Linkan82
Kvinna ·
Ni som haft 75 A och lagt in 375cc
Hej, jag har 75A idag och undrar om det är någon som har haft samma BH strlk och lagt in 375cc? Hur stora blev de efteråt? Och kan ni ha samma kläder som innan? Jag vill ju ha större bröst såklart men inte för stora :)
Sortera efter

Ina
Kvinna ·

Anonym användare
Min bh storlek är idag 65G på change och E-F på twilfit. Kan säga att när man har kläder på sig så syns det knappt och ja jag har samma kläder som innan. Men samtidigt är det VÄLDIGT stor skillnad utan kläder, de har bara en förmåga att försvinna i vissa plagg. Älskar min storlek så om du bestämmer dig för 375cc så tror ja du kommer bli nöjd.
Man har möjligheten att framhäva lr dölja..:)

jossie
Kvinna ·
Jag hade 75a och la in 375 runda.Kan inte påstå att dom blev stora (tyvärr) kan ha nästa alla tröjor.Jag är dock lite kortare än vad du är men jag hade nog satsat på lite mer.Jag ville inte heller ha stora bröst men jag kan säga att lite större hade inte skadat.

Linkan82
Kvinna ·

_Petra_
Kvinna ·

Linkan82
Kvinna ·

Anonym användare
Hej hej! 🙂
Jag har också strl 75 A för tillfället och är jätte osäker jag med.
Jag vill ju såklart att det ska bli skillnad, men inte för stor, när jag frågar runt
lite allmänt bland de jag känner, så säger vissa att jag kanske borde satsa på en B storlek, men andra säger helt klart C.
Man vill ju göra rätt storlek från början, man vill ju inte vakna upp och tänka ajdå borde gjort lite större ändå. *suck*
Vilka problem man har ;D

Linkan82
Kvinna ·

Anonym användare
Jag har samma "problem" jag tycker ändå att formen jag har är bra, men i en aldeles för liten skala haha! 🙂
Men C kanske inte är någon dum idé i alla fall. Man behöver ju faktiskt inte ta den allra största storleken inom C 🙂
Fast jag blir ändå lite orolig för att det ska se dumt ut, efter som att jag är så pass kort haha, jag är 157 lång, man vill ju
inte att det ska se bimbo aktigt ut! Fast det gör det väl inte?

Anonym användare
Det är inte så bra att prata om kupstorlekar när det gäller en viss cc, då detta är helt beroende på hur mycket man mäter i underband (under brösten). En som har 65 i underband och lägger in 375cc får inte samma kupa som en som mäter 75 i underband.
T.ex. jag som mäter 72 cm i underband och la in 320/345cc (använde 75A innan) fick Bh storlek 70D. En annan här inne på forumet som oxå använde 75A innan och la in exakt samma implantat fick Bh storlek 65E, på grund av att hon egentligen var mindre i underband.
65E = 70D = 75C

Linkan82
Kvinna ·

Smulan
Kvinna ·
De flesta får väl en skillnad i underband efter operationen? Eftersom man sänker bröstens underveck och därmed sänker var någonstans man mäter underbandet. Är man då smalare ju längre ner man mäter så blir det ju så klart mindre underband också.
Så om man började som 75A, förstorade och fick 70D, så är det ju egentligen 75C, om man nu hade haft kvar tuttarna på samma höjd. Eller har jag tänkt knasigt nu?

Anonym användare
De flesta får väl en skillnad i underband efter operationen? Eftersom man sänker bröstens underveck och därmed sänker var någonstans man mäter underbandet. Är man då smalare ju längre ner man mäter så blir det ju så klart mindre underband också.
Så om man började som 75A, förstorade och fick 70D, så är det ju egentligen 75C, om man nu hade haft kvar tuttarna på samma höjd. Eller har jag tänkt knasigt nu?
Det beror till störst del på att nästan 80% av kvinnor använder fel bh storlek, då oftast med för stort underband. Och att det efter op blir mer uppmärksammat när stödet kommer ifrån underbandet & man plötsigt har mer att "stödja" så att säga. Sänkningen av bröstvecket skapar inte en hel storleksminskning, men bidrar givetvis något. :)
Jag använde t.ex 75A/70B innan op med 71cm under bysten. Men behöver idag 60I med 530cc för rätt stöd. Det är alltså inte att min bröstkorg minskat dramatiskt efter op, utan att jag hittat rätt storlek.

Anonym användare
Jaa jag längtar nu ännu mer efter en konsulation så jag får lite rätsida på det här!🙂
Det är ju verkligen en djungel det här känner jag! 😲

Smulan
Kvinna ·
HannibalLecter:
Wait, du har alltså 71 bcm under bysten, men 60 cm i bh-storlek??
Det är ju så man kan bli galen på denna djungel!! 60 cm är vad jag har runt midjan. Skulle nog aldrig komma på tanken att prova en så liten storlek i bh:n =)

Anonym användare
Det beror mycket på formen på bröstkorgen. Underbandet ska sitta ordentligt tjat & stadigt på yttersta hyskorna, så att du sedan kan knäppa in det när det stretchas. Stödet kommer ifrån underbandet, och är det för stort hamnar tyngden på axelbanden som i längden skapar slitage på axlar, rygg & nacke.
De flesta med liknande underbystmått använder 65. Jag kan ibland använda 65, men dessa håller inte alls lika länge. För när jag sedan hamnat på sista hyskan vilket går relativt snabbt så blir bhn värdelös & utan tillräckligt stöd. :)

Anonym användare
Jag trodde jag hade 75A tidigare, men hade förstort runt om. Själva kupan på bh 75A satt bra, men inte runt om. Så vi har nog lika stora bröst (eller hade).
Jag opade mig för en vecka sedan och jag är riktigt nöjd! Jag kan använda samma kläder och storleken blev perfekt! Dem blev stora men inte förstora :)
Finns bilder på profil, om inte annat på bloggen :)

Linkan82
Kvinna ·

Anonym användare
Tack :) Jag är riktigt nöjd med storleken :)

pilla89
Kvinna ·
Varför verkar alla köpa mindre storlek på underbandet på Change än med andra märken?
Använder Change egna storlekar?
jag har lagt in 375cc på polarkliniken :) Hade 75a-75b innan :)