Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Emelie.A

Emelie.A

Kvinna ·

Ni med liten a-kupa som lagt in 385-450cc?

Bröstförstoring

Någon av er som har före- och efterbilder? Nöjda? Stort/litet? Velar själv just nu mellan dessa storlekar, känner mig så himla kluven 😐

17

Sortera efter

Sunny.84

Sunny.84

Kvinna ·

Emelie.A skrev:

Någon av er som har före- och efterbilder? Nöjda? Stort/litet? Velar själv just nu mellan dessa storlekar, känner mig så himla kluven 😐

Hej! Jag har just nu 290 gram allergan (som du hihi) men ska byta ut dessa (pga rotation) till Motiva round, 450 cc.. Enligt kirurgen kommer brösten öka högst en kup storlek. Har nu 75 C. Kram!
Gilla
blondie123

blondie123

Kvinna ·

Jag hade liten a kupa innan och har lagt in 400 cc :) Har några bilder på min sida men ska lägga upp fler snart. Kirurgen tror att jag kommer landa på en D/E kupa när allting är färdigläkt :) 

Gilla
Emelie.A

Emelie.A

Kvinna ·

Sunny.84 skrev:
 Hej! Jag har just nu 290 gram allergan (som du hihi) men ska byta ut dessa (pga rotation) till Motiva round, 450 cc.. Enligt kirurgen kommer brösten öka högst en kup storlek. Har nu 75 C. Kram!

Åh, vad trist att du råkat ut för rotation.. Har själv råkat ut för dubbelkapsel på båda brösten, och tänkte passa på att öka i storlek medan de ändå är inne och rotar. 😀 Jag tänkte faktiskt också gå över till Motiva, dock så funderade jag på full 400-425cc. Är så himla kluven, är rädd för att jag ökar för lite 😐 Men du ska ju operera dig snart ser jag, vore kul att höra hur det känns efter din op!
Gilla
Emelie.A

Emelie.A

Kvinna ·

blondie123 skrev:

Jag hade liten a kupa innan och har lagt in 400 cc :) Har några bilder på min sida men ska lägga upp fler snart. Kirurgen tror att jag kommer landa på en D/E kupa när allting är färdigläkt :) 

Åh, gud så fina! Dem ska du vara stolt över :) Vi har nästan samma ursprungsläge från innan min första op, hoppas på en storlek likt din faktiskt. Nu blev jag lite lugnare :D
Gilla
Sunny.84

Sunny.84

Kvinna ·

Emelie.A skrev:

Sunny.84 skrev:

Åh, vad trist att du råkat ut för rotation.. Har själv råkat ut för dubbelkapsel på båda brösten, och tänkte passa på att öka i storlek medan de ändå är inne och rotar. 😀 Jag tänkte faktiskt också gå över till Motiva, dock så funderade jag på full 400-425cc. Är så himla kluven, är rädd för att jag ökar för lite 😐 Men du ska ju operera dig snart ser jag, vore kul att höra hur det känns efter din op!
Åh dubbelkapsel låter inte kul :( vi får hoppas på att Motiva ger oss mer tur :p Ja visst är det svårt med storleksval! Var först inne på 400 cc, men då skulle jag endast öka en halv storlek i kupa, tänker som du.. Om jag ändå betalar för en ny operation vill jag märka en skillnad. Men man måste samtidigt dra en gräns :) Har aldrig varit helt nöjd med mina anatomiska allergan, tycker dom känns så otroligt fasta. Jag får berätta mer efter min op hur allt har gått :) börjar bli riktigt nervös! Fast det hör ju till. Tydligen ska ett implantatsbyte inte alls va lika jobbig och smärtsam som den första operationen. Lycka till!!!
Gilla
Finally

Finally

Kvinna ·

Hej Emelie, Mina twins är snart 2 veckor gamla, opererade dem den 14/4. Jag valde 400cc bakom muskeln, och helt ärligt talat önskar jag att jag hade tagit 450cc, för jag blev storlektblind direkt. Jag har aldrig velat ha jättestora tuttar, men ändå stora nog. Jag är dock väldigt väldigt glad för dem jag har nu, för de ser väldigt bra ut för mig och de ser inte alls tillgjorda ut, utan ser ut att vara ganska naturliga men lite större än normalt. Jag övervägde först 375cc men tyckte att det var lite för litet. Dock önskar jag att de hade "pushat" mig lite mer att pröva större,för jag förstod inte att de faktiskt blir mindre än man tror. Jag lyssnade alltför mycket på vänner och utomstående, och det verkade som att väldigt många tog mindre än mig, därför vågade jag inte göra större. Men nu ångrar jag att jag lyssnade på någon, jag borde bara prövat själv och kollat vad som passade mig utan att tänka över vad som är stort. Men som sagt, är väldigt glad över mina, så kommer absolut inte göra en operation för att göra dem större eller så, men om jag hade opererats idag med min kunskap hade jag gjort 450cc. Så.. Jag tycker att du ska göra det större alternativet. Dock så är mina endast 2 veckor gamla och vet inte hur de kommer att se ut om 1-2 månader eller tom ett år, men så mycket förändras de inte tror jag.
Gilla
rosen1995

rosen1995

Kvinna ·

Jag hade knappt 70a och la in 375cc
Gilla
ebbispebbis

ebbispebbis

Kvinna ·

Jag var helt platt o hade storlek 70A och la in 450cc hög profil (mentor) och har nu fått en F kupa! Jag är SÅ glad att jag inte valde mindre implantat, 450cc är absolut inga små implantat alls men jag upplever dom är verkligen inte som för stora. Vill snarare förstora brösten igen om 1-2 år så jag rekommenderar dig att lägga in 450 alla dagar i veckan. Finns lite bilder i min profil!

Gilla
Emelie.A

Emelie.A

Kvinna ·

Sunny.84 skrev:
 Åh dubbelkapsel låter inte kul :( vi får hoppas på att Motiva ger oss mer tur :p Ja visst är det svårt med storleksval! Var först inne på 400 cc, men då skulle jag endast öka en halv storlek i kupa, tänker som du.. Om jag ändå betalar för en ny operation vill jag märka en skillnad. Men man måste samtidigt dra en gräns :) Har aldrig varit helt nöjd med mina anatomiska allergan, tycker dom känns så otroligt fasta. Jag får berätta mer efter min op hur allt har gått :) börjar bli riktigt nervös! Fast det hör ju till. Tydligen ska ett implantatsbyte inte alls va lika jobbig och smärtsam som den första operationen. Lycka till!!!

Kommer du välja mjukare implantat då? Jag är så oerhört rädd på ripling :( Jag är inte nöjd med mina anatomiska allergan, då jag nu vill ha mer fyllighet ovantill. Mer överpol alltså. Hela brösten försvinner i bhn för mig... Ja, det måste jag följa! Speciellt när vi är inne på samma spår. Förstår att du är nervös, men gud så bra det kommer bli :) Har också hört att det inte är lika jobbigt en andra gång, håller tummarna.

Det är så ironiskt. Ena dagen är jag rädd för att 450 ska bli för stort, och andra dagen är jag orolig över att 400 är för litet. Herregud.. Hade varit lättare att slippa välja 😀

Tack, lycka till du med! Glöm inte att uppdatera 😀
Gilla
Emelie.A

Emelie.A

Kvinna ·

Finally skrev:
Hej Emelie, Mina twins är snart 2 veckor gamla, opererade dem den 14/4. Jag valde 400cc bakom muskeln, och helt ärligt talat önskar jag att jag hade tagit 450cc, för jag blev storlektblind direkt. Jag har aldrig velat ha jättestora tuttar, men ändå stora nog. Jag är dock väldigt väldigt glad för dem jag har nu, för de ser väldigt bra ut för mig och de ser inte alls tillgjorda ut, utan ser ut att vara ganska naturliga men lite större än normalt. Jag övervägde först 375cc men tyckte att det var lite för litet. Dock önskar jag att de hade "pushat" mig lite mer att pröva större,för jag förstod inte att de faktiskt blir mindre än man tror. Jag lyssnade alltför mycket på vänner och utomstående, och det verkade som att väldigt många tog mindre än mig, därför vågade jag inte göra större. Men nu ångrar jag att jag lyssnade på någon, jag borde bara prövat själv och kollat vad som passade mig utan att tänka över vad som är stort. Men som sagt, är väldigt glad över mina, så kommer absolut inte göra en operation för att göra dem större eller så, men om jag hade opererats idag med min kunskap hade jag gjort 450cc. Så.. Jag tycker att du ska göra det större alternativet. Dock så är mina endast 2 veckor gamla och vet inte hur de kommer att se ut om 1-2 månader eller tom ett år, men så mycket förändras de inte tror jag.

Usch, vad tråkigt att du ångrat din storlek! Men det är ju tyvärr rätt så vanligt.. :( Av egen erfarenhet så blir de bara mindre efter läktiden är klar. Då de "hängt till sig", samt svullnaden försvunnit m.m. Nej usch, vill inte lägga mig under kniven igen och sedan ångra min storlek - IGEN!....

Dessa val......
Gilla
Emelie.A

Emelie.A

Kvinna ·

rosen1995 skrev:

JÄTTEFINA bröst! Är du nöjd? :D 

Du vet inte hur mycket vävnad du hade innan på ett ungefär? Du har lite mer än mig innan min första op nämligen :)
Gilla
Emelie.A

Emelie.A

Kvinna ·

ebbispebbis skrev:

Jag var helt platt o hade storlek 70A och la in 450cc hög profil (mentor) och har nu fått en F kupa! Jag är SÅ glad att jag inte valde mindre implantat, 450cc är absolut inga små implantat alls men jag upplever dom är verkligen inte som för stora. Vill snarare förstora brösten igen om 1-2 år så jag rekommenderar dig att lägga in 450 alla dagar i veckan. Finns lite bilder i min profil!

Åh, grattis till ett par superfina bröst! Det verkar skifta så mycket mellan resultat, det är det som gör mig så osäker! Vill ha ett par stora bröst, men vill inte att det ska se oproportionerligt ut. Skulle bli livrädd om jag vaknade upp med två fotbollar efter op :D Men dina är verkligen perfekt storlek. ÅH! Ångest!
Gilla
Bosse

Bosse

Kvinna ·

Jag har 385 och hade A-kupa innan, har 75E nu. 

Jag har alltid ångrat att jag inte gjorde större då detta resultat inte är det jag hade tänkt mig, men min läkare ville inte lägga i mer på mig. Så nu ska jag göra dom större nästa vecka! Längtar så himla mycket och nu känns det verkligen som att det kommer bli det resultat jag är ute efter! 
Gilla
Sunny.84

Sunny.84

Kvinna ·

Emelie.A skrev:

Sunny.84 skrev:

Kommer du välja mjukare implantat då? Jag är så oerhört rädd på ripling :( Jag är inte nöjd med mina anatomiska allergan, då jag nu vill ha mer fyllighet ovantill. Mer överpol alltså. Hela brösten försvinner i bhn för mig...Ja, det måste jag följa! Speciellt när vi är inne på samma spår. Förstår att du är nervös, men gud så bra det kommer bli :) Har också hört att det inte är lika jobbigt en andra gång, håller tummarna.

Det är så ironiskt. Ena dagen är jag rädd för att 450 ska bli för stort, och andra dagen är jag orolig över att 400 är för litet. Herregud.. Hade varit lättare att slippa välja😀
Tack, lycka till du med! Glöm inte att uppdatera😀

Tack snälla du! och detsamma :) Kommer gå jättebra!!

Ja håller med dig om att anatomiska blir lite platta upptill, har aldrig varit nöjd med mitt val av implantat.

Patrik (kirurgen) reommenderade runda,Motiva (Full) dom är något fastare än motiva ergonomix, men risken för rippling är minimal. Tydligen så är risken 20% att man får veck av ergonomiska, pga att dom är så mjuka.

Tror jag kommer bli nöjd med mitt val :) velar oxå varje dag när det gäller storlek..men nu har jag bestämt mig för 450 cc. Man måste ju faktiskt dra en gräns nån gång :P

Lovar att uppdatera efter operationen!

Kram på dig!!

Gilla
Crizal

Crizal

Kvinna ·

Jag hade liten A-kupa iinnan. Valde 500cc och har nu typ 75-80 E ungefär. Har precis börjat prova bh, ska gå utan så mycket som möjligt i tre månader. Med kläder på är jag supernöjd med storleken, utan kläder tycker jag ibland att de är lite stora. Men har nog bara i te vant mig än. :-) Har före och efterbilder på min profil sida.
Gilla
rosen1995

rosen1995

Kvinna ·

Emelie.A skrev:

rosen1995 skrev:

JÄTTEFINA bröst! Är du nöjd? :D 

Du vet inte hur mycket vävnad du hade innan på ett ungefär? Du har lite mer än mig innan min första op nämligen :)
Tack! Är nöjd.. skulle inte tagit större iaf.. känns på gränsen för stor ibland men trivs bra i dom! Gjorde en korrigering i måndags.. ena implantatet hade läkt nåhra mm längre ner så har häjt det nu. Hoppas det blir jämt bara! Hade 125-150cc i egen vävnad och 11cm bröstbredd. Har 0.75cm bredare implantat än min bröstbredd för att få lite mer klyfta ovh sideboob utan att det blir överdrivet. :)
Gilla
madeleinep

madeleinep

Kvinna ·

Jag hade en liten A och la in 400 cc, har 2 bilder på min sida, tror det är dem 2 understa i collaget. Var inte nöjd med storleken och bytte till 650 cc och ÄLSKAR dem.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem