Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Hallon26

Hallon26

Kvinna ·

Ni som har 700cc

Bröstförstoring

I december är det dags för mig att göra en bröstförstoring + lyft hos Johan på Bellakliniken i Helsingborg. Jag ska lägga in 700 cc runda hög profil. Börjar nu bli nervös och rädd för att det kommer bli alldeles för stort. Jag är 173cm lång och väger 70kg. Har nu en A kupa. Ni som har lagt in 700cc, vilken bh storlek har ni? Har ni fått problem med rygg/nacke?

19

Sortera efter

booobisar

booobisar

Kvinna ·

Oj 700cc på första operationen ifrån en A kupa?? Låter som om du kommer få jävligt ont. Jag ville inte tro på kirurgen när han sa att 500cc är max som går in på mig (hade också A-kupa), jag ville ha 550-600. Mina bröst är sprickfärdiga o jag har fåtf extra morfin utskrivet. Var tydligen mycket svårt o absolut max som fick plats o jag tror honom. Har fått rulla ett linne o sätta i klyftan för o lindra trycket o mina bröst har blåmärken runt om o är gulgröna i övrigt. Är mycket glad att jag hade en klok kirurg för detta var verkligen max. Tyckwr du borde gå till en annan kirurg för o få 2 åsikter om ditt läge. Är verkligen inte glamoröst alls o ha såhär ont.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag har "bara" haft mina implantat i sex veckor och upplever inte alls några besvär med rygg eller nacke! Jag är 10 cm kortare än dig och fick 75G i läknings-bhn, 70G på twilfit(möjighen att det ändras då BHn känns för stor) och 65H/I på Change. 

Gilla
Hallon26

Hallon26

Kvinna ·

Booobisar: jag ser att du är myckrt mindre än vad jag är. Jag är bredaxlad och har en bredd bröstkorg, tror dessutom att Johan hade avrått mig om han inte hade kunnat lägga in så stora. Han sa att jag kunde bära den storleken eftersom jag är så pass bredaxlad. Maartinaa: vad skönt att höra att du inte fått ont. Hur känner du med storleken, känns det jätte stort eller?
Gilla
booobisar

booobisar

Kvinna ·

Mjo men sen verkar det som just han sticker ut lite ifrån vad andra kirurger anser om vad som är rimligt med storlekar. Tänk till en extra gång iaf. Det är en bröstmuskel de ska in under o där tror inte jag att du o jag skiljer så fruktansvärt mycket. Jag har också bred bröstkorg. Mäter 78cm runt bröstkorgen.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Hallon26 skrev:
Booobisar: jag ser att du är myckrt mindre än vad jag är. Jag är bredaxlad och har en bredd bröstkorg, tror dessutom att Johan hade avrått mig om han inte hade kunnat lägga in så stora. Han sa att jag kunde bära den storleken eftersom jag är så pass bredaxlad. Maartinaa: vad skönt att höra att du inte fått ont. Hur känner du med storleken, känns det jätte stort eller?

Jag tycker verkligen inte att det känns jättestort! Det är stort då jag var i princip platt innan och ja, det är ju stora bröst, men jag skulle utan problem kunna lägga in mer. Dock så är jag väldigt väldigt nöjd med storleken och glad att jag inte tog mindre som jag velade mellan att göra! :)

Gilla
bankedink

bankedink

Kvinna ·

http://iamemlan.se/2014/march/the-story-of-kling-klang.html Den här tjejen är 181cm lång och har 850cc läs om hennes inlägg samt kolla hennes bilder så kanske du får en bild på " ungefärligt " resultat :)
Gilla
angel-eyes

angel-eyes

Kvinna ·

Hallo. Jag är 166 o väger 62 kg. Har 800 men ska byta till Motiva 1050 :) Hos Johan. Inga problem med rygg eller nacke. Springer 5 dagar i v. Har BH storlek 70-75H. Lycka till. Johan ä jättebra;)
Gilla
lajka

lajka

Kvinna ·

maartinaa skrev:

Jag har "bara" haft mina implantat i sex veckor och upplever inte alls några besvär med rygg eller nacke! Jag är 10 cm kortare än dig och fick 75G i läknings-bhn, 70G på twilfit(möjighen att det ändras då BHn känns för stor) och 65H/I på Change. 

Tror du inte din bh storlek/bröst kommer bli större om några månader? Jag har 65i på change, och har bara 450cc.

Gilla
Hallon26

Hallon26

Kvinna ·

Skönt att höra att du inte har fått problem med rygg/nacke! Tack!
Gilla
MonniM

MonniM

Kvinna ·

Jag har 700cc framför , inga problem med varekn rygg el nacke. Ska byta till 1050cc i februari. Jag har 75G/H i bh storlek.

Gilla
Hallon26

Hallon26

Kvinna ·

Nu kan jag nog känna mig lugn i att det det kommer nog inte bli några problem med tyngden. Tränar Mycket styrketräning så tror jag är ganska stark i ryggen. Nu är det bara storleken jag ska känna mig lugn med. Var så längesedan jag var på konsultation (7/7) så kommer knappt ihåg hur det såg ut. Men jag är även rädd för att om jag går ner i storlek kommer jag ångra det. Av någon anledning tyckte jag ju att 700cc såg bra ut annars hade jag ju inte valt den storleken när jag provade ut dom.
Gilla
angel-eyes

angel-eyes

Kvinna ·

Sant :) gå på magkänslan och lycka till !!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

lajka skrev:

maartinaa skrev:

Tror du inte din bh storlek/bröst kommer bli större om några månader? Jag har 65i på change, och har bara 450cc.

Det är möjligt! Var bara och mätte mig där och provade några BHar, köpte en men lämnade tillbaka den då jag upplevde den för stor runt om! 

Gilla
lajka

lajka

Kvinna ·

maartinaa skrev:

lajka skrev:

maartinaa skrev:

Det är möjligt! Var bara och mätte mig där och provade några BHar, köpte en men lämnade tillbaka den då jag upplevde den för stor runt om! 

OK, ja mkt kan ju hända än. Jag vill att de ska sitta så tajt som möjligt, har 74cm runt om, men köper ändå helst 60 i underband.

Gilla
Paris

Paris

Kvinna ·

angel-eyes skrev:
Hallo. Jag är 166 o väger 62 kg. Har 800 men ska byta till Motiva 1050 :) Hos Johan. Inga problem med rygg eller nacke. Springer 5 dagar i v. Har BH storlek 70-75H. Lycka till. Johan ä jättebra;)
Hej! Ursäkta att jag snor tråden, men vilken sport-bh har du när du springer? Jag springer också mycket och är orolig att det ska bli svårare efter mitt byte från 350 till 725!
Gilla
feliicia

feliicia

Kvinna ·

Rosett här på pof la in 925cc vid första operationen, hos Johan! Skriv pm till henne :)
Jag la in 600 vid första operationen, det gjorde galet ont men det är värt det ;)
Gilla
angel-eyes

angel-eyes

Kvinna ·

Hej Paris! Jag har shock absorber run plus en vanlig sport bh under eller över. Funkar perfekt. Känner inte av dem.
Gilla
AliceM

AliceM

Kvinna ·

Hejhej! Jag hade 450cc high profile från början och valde mellan 650 och 700cc high profile igår innan operationen. Nu såhär dagen efter då det ändå är svullet tycker jag inte dom känns stora alls, är väldigt liten skillnad egentligen från innan :) Jag är 173 och väger ca 65 så storleken kommer definitivt inte vara ett bekymmer framöver :) Däremot kommer du säkert tycka att dom är gigantiska i början då du har sån liten kupa och kör på 700 direkt. Men efteråt tror jag du kan vara lugn :) Smärtan lär nog vara rätt hög för dig ändå men det går ju över. Första veckan är hemsk men sedan börjar det ge med sig. Sedan är det såklart individuellt med :) Kram!
Gilla
Paris

Paris

Kvinna ·

angel-eyes skrev:
Hej Paris! Jag har shock absorber run plus en vanlig sport bh under eller över. Funkar perfekt. Känner inte av dem.

Tack! Skönt att höra! Det är den jag använder också, fast utan extra bh.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem