Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
10813

10813

Kvinna ·

Ni som har 500 cc

Bröstförstoring

Ni som har 500 cc, upplever ni era bröst väldigt stora? Vilken kupa gick ni från och vad fick ni efter? Jag var så säker på att jag ville ha 450 men velar nu mellan 450 eller 500. Vill ändå ha "stora" och lite markanta. Men är rädd att jag ska få två fotbollar som håller på att sprängas om jag tar 500 haha. Hur mycket skillnad gör egentligen 50 cc? Jag är 168 lång, väger 62 och har nu 75C. Men skulle jag mäta min storlek ordentligt så hade det säkert kunna vara B.

8

Sortera efter

Opheelia

Opheelia

Kvinna ·

* Följer :)
Gilla
LPLP

LPLP

Kvinna ·

Följer:)
Gilla
Tessie_91

Tessie_91

Kvinna ·

Jag hade 70b/c innan, la i Motiva round 500cc högprofil (full) och fick en bh-storlek på 65-70f/g, beroende på modell. Men de ser inte så stora ut (tycker jag). I början kändes de stora och spända, men nu känns de precis lagom. Inte alls för stora, jag kan framhäva dem eller dölja dem. Jag ville ha lite större bröst men inte gigantiska, eller​ vad man ska säga, haha :P Kan tillägga att 50cc är som 50ml, det är ungefär som två matskedar extra silikon fördelat över implantatet, alltså inte en stor skillnad om ens märkbar skulle jag säga...
Gilla
Minin

Minin

Kvinna ·

Har precis samma dilemma! våra mått stämmer också ganska bra överens. jag vill dock inte ha särskilt markanta bröst haha! jag vill ju ha skitsnygga gärna hyfsat stora men helt klart döljbara bröst om jag vill göra det. Jag har valt 425 på vänster och 500 på höger (jag är tydligen sned). Vart ska du operera dig? jag väger lite mindre än dig, 56-58 ungefär på 167 cm. borde vi vara oroliga? hehe.. egentlogen så har jag resonerat med mig själv som så att kirurgen vet vad han pysslar med. jag ska opereras på viktoriaklinniken och när kirurgen frågade om vad jag var ute efter så svarade jag såhär: jag vill ju inte bli sedd som "här kommer tutten" MEN det skulle ju vara kul med lite bröst. Jag hoppas inte han har misstolkat det som att jag vill ha superstora men å andra sidan så är han vad jag kan läsa mig till känd för sina naturliga bröst.. skulle du bli mer besviken av att vakna med för små eller i största laget?
Gilla
Opheelia

Opheelia

Kvinna ·

Var väldigt tydlig med vad du vill, visa massa bilder och var övertydlig hellre än att han gör sin tolkning av det du säger. Lyssna på hans medicinska råd naturligtvis, men estetiken ska du styra över :)
Gilla
10813

10813

Kvinna ·

Jag hade med mej flera bilder och visade på konsultationen :) nu har jag iaf bestämt mej för 500 och det känns ändå rätt bra. Även om jag ändå känner mej lite lite osäker. Men det tror jag att jag kommer känna enda tills de sitter på plats :D
Gilla
dalkullann

dalkullann

Kvinna ·

Jag har 550cc och tycker inte dom är speciellt stora. Väger 57kg och är 162 lång. Jag vill ha lite markanta bröst, något för stora för min kropp men jag var inte tillräckligt tydlig med det tror jag. Som sagt var övertydlig och visa bilder för kirurgen och stirra inte dig blind på cc. För det ser olika ut beroende på kroppstyp. Jag har tex sluttande bröstkorg och därför ser inte mina så stora ut.
Gilla
BlueBubble

BlueBubble

Kvinna ·

Jag har lagt in 500cc och tycker inte att dom ser så stora ut.. Ser väl ut som d/e kupa men min bh strl är 70f/65g innan op hade jag 70c. Tycker att dom är alldeles lagom. Ville ha stora men fortfarande så att de såg någorlunda naturliga ut. Det är klart att de inte ser 100% naturliga ut men det är dem ju inte heller!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem