AnnaÖ
Kvinna ·
12 jan, 2013
Ni som är kring 160-165 cm och gjort bröstförstoring...
Jag gjorde min första op för 10 år sedan och var innan det HELT platt.
Gjorde ca 320-350 cc (kommer faktiskt ej ihåg) bakom muskeln men nu efter jag ammat tre barn så har den krympt till en 75 B. Hade innan barnen ca 75 C.
Är 160 cm och väger kring 50 kg.
Första op var för att få bröst. Den här gången vill jag ha ganska ordentliga bröst. Stora helt enkelt. Inte kanske Pamela-stuket, men större än normalt, om ni förstår vad jag menar..? :)
Läkaren jag träffade idag sa kring 450-480 cc och jag sa då 480 cc. Men nu när jag läser på verkar det som att det inte blir så stort...
Ni med mer erfarenhet får gärna berätta. Även ni som inte är samma storlek som mig, allas åsikter och erfarenheter är av intresse!
Ps. Hur gör man för att få tillgång till bilder?
Sortera efter

Harley
Kvinna ·
12 jan, 2013
Med den längden och vikten är du nog snarare 70 eller 65 och då får du gå upp i kupa så 70 C eller 65D. Vad har du för mått under bysten? (Mät tajt!)
Gilla

AnnaÖ
Kvinna ·
12 jan, 2013
Jag är 75 runt, just för att brösten är så breda.
Om jag mäter är jag exakt 75 cm, men har just fått barn.. Brukar dra ihop mig rätt snabbt så kring op-dags räknar jag att väga kring 50 kg igen och säkert därefter lite mindre i mått.
Har 75 c på alla mina bh:ar och fyller ut dom helt ok. Så vad borde 480 cc bli i storlek då tror du?
Hur mycket har du satt in?
Gilla

j.sthlm
Kvinna ·
12 jan, 2013
Jag väger lite mer och är lite längre, och har 425cc. Det är stort. Men inte STORT. tror att fullt ska gå på 500+ om du verkligen vill att det ska se stort ut. Speciellt om du redan har Övr 300 så lär du få öka en del för att se skillnad. Jag har typ "lagom stora" bröst,.. Verkar som att.du vill ha större än så!:)
Gilla

AnnaÖ
Kvinna ·
12 jan, 2013
j.sthlm skrev:
Jag väger lite mer och är lite längre, och har 425cc. Det är stort. Men inte STORT. tror att fullt ska gå på 500+ om du verkligen vill att det ska se stort ut. Speciellt om du redan har Övr 300 så lär du få öka en del för att se skillnad. Jag har typ "lagom stora" bröst,.. Verkar som att.du vill ha större än så!:)Jo, vill ha större än lagomt :)
Gilla

Harley
Kvinna ·
12 jan, 2013
AnnaÖ skrev:
Jag är 75 runt, just för att brösten är så breda.
Om jag mäter är jag exakt 75 cm, men har just fått barn.. Brukar dra ihop mig rätt snabbt så kring op-dags räknar jag att väga kring 50 kg igen och säkert därefter lite mindre i mått.
Har 75 c på alla mina bh:ar och fyller ut dom helt ok. Så vad borde 480 cc bli i storlek då tror du?
Hur mycket har du satt in?
Gilla

AnnaÖ
Kvinna ·
13 jan, 2013
harley skrev:
Om du mäter 75 CENTIMETER ska du ha 70 i omkrets, man drar av ca 5 cm för att måttbandet är stumt och bh:n töjbar. Alltså är du säkert 65 i "vanliga fall" utan graviditet. :) Jag har 275 och 110cc.Okej, jag är ju helt nollad på det här området så måste bara få ställa en dum fråga.. Vad har mitt mått för betydelse? :)
Kan man lättare tänka sig hur det ska bli eller vad?
Som sagt, nollad.. :)
Gilla

Harley
Kvinna ·
13 jan, 2013
Måttet runt säger ju vad du ska ha för storlek i omkrets på bh:n :)
Gilla

Opticruise
Kvinna ·
13 jan, 2013
Jag är 160/54kg har 550 hp ,dom är perfekt i stl.. Hade 350/300 tidigare men upplevde dom som på tok för små.. Mina 550 är åt det större hållet men absolut inte vulgära.Inte speciellt uppseendeväckande,och lätta att gömma i rätt bh och kläder,men går även att få den sexiga större looken lätt ;)
Gilla

Anonym användare
13 jan, 2013
Jag är 163, 64kg. 78cm runt bröstkorgen. Har 500cc hp. Dom känns perfekta i kläder, skulle inte vilja ha mindre put!
Gilla

Ange
Kvinna ·
14 jan, 2013
Jag kan svara på din fråga om bilder då:) eftersom du är brons medlem kan du nu endast kolla i brons galleriet. Klicka på fliken bilder och välj brons galleriets bilder i meny raden upptill på sidan. Och de kan ju kanske faktist vara till hjälp med för dig även om det är påklädda bilder i brons galleriet, för att se hur stora brösten ser ut med underkläder, kläder på. Och för att bli silver medlem och kunna se nakna bilder behöver du ha gjort minst 15 egna trådar eller 15 inlägg i andra trådar plus varit medlem i över 15 dagar. Om du vill snabba på den processen kan du ladda upp nakna bilder på dig själv till administratörerna och låta dom godkänna bilderna. Och då kan du bli siöver medlem tidigare ;)
Gilla

Apelsinelmelon
Kvinna ·
14 jan, 2013
Jag hade 240cc i tre år och de har krymt med åren och nu kände jag att de var alldeles för små. När jag först gjorde de så var det också som du säger för att få bröst var helt platt. Jag var rätt ung och ville inte heller ta för stort då mina egna bröst kanske helt plötsligt skulle växa. Men jag har alltid velat ha stora eller ja inte jättestora men ändå något större än normalt.
Jag lade in 500cc högprofil för fyra dagar sen, nu är dom svullna och så men kan säga att det absolut inte så stort som jag trodde. De är större än innan men när jag ser dem så passar de så mycket bättre till min kropp :)
Jag är 165 och väger ca 53 så vi har typ samma mått.
Jag tycker lätt du ska satsa på över 500 cc i alla fall för att få en skillnad och det är inte så stort som man tror :)
Gilla

December82
Man ·
14 jan, 2013
Jag lade i 300cc första gången vilket fyllde ut min skidbacke. Dock saknade jag volymen, men efter att ha blivit rädd att det skulle bli för stort så valdes 300cc som jag trodde skulle bli bra.
Efter 3år så lade jag i 500cc för jag ville ha stora bröst, inte för stort men stora, ungefär som du själv beskriver det!
😉
Jag blev absolut nöjd. På pappret ÄR det stort. El det är iaf då det börjas räknas som stort.
Dem flesta väljer att lägga i mellan 300-450cc.
Jag själv är ganska liten. 1.60 hög och väger ca 52kg.
Jag tycker dock inte att brösten är så stora längre. El dem är kanske större än medel...men jag vill ha STORA utan för den skull bli Pamela Andersson. Därför har jag således tänkt att op in 700cc bröst nu om 1,5v. Det är stort men inte för stort.
Många är så rädda för att det ska bli för stort och allt beror givetvis på förutsättningar genom sin egna kropp, men jag skulle väl säga att medel ligger på mellan 300-450. Större ligger på 450-800cc. Över det så kan du räknas som Linda Rosing (800cc har jag för mig att hon hade).
Finns flera här som du kan slå en kik på.
Malin88 495 allergan
Tapioeira 620 nagor
Doris12 705cc perthese
Annzz 705cc perthese
EeM 800cc Mentor
Men återigen, allt beror på hur din kropp är skapt, hur musklerna ser ut invändigt och hur mkt bröstvävnad du har sedan tidigare.
Lycka till.
Kram
😀
Gilla

AnnaÖ
Kvinna ·
16 jan, 2013
Gud vad ni är duktiga på att svara, förklara och komma med tips! Guldstjärna till er!!
Jag är faktiskt riktigt osäker på hur mycket jag har sedan innan om jag ska vara helt ärlig.. Var bara 17 när jag gjorde dom och ingen koll alls. Hade innan stoppat upp bh:n, så jag gjorde bara för att få bröst. Inte så att någon skulle märka något..
Vet bara att jag var HELT platt innan och fick en lagom c-kupa. Någon som vågar sig gissa på hur mycket som sattes in? :)
Gilla