Quinn
Kvinna ·
08 maj, 2019
Ni som har lagt in 320 cc demi
BröstförstoringHej! Överväger att ändra mitt val av implantat till 320cc demi motiva round, men orolig över att detta kommer att kännas för "platt"... Jag är väldigt späd i kroppsbyggnad och ute efter ett relativt stort, men naturligt resultat. Ni som har lagt in 320cc demi, hur upplever ni era resultat? Är ni nöjda? Tacksam för alla svar!
Sortera efter
Anonym användare
08 maj, 2019
Jennka87
Kvinna ·
08 maj, 2019
Quinn
Kvinna ·
08 maj, 2019
Nu har inte jag opererats än men min kirurg och jag valde Motiva demi round 320cc på konsultationen. Och jag är rädd att det är för stort och onaturligt... Ska tillbaka och diskutera mer innan, dock med en sjuksköterska :) Jag tror absolut inte att det kommer bli varesig särskilt stort eller onaturligt egentligen men man tvekar ju lite ändå. Är rädd att det kommer bli för tungt mest. Så följer gärna denna tråd!
Quinn
Kvinna ·
08 maj, 2019
Jag opereras imorgon och kommer också lägga in 320 demi, är också späd i kroppsbyggnaden så undrar precis som du hur det kommer se ut och är lite orolig att det kommer vara för litet. Kollar man på andras bilder däremot tycker jag det ser ut som att 320 cc på vissa ändå ser "större ut" så förhoppningsvis kommer det göra det om man är spädare.
Jennka87
Kvinna ·
08 maj, 2019
Quinn
Kvinna ·
08 maj, 2019
Tusen tack!
Jennka87
Kvinna ·
09 maj, 2019
Anonym användare
09 maj, 2019
Nu har inte jag opererats än men min kirurg och jag valde Motiva demi round 320cc på konsultationen. Och jag är rädd att det är för stort och onaturligt... Ska tillbaka och diskutera mer innan, dock med en sjuksköterska :) Jag tror absolut inte att det kommer bli varesig särskilt stort eller onaturligt egentligen men man tvekar ju lite ändå. Är rädd att det kommer bli för tungt mest. Så följer gärna denna tråd!
När ska du träffa sköterskan? Berätta gärna hur det gick efter mötet! :) Min klinik ligger ganska långt ifrån där jag bor, men funderar också på att boka in ett till möte, där jag hoppas på att kunna få testa implantaten en gång till... Hade känts lugnande att göra det. Som jag har förstått det, utifrån vad min Kirurg har sagt, ska 320cc demi ge en mellanstor och mer naturlig look. I mitt fall är jag rädd för att det ska kännas lite för litet eller platt typ...
Quinn
Kvinna ·
10 maj, 2019
Min operation var vid 11 idag och det gick verkligen hur bra somhelst! Kände mig pigg efteråt och har inte haft ont hittills, mest ett tryck men inte alls farligt och jag trodde det skulle vara betydligt värre. Har kunnat vara ute på promenad och har varken känt mig snurrig eller illamående vilket jag var rädd för då jag lätt blir illamående vid typ bilresor och liknande. Känns som att det är väldigt individuellt hur man reagerar efteråt och svårt att veta i förväg men för mig har det gått väldigt bra. Ja precis, jag gick på rekommendationen 320 cc och kände också att jag bara var tvungen att bestämma mig och köra på det, skulle man vilja ha större i framtiden går det ju alltid att ordna även fast det är mycket pengar såklart. Just nu känns de spontant nästan lite små faktiskt men man blir uppsvälld av narkosen som jag förstår det så ska se hur det ser ut när det lagt sig och ta en bild när brösten fått lite mer naturlig form (just nu två bollar hehe). Jag tror inte du behöver oroa dig för att 375 ska vara för stort men det kan ju också vara jag som redan blivit storleksblind :-D
Quinn
Kvinna ·
10 maj, 2019
När ska du träffa sköterskan? Berätta gärna hur det gick efter mötet! :) Min klinik ligger ganska långt ifrån där jag bor, men funderar också på att boka in ett till möte, där jag hoppas på att kunna få testa implantaten en gång till... Hade känts lugnande att göra det. Som jag har förstått det, utifrån vad min Kirurg har sagt, ska 320cc demi ge en mellanstor och mer naturlig look. I mitt fall är jag rädd för att det ska kännas lite för litet eller platt typ...
Ska träffa sköterskan 24 maj! Men får se hur jag gör.. känns som 320cc kanske blir lagom ändå när man läser om vad andra tycker om storleken :) Är lite krångligt för mig att ta mig till kliniken med så får tänka efter först hur tveksam jag är kring storleken, om det är värt att åka dit igen innan.
Ah jag förstår! Ja jag vill ju inte heller att de ska bli för litet men inte heller för stort.. Så det är svårt! resultatet kan ju bli så olika på olika personer med.
Har gått runt med ris i bh:n idag för att känna efter! Är det någon som vet om det är ungefär samma vikt som implantaten? Samt om det försvinner ca 50 som annars hamnar bakom muskeln? Tänker om de gör det så vill jag definitivt inte ha mindre..
Jennka87
Kvinna ·
10 maj, 2019
Quinn
Kvinna ·
10 maj, 2019
Brösten spänner mer idag och känns mer svullna men mår i övrigt bra och har varit pigg nog för att vara ute på stan en sväng. Har inte haft ont alls men har tagit alla mediciner jag fått (morfin mm) så hade förmodligen haft ont om jag inte hade gjort det mem kände inte att jag ville chansa. Eftersom jag la in via armhålan och bakom muskeln var jag orolig att inte kunna använda armarna ordentligt och få muskelpåverkan men det har inte varit något problem heller men återigen verkar det vara väldigt individuellt.
Eftersom vi gick in via armhålan har jag även tight åtsittande bröstband både under och över bröstet. Vet inte om olika kliniker gör olika där men tydligen ville läkaren att jag skulle ha det utifrån att fickan skulle läka rätt (svårare att få till en lika exakt ficka tydligen som vid snitt under bröst) samt att hålet från armhålan ovanför brösten ska läka ordentligt så implantatet inte vandrar uppåt när man ligger ner sen. Kommer troligtvis behöva ha detta i ca 4-6 veckor så det blir lite drygt men vill såklart att slutresultatet ska bli så bra som möjligt. Jag får inte heller duscha under armarna tills återbesöket om 2 veckor (risk för bakterier mm) så kommer vara lagom fräsch :-D
Gällande storleken är det jättesvårt att se nu hur 320 kommer bli och möjligen töjer huden ut sig mer med tiden också så man får mer ”put” och kanske att de ser större ut när svullnaden på magen och övriga kroppen lagt sig mer. Tycker 320 ser större ut på andra men de är somsagt ganska hårt spända nu med band mm så det kanske blir annorlunda när de ”släpps fri”.
Jaaaz
Kvinna ·
13 feb, 2022
Mjau00
Kvinna ·
01 sep, 2024