika implantat. Antal cc är bara en faktor av många.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem