Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Cecile profilbild

Cecile

Kvinna ·

19 dec, 2019

Ni som har runt 400cc ?

Bröstförstoring

Hej,hur upplever ni som har runt 400-450cc storleken på era implantat ? Är det lätt att dölja i kläder ? Vilken storlek har ni typ i sport-bh osv ? Jag ska byta ut mina 700 cc mot 425 cc :)

17

Sortera efter

LCarlsson

Kvinna ·

19 dec, 2019

Det beror väl lite på hur stora egna bröst man hade innan operationen? Eller tänker jag fel? :) Jag följer gärna detta för jag funderar också på den storleken!
Gilla

Cecile

Kvinna ·

19 dec, 2019

Ja det spelar ju roll om man har mycket egen vävnad såklart! Då blir det inte samma sak :) ville helst ha svar från folk som var en a/b kupa innan op
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

22 dec, 2019

Jag hade B-kupa innan och la in 470cc, har inte testat en vanlig bh ännu men i stöd-sportbhn som jag testade ut på kliniken har jag E. Men alla säger ju att implantatbröst drar större storlekar i bh än naturliga bröst och jag tycker att dom visuellt inte ser ut som en E, på sin hin höjd en D. Dom är lätta att dölja i kläder, storleken ser väldigt naturligt ut på mig men jag är bred nedtill vilket ju påverkar också. I en tajt urringad topp ser dom nog ut som silikonbröst vilket jag hoppas - önskade ett resultat där jag kunde framhäva dom så dom ser iögonfallande ut när jag vill, och med en form som är så perfekt att dom inte lär vara naturliga, men inte ha så stora så jag ser bufflig och fyrkantig ut i lösare kläder. Ville fortfarande kunna ha oversize-toppar och inte se stor ut upptill. 470cc blev jättebra, hade nog blivit väldigt nöjd med 520cc också men absolut inte mindre, då hade jag blivit missnöjd. Varför vill du byta ut dina 700cc om en får vara lite nyfiken? :)
Gilla

Syltan

Kvinna ·

22 dec, 2019

Har du Mentor idag? Jag är bara inläst på Motiva men jag skulle gissa att du behöver gå ner till åtminstone 450cc om du vill få en märkbar skillnad. För Motiva skulle det vara som att gå från Corsé till Demi. Att bara gå ner en nivå i projektion tror jag inte kommer märkas så himla mycket. Så det beror på hur mycket för stora du tycker dina 700 är; bara lite eller mycket?
Gilla

Catbob

Kvinna ·

22 dec, 2019

Jag har 425 runda :) hade 70c innan men fyllde ej ut dem så är väl en b-kupa ungefär. De är lätta att täcka i kläder. När jag har kläder på mig känner jag att jag lätt skulle kunna ha större, men när jag klär av mig tycker jag de ser perfekt ut till min kropp. Har en bild upplagd, dock ca 11 dagar efter op så de har inte format till sig helt :) på min läkbh som är mer som en sportbh har jag 75F.
Gilla

Cecile

Kvinna ·

23 dec, 2019

90sbaby skrev:

Jag hade B-kupa innan och la in 470cc, har inte testat en vanlig bh ännu men i stöd-sportbhn som jag testade ut på kliniken har jag E. Men alla säger ju att implantatbröst drar större storlekar i bh än naturliga bröst och jag tycker att dom visuellt inte ser ut som en E, på sin hin höjd en D.

Dom är lätta att dölja i kläder, storleken ser väldigt naturligt ut på mig men jag är bred nedtill vilket ju påverkar också. I en tajt urringad topp ser dom nog ut som silikonbröst vilket jag hoppas - önskade ett resultat där jag kunde framhäva dom så dom ser iögonfallande ut när jag vill, och med en form som är så perfekt att dom inte lär vara naturliga, men inte ha så stora så jag ser bufflig och fyrkantig ut i lösare kläder. Ville fortfarande kunna ha oversize-toppar och inte se stor ut upptill. 470cc blev jättebra, hade nog blivit väldigt nöjd med 520cc också men absolut inte mindre, då hade jag blivit missnöjd.

Varför vill du byta ut dina 700cc om en får vara lite nyfiken? :)

Vad skönt och höra,tycker dina passar perfekt till din kropp vad man kan se från bilderna,minns du vilken bredd dina implantat hade ? Mina 700cc är alldeles för stora för min kropp och fickorna har töjt sig i sidorna,kan inte ha vanliga kläder osv,tycker mina ser sjuka ut till min kropp ser inte fint ut någonstans så är väldigt taggad på att byta till mindre.
Gilla

Cecile

Kvinna ·

23 dec, 2019

Syltan skrev:

Har du Mentor idag? Jag är bara inläst på Motiva men jag skulle gissa att du behöver gå ner till åtminstone 450cc om du vill få en märkbar skillnad. För Motiva skulle det vara som att gå från Corsé till Demi. Att bara gå ner en nivå i projektion tror jag inte kommer märkas så himla mycket. Så det beror på hur mycket för stora du tycker dina 700 är; bara lite eller mycket?

Ja jag har Mentor idag och jag och läkaren kom fram till att jag skulle gå ned till 425 cc Demi,hoppas bara jag ska kunna ha vanliga kläder med dom och kunna dölja dom om jag vill osv!
Gilla

Cecile

Kvinna ·

23 dec, 2019

Catbob skrev:

Jag har 425 runda :) hade 70c innan men fyllde ej ut dem så är väl en b-kupa ungefär. De är lätta att täcka i kläder. När jag har kläder på mig känner jag att jag lätt skulle kunna ha större, men när jag klär av mig tycker jag de ser perfekt ut till min kropp. Har en bild upplagd, dock ca 11 dagar efter op så de har inte format till sig helt :) på min läkbh som är mer som en sportbh har jag 75F.

Tycker dina ser propotioneliga ut till din kropp med,skönt att du känner att du skulle kunna ha större betyder ju att 425 inte är sååå himla stora ändå antar jag :D
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

23 dec, 2019

Cecile skrev:

90sbaby skrev:

Jag hade B-kupa innan och la in 470cc, har inte testat en vanlig bh ännu men i stöd-sportbhn som jag testade ut på kliniken har jag E. Men alla säger ju att implantatbröst drar större storlekar i bh än naturliga bröst och jag tycker att dom visuellt inte ser ut som en E, på sin hin höjd en D.

Dom är lätta att dölja i kläder, storleken ser väldigt naturligt ut på mig men jag är bred nedtill vilket ju påverkar också. I en tajt urringad topp ser dom nog ut som silikonbröst vilket jag hoppas - önskade ett resultat där jag kunde framhäva dom så dom ser iögonfallande ut när jag vill, och med en form som är så perfekt att dom inte lär vara naturliga, men inte ha så stora så jag ser bufflig och fyrkantig ut i lösare kläder. Ville fortfarande kunna ha oversize-toppar och inte se stor ut upptill. 470cc blev jättebra, hade nog blivit väldigt nöjd med 520cc också men absolut inte mindre, då hade jag blivit missnöjd.

Varför vill du byta ut dina 700cc om en får vara lite nyfiken? :)

Vad skönt och höra,tycker dina passar perfekt till din kropp vad man kan se från bilderna,minns du vilken bredd dina implantat hade ?

Mina 700cc är alldeles för stora för min kropp och fickorna har töjt sig i sidorna,kan inte ha vanliga kläder osv,tycker mina ser sjuka ut till min kropp ser inte fint ut någonstans så är väldigt taggad på att byta till mindre.

Nej jag har ingen aning om vad dom har för bredd eller vad jag själv har för bredd, min kirurg nämnde aldrig ordet bredd överhuvudtaget haha. Men här finns en digital informationsfolder om implantaten jag har: https://www.medimplant.cz/wp-content/uploads/2018/11/Xtra_lekari_web.pdf Jag kollade dina bilder nu och förstår nog hur du menar. Bara av ren nyfikenhet; Hur kom det sig att du valde så stora? Vilket resultat var du ute efter då, innan operationen?
Gilla

Cecile

Kvinna ·

23 dec, 2019

Jag ville försöka undvika lyft samt att fylla ut klyftan men tyvär håller ju inte huden så stora implantat uppe,sedan har jag smal midja/är smal under brösten så sätter man ett högprofil implantat på mig blir det väldigt utstickande,är mer ute efter att det ska se naturligt ut nu.Har ju haft mina implantat i nästan 7 år dock så man ändras ju och prioriterar annorlunda med tiden.
Gilla

Catbob

Kvinna ·

24 dec, 2019

Cecile skrev:

Catbob skrev:

Tycker dina ser propotioneliga ut till din kropp med,skönt att du känner att du skulle kunna ha större betyder ju att 425 inte är sååå himla stora ändå antar jag :D

Nej det känns verkligen inte för stort :) men inte heller litet liksom! Sen är det väl lite vilken bredd man har själv på brösten kontra implantaten.. jag har 12cm och implantaten är 12.25 :)
Gilla

Jesss

Kvinna ·

25 dec, 2019

Catbob skrev:

Cecile skrev:

Catbob skrev:

Nej det känns verkligen inte för stort :) men inte heller litet liksom! Sen är det väl lite vilken bredd man har själv på brösten kontra implantaten.. jag har 12cm och implantaten är 12.25 :)

Har du någon mer nytagen bild på dina bröst?
Gilla

Catbob

Kvinna ·

25 dec, 2019

Jesss skrev:

Catbob skrev:

Cecile skrev:

Catbob skrev:

Har du någon mer nytagen bild på dina bröst?

Inte just nu :) kanske kan lägga upp en om några dagar, är för tillfället bortrest :)
Gilla

Mej

Kvinna ·

25 dec, 2019

Jag hade B innan (som inte fylldes ut) och la in 450. Det ser väldigt proportionerligt ut. När jag har tex stickade tröjor syns de knappt men om jag har tight T-shirt eller baddräkt ser de riktigt fina ut. Jag har en visuell C-kupa men behöver D pga implantaten.
Gilla

Jesss

Kvinna ·

26 dec, 2019

Mej skrev:

Jag hade B innan (som inte fylldes ut) och la in 450. Det ser väldigt proportionerligt ut. När jag har tex stickade tröjor syns de knappt men om jag har tight T-shirt eller baddräkt ser de riktigt fina ut. Jag har en visuell C-kupa men behöver D pga implantaten.

Perfekt ju! Har de sjunkit ner på plats nu? Längtar ihjäl mig tills mina är på plats :) Är som dig lite äldre och har längtat i så många år.
Gilla

Flippan

Kvinna ·

26 dec, 2019

Blir nog ganska olika resultat från person till person beroende på längd och hur mycket egen vävnad. Jag har 425cc som ser ganska stort ut på mig! Bild i galleriet.
Gilla

Mej

Kvinna ·

28 dec, 2019

Ja det har verkligen satt sig på plats nu. De ser så naturliga ut. Är så glad. ?
Jesss skrev:

Mej skrev:

Perfekt ju!

Har de sjunkit ner på plats nu? Längtar ihjäl mig tills mina är på plats :) Är som dig lite äldre och har längtat i så många år.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem