Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vkac

Vkac

Kvinna ·

Ni med ursprungsstl 70/75a, hur mycket la ni och vilken stl har ni idag?

Bröstförstoring

Hej alla! Ni som innan op hade 70/75a, hur mycket la ni in och vilken storlek hamnade ni på då? Vet att det är skillnad på visuell och faktisk bh-stl... Valde ni vad kirurgen rekommenderade, större eller mindre? Är ni nöjda med ert val?

21

Sortera efter

Whatsername

Whatsername

Kvinna ·

Har inte gjort min op men följer gärna tråden!
Gilla
MissL

MissL

Kvinna ·

Ja följer också, har inte opat mig än
Gilla
Kastanj

Kastanj

Kvinna ·

Jag hade den bh-storleken och opererade mig i förmiddags, 425cc blev det för mig :-)
Gilla
greta88

greta88

Kvinna ·

Jag la in 425cc och blev 75e.

Jag blev rekommenderad 450cc men valde 425cc ist, nu i efterhand ångrar jag mig att jag inte lyssnade på Örjan.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

greta88: Du hade inte sett eller fått någon skillnad storleksmässigt med 25 cc..

Jag hade 70A innan och lade in 440 cc Perthese, vet inte riktigt vad min storlek är än men har 65E i tortyren.

Gilla
Minimyran

Minimyran

Kvinna ·

Jag hade 70A och la in 375cc för tre månader sedan. Landade på 65E eller 65F i bh-storlek beroende på märke och modell. Jag hade tänkt mej ca 300cc men kirurgen rekommenderade mej 375cc och nu ångrar jag nästan att jag inte tog lite större ändå :)
Gilla
greta88

greta88

Kvinna ·

Isabell88: Nej de sa han med.

Gilla
Cagi00

Cagi00

Kvinna ·

Jag hade 70A egentligen 65A, la in 350cc högprofil och hamnade på 65E. Lyssnade på kirurgen och är faktiskt helt nöjd, de är alldeles lagom till min kropp, jag kan med hjälp av schyssta kläder och bh framhäva dem eller tvärtom, dölja dem vid behov :)

Gilla
Beccary

Beccary

Kvinna ·

Jag hade 75 a , la in 350 cc. Det fyllde sitt syfte, att fylla ut mina rynkiga påsar, men jag blev storleksblind väldigt fort och hade gärna haft lite större nu ;) kanske 450 iaf. Men jag älskar ju träning och då får de juniorer vara i vägen heller. Givetvis är det skillnad från innan då jag var typ platt, men jag upplever ändå att de inte syns så mkt... Så när det är dags att byta ut blir det större ;) kirurgen sa att den strl jag valde var det som behövdes för att fylla ut mina bröst. Jag var ju då, när jag provade strl, inte ute efter något större, så det var jag som styrde valet...
Gilla
Meaow

Meaow

Kvinna ·

Jag la in 310/330cc och jag hade knapp A kupa innan. Nu är det bara 10 dagar sedan jag opererades så jag vet inte vilken bh storlek jag hamnar på än. Enligt Change BH guide så har jag 60F. Supernöjd med storleken än så länge! Tog den storleken som min kirurg rekommenderade :)
Gilla
sticks

sticks

Kvinna ·

Vad är Change BH guide, Meaow?
Gilla
Ophelia

Ophelia

Kvinna ·

Beccary skrev:
Jag hade 75 a , la in 350 cc. Det fyllde sitt syfte, att fylla ut mina rynkiga påsar, men jag blev storleksblind väldigt fort och hade gärna haft lite större nu ;) kanske 450 iaf. Men jag älskar ju träning och då får de juniorer vara i vägen heller. Givetvis är det skillnad från innan då jag var typ platt, men jag upplever ändå att de inte syns så mkt... Så när det är dags att byta ut blir det större ;) kirurgen sa att den strl jag valde var det som behövdes för att fylla ut mina bröst. Jag var ju då, när jag provade strl, inte ute efter något större, så det var jag som styrde valet...

Lustigt det här med hur personer med ungifär samma längd och vikt kan få så olika slutresultat vad gäller BH-storlek.

Jag lade in 325cc och har nu 75E.

Men beror nog mycket på den egna vävnaden, även om vi båda hade A kupa kan vävnaden skilja lite.

Är nöjd med storleken, ser naturligt ut. Med min tunna hud hade risken för rippling även varit överhängande om jag valt en större storlek, nu har jag ingen rippling alls.

Så är så indviduellt.

Gilla
Vkac

Vkac

Kvinna ·

Åh va kul! Hoppas du blir jättenöjd med dina nya bröst! 425cc låter som en bra storlek!
Gilla
Vkac

Vkac

Kvinna ·

Kastanj skrev:
Jag hade den bh-storleken och opererade mig i förmiddags, 425cc blev det för mig :-)
Va kul för dig! Stort grattis till de nya brösten! Låter som en bra storlek du valt!
Gilla
Vkac

Vkac

Kvinna ·

Minimyran skrev:
Jag hade 70A och la in 375cc för tre månader sedan. Landade på 65E eller 65F i bh-storlek beroende på märke och modell. Jag hade tänkt mej ca 300cc men kirurgen rekommenderade mej 375cc och nu ångrar jag nästan att jag inte tog lite större ändå :)
Det är som vi alla vet lätt att bli storleksblind :-) Du har jättefina bröst! Tur att du lyssnade på kirurgen och inte tog 300cc...
Gilla
Vkac

Vkac

Kvinna ·

Cagi00 skrev:

Jag hade 70A egentligen 65A, la in 350cc högprofil och hamnade på 65E. Lyssnade på kirurgen och är faktiskt helt nöjd, de är alldeles lagom till min kropp, jag kan med hjälp av schyssta kläder och bh framhäva dem eller tvärtom, dölja dem vid behov :)

Förstår att du är nöjd, det ska du vara! Dina bröst är jättefina. Vilken bra kirurg du måste ha haft som kunde förutse att resultatet skulle bli så otroligt bra med 350cc! Blir mer och mer inne på högprofil, tycker det är jättesnyggt! Hoppas jag blir lika nöjd med min kirurg, ska träffa honom i övermorgon...
Gilla
Kastanj

Kastanj

Kvinna ·

Vkac skrev:
Kastanj skrev:
Va kul för dig! Stort grattis till de nya brösten! Låter som en bra storlek du valt!
Tack snälla :-) ja jag tror det kommer bli bra, är glad att jag inte tog mindre! Hoppas allt går bra för dig oxå när det är dax, lycka till! :-)
Gilla
Vkac

Vkac

Kvinna ·

Ophelia skrev:

Beccary skrev:

Lustigt det här med hur personer med ungifär samma längd och vikt kan få så olika slutresultat vad gäller BH-storlek.

Men beror nog mycket på den egna vävnaden, även om vi båda hade A kupa kan vävnaden skilja lite.

Är nöjd med storleken, ser naturligt ut. Med min tunna hud hade risken för rippling även varit överhängande om jag valt en större storlek, nu har jag ingen rippling alls.

Så är så indviduellt.

Sant! Kan bli väldigt olika trots samma antal cc och ungefär samma ursprung. Det är ju det som gör det så himla klurigt... Beror väl som sagt på den egna vävnaden, bröstkorg mm. Tack till er alla som delar med sig av vad ni lagt in :-)
Gilla
Beccary

Beccary

Kvinna ·

Vkac skrev:
Ophelia skrev:

Beccary skrev:

Så är så indviduellt.

Sant! Kan bli väldigt olika trots samma antal cc och ungefär samma ursprung. Det är ju det som gör det så himla klurigt... Beror väl som sagt på den egna vävnaden, bröstkorg mm. Tack till er alla som delar med sig av vad ni lagt in :-)
Ja, min storlek nu är 75d... Men bröst ser ju väldigt olika ut, både med och utan implantat, liksom man är olika smal/bred över bröstkorgen, så storlekarna varierar... :)
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Vkac skrev:
Hej alla! Ni som innan op hade 70/75a, hur mycket la ni in och vilken storlek hamnade ni på då? Vet att det är skillnad på visuell och faktisk bh-stl... Valde ni vad kirurgen rekommenderade, större eller mindre? Är ni nöjda med ert val?

Jag hade 75A.

Jag la in 375 cc bakom muskeln

Nu har jag 65E, 70D eller 70DD (beror på vilket bh-märke jag har)

Vet inte om det är skillnad på visuell och faktisk bh-storlek för expediterna i affären har prickat rätt. Visuell storlek beror väl på hur duktig man är på att gissa faktisk storlek, eller har jag fel?

Jag tog det som kirurgen rekommenderade plus att min man sa wow när jag provade de implantaten och ett wow är ju inte helt fel ;)

Jag är jättenöjd! Vill inte ha större eller mindre.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem