Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Bbumbid profilbild

Bbumbid

Kvinna ·

18 jan, 2020

Ni som är lite längre, med 450/500cc

Bröstförstoring

Står och velar mellan 450 eller 500 cc full. Är det någon märkbar skillnad ? Jag är lång men ganska smal, inte så mycket höfter och rumpa. Vill ha ett tydligt resultat men inte några bomber. När man kollar på olika bilder så kan 500 se enormt ut på vissa och på andra syns det knapp.. jag har typ ingen egen bröstvävnad. Någon mer som haft detta val? Vad valde ni?!?

15

Sortera efter

missk8

Kvinna ·

18 jan, 2020

Det är ingen stor skillnad på 450 eller 500 cc. För att det ska bli en synlig skillnad krävs en höjning på cirka 150-200 cc. (Fick denna info av min kirurg). Hade jag varit i din situation hade jag valt 500 cc då du säger att du vill ha ett tydligt resultat. Hur kändes implantaten när du testade dem? Jag upplever att implantaten kändes stora när man testade dom men när de sitter i kroppen är de inte alls lika stora. Ska du lägga dem bakom bröstmuskeln? Jag har fått höra att cirka 25 cc ”försvinner” vid bakomplacering. Har dock fått höra detta muntligt av en sjuksköterska så har inga källor att hänvisa till.
Gilla

Bbumbid

Kvinna ·

18 jan, 2020

Precis som du säger så kändes implantaten stora.. men det såg väldigt snyggt ut. Ska dit igen på konsultation för att prova igen. Jag ska ha bakom placering.
Gilla

4barnsmamma

Kvinna ·

18 jan, 2020

Jag funderar också, vi kom överens om 440cc men jag funderat på om jag ska lägga in 500 ändå, så svårt ?
Gilla

Catbob

Kvinna ·

18 jan, 2020

Jag är 176 och har lagt i Motiva round full 425cc. Det ser naturligt ut, skulle väl säga att de ser medelstora ut på mig. Hade kunnat tänka mig större men kunde inte ha bredare implantat än 425 :) kan du ha 500 skulle jag tagit det. Jag var rekommenderad 400 eller 425, enda synliga skillnaden var att 425 skulle gå ut lite mer på sidan. Har en bild upplagd men den är 2 veckor efter op bara så de har slappnat av lite mer nu och droppat lite.
Gilla

Amhn

Kvinna ·

18 jan, 2020

Jag har lagt in 500 cc hög profil och är bara två cm längre än dig och något kilo tyngre och hade 75 C innan, kolla på min sida! Är dock bara 3 veckor post op och har väl inte vant mig vid storleken än då svullnaden fortfarande klingar av men jag tror storleken kommer bli riktigt bra när allting läkt färdigt! ???
Gilla

Catbob

Kvinna ·

19 jan, 2020

Amhn skrev:

Jag har lagt in 500 cc hög profil och är bara två cm längre än dig och något kilo tyngre och hade 75 C innan, kolla på min sida! Är dock bara 3 veckor post op och har väl inte vant mig vid storleken än då svullnaden fortfarande klingar av men jag tror storleken kommer bli riktigt bra när allting läkt färdigt! ???

Dina ser jättefina ut redan! Önskar jag kunde ha lite större, så fint ?
Gilla

Amhn

Kvinna ·

19 jan, 2020

Tack så jätte mycket och detsamma! ? känns proportionella till kroppen och jag gillar hur mycket sideboob jag fått. Prövade en gammal bikini förut bara för skojs skull och ja jag fick mig ett gott skratt, täckte väl ungefär 1/3 av bröstet ? längtar tills dom ”drop and fluff”.
Gilla

Catbob

Kvinna ·

19 jan, 2020

Tack! ? ja, mina har också fått lite mer side boob nu när de börjat slappna av & droppat lite. Haha jag provade också en gammal bikini nyligen, var samma för mig ? jag undrar hur jag ska kunna köpa bikini på typ H&M nu, hade redan innan 40/42 på överdelar så det känns lite kört ?
Gilla

Amhn

Kvinna ·

19 jan, 2020

Du är lite mer än 2 månader post op va? Känns dina bröst fortfarande stenhårda eller börjar de ge med sig? ? Ja jag tror också det är lite kört med just H&M bikinis dock beställde jag en modell som de hade för kupor över D och upp G tror jag det var men har inte fått hem den än. Borde väl inte köpa bikinis nu egentligen då jag har så långt kvar i läkprocessen men dom sålde slut snabbt så kände att jag var tvungen å pröva då iallafall då den bara kostade 249 ? blir dyrt med bhar och bikinis framöver men det är de värt!
Gilla

missk8

Kvinna ·

19 jan, 2020

När ni är inne på ämnet bikinis. Kolla utländska sidor som tex bravissimo och figleaves. Där finns det fina bikinis i massa olika storlekar. Jag har även gjort så med bh-ar, att jag har testat i butik och sedan beställt från någon av sidorna. En freya bh kostar runt 699 kronor i fysisk butik i Sverige men runt 300-400 från utländska sidor. Och tipsar även om wiggle.se för sport-bh. Jag köper alltid shock absorber därifrån för 200-300 kronor mindre än i en fysisk butik :)
Gilla

Amhn

Kvinna ·

19 jan, 2020

Ooh tack så hemskt mycket för tips! ??? / nybörjare med stora bröst ?
Gilla

Catbob

Kvinna ·

19 jan, 2020

Amhn - ja, nu är det typ 2.5 månad sen :) de har absolut gett med sig en del, började väl bli lite mer skillnad efter 1 månad! Nu tycker jag de ändrar sig varje vecka. Relativt hårda fortfarande, men känns som att de fått lite "fluff" runt sig nu! Står jag avslappnat tycker jag de ser helt ok ut, men sträcker jag upp armarna står de fortfarande lite rakt ut haha. Ska se om jag kan lägga upp en ny bild snart. Fick tyvärr lite bristningar efter 2 månader typ, som syns mer vissa dagar än andra, så tänkte ta bild "en bra dag" ? Missk8 - tack för tipsen ?
Gilla

Amhn

Kvinna ·

19 jan, 2020

Det krävs verkligen tålamod efter en bröst op ? börjar jobba imorrn efter 3 veckor hemma så det känns vemodigt men skönt för jag vet ju hur veckorna susar förbi när man jobbar! Vill att det ska gå 6 månader vips så man kan njuta av resultatet och att de inte känns som två stenhårda bollar ?
Gilla

Catbob

Kvinna ·

19 jan, 2020

Ja det underlättar verkligen när man börjar jobba igen.. Jag var förvisso bara hemma en vecka men det var en lååång vecka! Nu har det plötsligt gått mer än 2 månader så då känns inte 6 månader så lång tid, jag är ju snart halvvägs :) tror det underlättar att det är denna årstiden också med tanke på kläder å sådär!
Gilla

Apelsin123

Kvinna ·

20 jan, 2020

Jag stod precis i samma val och skulle bestämma mig på operationsdagen mellan 450 och 500 för att jag var jätteorolig att det skulle bli för stort med 500 även om skillnaden är ganska liten. Vi bestämde oss för 450 cc och sen när jag vaknade så berättade Patrik att han tog 500cc istället för han såg att det skulle bli bättre och jag är så nöjd att det blev så för helt ärligt så känns den här storleken perfekt och känns jättenaturli. (Även fast de fortfarande bara är svullna fyrkanterkr) men är nästan helt säker på att jag hade ångrat mig om jag hade valt 450 för det känns mycket mindre när det sitter inuti kroppen. Varit på konsultation hos först Mattias som rekommenderade 450cc och Patrik som rekommenderade mig 500cc. Men det är svårt att välja alltså man vill ju ha inte bli missnöjd när man investerat i det liksom. Men det kommer säkert bli toppen vilket som och lycka med allt! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem