Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Februari2016 profilbild

Februari2016

Kvinna ·

26 feb, 2016

Ni som är tunna & ca 165 cm långa, vilka implantat & hur många cc har ni valt?

Bröstförstoring

Ni som är tunna (har smal bröstkorg & lite underhudsfett) & medellånga hur stora & vilken typ av implantat har ni valt? Vad har ni blivit rekommenderade av kirurgen att välja & hur har resultatet blivit? Kan man välja större implantat om man har ammat & då haft större bröst, dvs att vävnaden tidigare varit uttöjd./ nybörjare ;)

29

Sortera efter

Just_dance

Kvinna ·

01 mar, 2016

Jag är liten och tunn. Ammat två barn och gjort min 2a op för ett halvår sedan. Det skrivs mycket om cc . Jag gick från 325 till 360. Mina gamla var låg profil . Nu har jag hög och fast jag inte lagt i så många cc mer är brösten mkt mer utstående nu (bygger mer utåt) så tänk även på profil på implantaten. Storleken är jag nöjd med iaf C/liten D
Gilla

Stelpa

Kvinna ·

04 mar, 2016

Catalina skrev:
Stelpa skrev:
Jag är 167cm och 63 kg. Har lagt in 775 Motiva full till min bröstbredd på 13cm. ;)
Känns dom jätte stora eller lagom? Mjuka???
De känns lagom faktiskt, inte alls större än mina gamla. Dock känner jag skillnad viktmässigt, det är inte lika skönt att gå utan bh en längre stund. Annars är jag supernöjd! Det är ingen i omgivningen som har märkt det och de går ganska lätt att klä ner till att "bara ha lite boobs" så får inga blickar eller kommentarer heller. Och de börjar mjukna lite nu, har alltid tagit lite längre tid för mina att mjukna. Jättesköna att klämma på men man kan inte "klämma igenom" boobsen som det gick med mentor innan.
Gilla

rebeccastenberg

Kvinna ·

04 mar, 2016

Jag är 168/169 och har 325 HP :) Kan också framhäva/dölja, ser proportionerligt ut till min kropp! 

Gilla

Paperhouse

Kvinna ·

04 mar, 2016

Nu är jag lite längre, 175 cm hehe. Men är är väldigt smal över revbenen. Valde 425cc på konsultation men funderar på att gå upp till 500 cc. Hög profil! Lite rädd för att det ska vara för stort från sidan bara. Vill ju inte att det ska sticka ut som ett par koner 🤭

Gilla

MarsKatt

Kvinna ·

04 mar, 2016

Lilla80 skrev:

Jag har 450cc HP och har ammat 3 barn men håller med vissa av förgående svar du fått att det beror på dina egna förutsättningar, en bra kirurg ska kunna rekommendera dig olika alternativ och förklara fördelar och ev nackdelar med de olika storlekarna och hur det skulle fungera till din kropp (beronde på vilken "look" du är ute efter). 

Än så länge är jag nöjd med storlek men de är precis nybakade så ser väldigt svullna ut och har massa blåmärken, jag räknar med att de kommer förändras och lägga sig  👍

Hej Känns det som det blev den storlek som du hade provat ut innan? Jag funderar mycket över storleken och såg att vi är i kroppen lika stora.
Gilla

Lilla80

Kvinna ·

04 mar, 2016

MarsKatt skrev:
Lilla80 skrev:

Jag har 450cc HP och har ammat 3 barn men håller med vissa av förgående svar du fått att det beror på dina egna förutsättningar, en bra kirurg ska kunna rekommendera dig olika alternativ och förklara fördelar och ev nackdelar med de olika storlekarna och hur det skulle fungera till din kropp (beronde på vilken "look" du är ute efter).

Än så länge är jag nöjd med storlek men de är precis nybakade så ser väldigt svullna ut och har massa blåmärken, jag räknar med att de kommer förändras och lägga sig 👍

Hej Känns det som det blev den storlek som du hade provat ut innan? Jag funderar mycket över storleken och såg att vi är i kroppen lika stora.

Hej, nja svullanden har lagt sig ganska mycket nu så nu känns det bra! Jag tyckte det såg större ut med både ristest och är jag provade implantaten under konsultationen. Däremot är ville jag ha en lite mer naturlig look trots högprofil så fick ergonomix. Jag velade mellan 380 MP och 450 HP och är nöj med valet. Har du bestämt dig, eller velar du mellan storlekar? Lycka till!

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

07 mar, 2016

Dåligt med hud vid första op:en, halvtaskigt utgångläge så hade inte mycket att välja på. Kunde sesan öka till 400 g men där är det stop pga för smal bröstkorg, inget mellanrum. Jag var.väl inte skapt för boobies hehe
Gilla

MarsKatt

Kvinna ·

08 mar, 2016

Lilla80 skrev:

MarsKatt skrev:
Lilla80 skrev:

Än så länge är jag nöjd med storlek men de är precis nybakade så ser väldigt svullna ut och har massa blåmärken, jag räknar med att de kommer förändras och lägga sig 👍

Hej, nja svullanden har lagt sig ganska mycket nu så nu känns det bra! Jag tyckte det såg större ut med både ristest och är jag provade implantaten under konsultationen. Däremot är ville jag ha en lite mer naturlig look trots högprofil så fick ergonomix. Jag velade mellan 380 MP och 450 HP och är nöj med valet. Har du bestämt dig, eller velar du mellan storlekar? Lycka till!

När jag var på konsultation så la vi i 400cc i bhn och tyckte begge att det blev bra men sen har jag hunnit fundera mycket och läst att en viss % försvinner när man lägger bakom muskeln så jag ringde dit jag ska opas och fick då reda på att hon skrivit upp mig på 450cc just för att lite försvinner. Hon kanske sa det när jag var där bara att jag minns inte;) aja nu behöver jag inte fundera på det nå mer. Hur mår du nu? Hur lång tid har det gått? Hur ser/ känns dom? Mvh Lina
Gilla

Lilla80

Kvinna ·

09 mar, 2016

MarsKatt skrev:
Lilla80 skrev:

MarsKatt skrev:
Lilla80 skrev:

När jag var på konsultation så la vi i 400cc i bhn och tyckte begge att det blev bra men sen har jag hunnit fundera mycket och läst att en viss % försvinner när man lägger bakom muskeln så jag ringde dit jag ska opas och fick då reda på att hon skrivit upp mig på 450cc just för att lite försvinner. Hon kanske sa det när jag var där bara att jag minns inte;) aja nu behöver jag inte fundera på det nå mer. Hur mår du nu? Hur lång tid har det gått? Hur ser/ känns dom? Mvh Lina

Vad skönt då slipper du fundera mer på det!

Nu har det gått ca 3 1/2 vecka. Börjar fungera hyfsat normalt nu faktiskt, är dock försiktigt med barnen (lyfta etc). Ser fint ut, svullanden börjar som sagt lägga sig, men inte riktigt helt än. Och de börjar mjukna något. Är så otålig dock!!!

När är det dags för dig?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem