Lillishg
Kvinna ·
Ni som är smala och ca 175-178 cm långa, vilka implantat & hur många cc har ni valt?
Ni som är smala men även ganska långa - hur många cc har ni lagt in? Vad blev ni rekommenderade av kirurgen att välja och hur har resultatet blivit nu? Hur ser storleken ut i kläder, samt naket? :)
Sortera efter

misslarsson
Kvinna ·
Hej! jag är 176cm och väger ca 68kg, så ganska likt dig i måtten och min kirurg rekommenderade 425cc eller 450cc hög profil till mig, tror jag hade ganska bred bröstkorg eftersom jag är så pass lång. Tycker att 400+ låter stort men eftersom man är lång så ser det nog ändå "naturligt" ut :) Jag har ju dock inte så mycket egna bröst nu innan, men tyckte att storleken kändes bra på konsultation! Hur tänker du kring storlek?
Gilla

Lillishg
Kvinna ·
Vi båda verkar ha varit på konsultation hos Örjan. Kul! :D Först rekommenderade han 425 cc hög profil, för att sedan gå ner till 400 cc, för att sedan återigen gå upp till 425 cc haha.... Han verkade först lite bekymrad över om 425 cc skulle bli för vulgärt i proportion till min kropp i övrigt, men han kom snabbt fram till att det blir bättre än 400 cc eftersom ungefär 50 cc går bort vid bakomplacering.
Jag tycker att 400 låter så litet och är orolig om jag borde lägga in mer haha. Jag är dock van vid att ha stora bröst så därför känns det kanske inte så stort för mig haha. Han verkar i alla fall ha rekommenderat liknande storlek till oss, vilket känns logiskt med tanke på vikt och längd. Däremot känns det inte riktigt om att vi är ute efter samma resultat vilket gör mig fundersam. Fast å andra sidan har jag ju mer egen vävnad också.
På konsultationen såg mina bröst stora ut i t-shirten man fick prova. Jag är ändå ute efter stora bröst, precis innan gränsen till att det skriker SILLISAR. Folk får gärna uppmärksamma mina byst, men utan att det ska vara en självklarhet att jag OPat mig haha Såg det naturligt ut för dig? Hur tänker du kring storlek?
Ursäkta bibeln haha...!
Gilla

misslarsson
Kvinna ·
Ja har varit på konsultation hos både Örjan och Patrik på nordiska kliniken, och båda var inne på 400-450 för mig så känns ändå som att det är det jag borde ha! Jag tyckte ju att det såg stort ut mot vad jag har nu när jag testade, det blir ju stor skillnad mot innan men tycker inte att det såg onaturligt ut på nåt sätt, såg ändå proportionerligt ut :)
När jag testade 450cc hos Örjan så sa jag att jag kände att jag inte ville gå större än så, då kommenterade han det med att jag enligt honom ändå kunde haft större utan att det skulle se oproportionerligt ut så låter ju rimligt att du kan ha större också utan att det blir "för mycket". Och som du skriver så har du ju mer egen vävnad än vad jag har, jag ser i princip platt ut utan bh så har inte så mycket själv haha :)
Gilla