Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gunnsan profilbild

Gunnsan

Kvinna ·

13 okt, 2012

Ni runt 178 cm, hur stora bröst?

Andra bröstoperationer
Jag är 178 cm lång och väger ca 70 kg, ska operara mig den 21 novmber. Jag ska lyfta samt sätta in 640 cc. Har haft stora bröst innan ( dd) men efter två tätta graviditeter och långamningar är dem nu små och trötta.
Ni som är runt 175-180 cm. Hur stora inplantat har ni? Är ni nöjda? Skulle ni valt större/mindre?
Varför? Varför inte?
21

Sortera efter

GoldenHoney94

Kvinna ·

13 okt, 2012

Jag har 500 cc och hade en B-kupa innan. Önskar jag la in lite mer... De försvinner lätt i kläder om man inte bär tighta kläder... Naket är de stora och så, men hade lätt burit upp 600. De ser proportionella ut till min kropp, lite FÖR proportionella liksom. Så 640 blir nog jättebra :) Dock är ju inte mina klara än och mycket hinner hända med storleken.
Gilla

Gunnsan

Kvinna ·

13 okt, 2012

Tack  för ditt svar :) 
Gilla

GoldenHoney94

Kvinna ·

13 okt, 2012

Kan lägga upp en bild om du vill :)
Gilla

Juli11

Man ·

13 okt, 2012

Jag är strax under 175 cm och jag har 500 cc. Hade också kunnat bära upp mer om jag velat. Är nöjd som det är nu.

Är du van vid stora bröst tror jag att 640 blir toppenbra. Det kommer inte att bli gigantiskt för en så lång person som du utan troligen rätt proportioneligt. Så det är lite beroende på hur mkt du vill att det ska synas eller inte?
Gilla

Teguila

Kvinna ·

13 okt, 2012

Intressant tråd, eftersom jag också är 178 cm och snart ska bestämma storlek. Av min kirurg så blev jag rekommenderad ca 350 cc, han ville absolut inte lägga in mer än 400 cc :/
Gilla

Juli11

Man ·

13 okt, 2012

Teguila skrev:
Intressant tråd, eftersom jag också är 178 cm och snart ska bestämma storlek. Av min kirurg så blev jag rekommenderad ca 350 cc, han ville absolut inte lägga in mer än 400 cc :/

Det beror ju mycket på ens egen kroppsbyggnad/bröstbredd. Kanske är du tunnare/smalare upptill? Vilken bröstbredd har du?

Gilla

Teguila

Kvinna ·

13 okt, 2012

Juli11: Ja han sa det att jag var smal runt brösten, men jag tycker ändå att 350 låter sjukt lite till min längd och jag vill ju gärna ha lite fakelook. 11,5 - 12 cm sa han.
Gilla

Juli11

Man ·

13 okt, 2012

Teguila skrev:
Juli11: Ja han sa det att jag var smal runt brösten, men jag tycker ändå att 350 låter sjukt lite till min längd och jag vill ju gärna ha lite fakelook. 11,5 - 12 cm sa han.

Om du är ex 12 cm så borde du ju kunna ha implantat som är ca 13 cm breda. +- ca 5 mm på varje sida ska ju funka. Och det går ju att ta UHP för att få mer cc utåt exempelvis. Jag tror ex att Mentors 450 cc hp är 13 cm för de var jag på väg att ta. Vill du ha mer fejklook skulle jag rekommendera ett fastare implantat typ Mentor coh 2. De får inte lika lätt skidbacke som ett mjukare implantat

Gilla

Lycklig45

Kvinna ·

13 okt, 2012

jag är 175 cm och väger ca69 kg. Som ni kan se i min info så har jag lagt in 615 cc. Ska försöka få lagt ut nya bilder snart men är iaf jätte nöjd, skulle t o m kunna tänka mig något större. Brösten ser lagom ut på kroppen om går att dölja med kläder på, jag har 75 i underband. Så tror att dina 630 säkerligen kommer bli bra! Till Tequila,  jag var hos två olika kirurger först och de ville lägga in 400cc, är väldigt glad idag att Johan föreslog den storlek jag har!
Gilla

Sc11

Kvinna ·

14 okt, 2012

Jag är 178 cm men väger 60 kg och är tunn upptill.men breda höftee och rejäl rumpa. Jag har 450 hp och jag kan tycka det är lite stort, antagligen för att jag är benig på bröstkorgen men dem kompenserar mina höfter bra och ser inte "för stora ut"
Gilla

Smarrig

Kvinna ·

14 okt, 2012

Beror väl även på om det är bakom eller framförplacering? Eller har jag fel? Jag är 178 cm, ska lägga in 500 cc tror jag. Men det är mkt för att fylla ut också plus ett lyft. Detta är en djungel!
Gilla

Gunnsan

Kvinna ·

14 okt, 2012

missekan skrev:
Kan lägga upp en bild om du vill :)

Om du vill :)

Gilla

Gunnsan

Kvinna ·

14 okt, 2012

Juli11 skrev:
Jag är strax under 175 cm och jag har 500 cc. Hade också kunnat bära upp mer om jag velat. Är nöjd som det är nu.

Är du van vid stora bröst tror jag att 640 blir toppenbra. Det kommer inte att bli gigantiskt för en så lång person som du utan troligen rätt proportioneligt. Så det är lite beroende på hur mkt du vill att det ska synas eller inte?

Det stör mig inte att det kommer synas.. 
Samtidigt vill jag kunna "välja" lite när det ska synas eler inte då jag har två småbarn. 
Gilla

myfair

Man ·

14 okt, 2012

350 har jag ,ville Inte ha för stora.
Gilla

Gunnsan

Kvinna ·

14 okt, 2012

Teguila skrev:

Jag hade väldigt bredd bröstkorg, så han menade på att det skulle se "dumt" ut med mindre på mig då det skulle ge en för bredd klyfta ala torri spelling från bevan :)

Gilla

Teguila

Kvinna ·

16 okt, 2012

Gunnsan: Okej! Ja det kanske man vill undvika :) Klyftan är ju rätt viktig, iallafall för mig :P
Gilla

Teguila

Kvinna ·

16 okt, 2012

Juli11: Det tycker jag låter helt perfekt, Mentor 450 cc högprofil är ju det jag velat haft från början, men han vill inte gå upp till 450. Men hur stor skillnad gör det att gå från 400 till 450 egentligen, det är ju bara 50 cc.
Gilla

Teguila

Kvinna ·

16 okt, 2012

Lycklig45 skrev:
jag är 175 cm och väger ca69 kg. Som ni kan se i min info så har jag lagt in 615 cc. Ska försöka få lagt ut nya bilder snart men är iaf jätte nöjd, skulle t o m kunna tänka mig något större. Brösten ser lagom ut på kroppen om går att dölja med kläder på, jag har 75 i underband. Så tror att dina 630 säkerligen kommer bli bra! Till Tequila,  jag var hos två olika kirurger först och de ville lägga in 400cc, är väldigt glad idag att Johan föreslog den storlek jag har!

Vad olika dom alla verkar tycka! Men vad härligt att du är nöjd med storleken! =)

Gilla

Gunnsan

Kvinna ·

16 okt, 2012

Teguila : Ja snygg klyfta är jätte viktig :)

Gilla

petsod

Kvinna ·

18 okt, 2012

Jag är 176, väger 60 kg och ska lägga in 350 cc mentors mellan om 1 v. Har en bröstbredd på ca 12,5 så vi kom fram till att detta blir lagom. Var lite inne på 375 cc men då måste jag ta HP och det vill jag inte.

Blir det slutliga bröstet större om man har ganska mkt egen vävnad redan innan, det +:as väl på de 350 man lägger in??
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem