Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Kryllis

Kryllis

Kvinna ·

Ni som har 500-600cc

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag var på konsultation och kirurgen rekommenderade mig 550 cc, men han sa att allt från 450-550 cc skulle passa mig bra. Jag tyckte det såg otroligt stort ut med prov-bh och prov-implantat och på bilderna ser det ut som att jag har gigantiska hängbröst! Jag kan inte förlita mig på bilderna vi tog, allt ser bara stort och fult ut. Alla andra i rummet (kirurgen, op-ssk samt min sambo) tyckte att 550 cc inte såg onormalt ut, men jag tyckte jag såg ut som Kim K!!! När jag har gjort ris-testet hemma med 550 cc ser det inte alls stort ut. Blir väldigt konfunderad över detta. Jag är orolig att brösten kommer bli för stora eftersom att 550 är ganska mycket, för övrigt har jag ganska kurvig kropp, men är rätt kort. De flesta andra jag sett med över 500cc har varit mer än 10 cm längre än mig. Tacksam för svar!

11

Sortera efter

Ddyy

Ddyy

Kvinna ·

Hej, hade lätt kört på 550 cc. Det är inte så stort som man tror, man kan aldrig jämföra med bilderna samt ristest och resultatet skiljer sig alltid från person till person beroende på hur mkt egen bröstvävnad man har sen innan. 550 cc blir perfekt lita på mig! Du får Även tänka på att ca 50 cc ”försvinner” bakom muskeln när implantatet stoppas in :) jag gjorde för 1 år sen en beöstförminskning med implantat 400 cc, jag hade större bröst naturligt än vad jag har nu med 400, jag är nöjd med mina bröst nu men saknar ändå lite större så på tisdag ska jag opereras om till 600. Vad har du för kupa nu? Och vilken kupa vill du uppnå?
Gilla
Kryllis

Kryllis

Kvinna ·

Tack för svar! Jag har små bröst nu, 70B ungefär. Vet inte riktigt vilken kupa jag vill uppnå. Hur stor kan man tänka att 550cc blir? Hur hittar man implantatguiden?
Gilla
Ddyy

Ddyy

Kvinna ·

Om du har B kupa kommer 550 bli perfekt då du nog inte har så jättemycket bröstvävnad av dig själv, jag hade myclet bröstvävnad innan och la i 400, men ska öka nu till 600 för mer fyllnad. Så de är alltid bäst att ta större cc då man alltid ångrar sig nästan för man tror de är mycket men sen när de är inne i brösten så är det ej så stort som man trodde. Om du vill ha en fyllig C-D kupa så kör 550 du kommer bli nöjd garanterat i promise! :)
Gilla
Jenali

Jenali

Kvinna ·

Jag har lagt in 500 bakom muskeln utan bh känns de lite små, men med bh känns dem lagom stora har 70 G i bh nu :) skulle lätt lägga in 650. Hur lång är du Och hur mycket väger du? Lättare att få en bild då?
Gilla
Jessiedi

Jessiedi

Kvinna ·

Jag har lagt in 600. Hade en del vävnad själv så vi har lagt framför muskel för att även få lite av ett lyft utan att göra lyft. Det lät galet stort men ser inte konstigt stort ut på min kropp
Gilla
Kryllis

Kryllis

Kvinna ·

Tack för alla fina svar! Jag har väl blivit lite nojjig då vänner till mig har 400-450 cc och de ser relativt stort ut på dom. Däremot är de mindre i kroppen än vad jag är, men inte mycket mindre. Jag är 162cm och väger 64 kg!
Gilla
Jenali

Jenali

Kvinna ·

Såklart handlar allt om anatomin, men tror du med fördel kan välja ett större implantat till dina proportioner och med lite egen vävnad. i början kommer allt känns stort men När svullnaden lägger sig känns de för ”små” ist för man vant sig med ”jätte”boobisar ;) sen beror ju allt på vad du är ute efter för storlek. Lycka till
Gilla
Novastar

Novastar

Kvinna ·

Kryllis skrev:

Tack för alla fina svar! Jag har väl blivit lite nojjig då vänner till mig har 400-450 cc och de ser relativt stort ut på dom. Däremot är de mindre i kroppen än vad jag är, men inte mycket mindre. Jag är 162cm och väger 64 kg!

Hej. Jag är 161cm och väger 65kg. Jag la in 425cc och har nu 75E och 75F beroende på märke. Jag ville ha ca D-kupa från början. Men är glad att det inte blev så. I mina öron för ett år sedan lät det sjukt stort!! Men om du kolla på mina bilder och jämför till min kroppsstorlek så ser det inte stort ut när jag har kläder på. Jag har redan bestämt mig för att öka till 600-625cc eftersom jag önskar dom lite fylligare. Så 550cc hade jag utan tvekan valt om du vill se en förändring. Väljer man Motiva ergonomix round så ”hänger” dom som ett droppformat naturligt bröst och ser inte ut som porrskådis men att dom är fylliga ner till :)
Gilla
Kryllis

Kryllis

Kvinna ·

Tack igen för svar, tittade på dina bilder och tycker det ser jättebra ut! Jag har bokat tid för en ny konsultation, hoppas det faller mer på plats då. :)
Gilla
LisaLisa

LisaLisa

Kvinna ·

Mycket beror på dina anatomiska förutsättningar hur det kommer bli. Är du osäker tycker jag verkligen du ska gå på ytterligare konsultationer hos andra kirurger höra att höra deras rekommendationer. Jag har 475 cc och är nästan 180 cm samt har breda axlar men jag skulle inte vilja ha mer cc.
Gilla
Louisered

Louisered

Kvinna ·

Jag tror att 550-600 säkert ser jättebra ut på dig men det viktiga är ju att du trivs med dina bröst så kör på DIN magkänsla! Alla vill inte ha stora bröst även om det passar deras kropp utmärkt.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem