Erika13
Kvinna ·
Ni som har runt 500 cc! Kläder?
Hej jag fubderar på å ta 500 cc nu, va inställd på 450 innan men börjar tro att de kanske blir för litet.. Men nu undrar jag ni som har runt 500 cc har ni svårt å hitta kläder som passar och sitter fint, måste ni köpa 3 storlekae fstörre bara för att brösten är stora? Eller är det inga problem när det kommer till kläderna? :)
Sortera efter

Anonym användare
Hello :) jag la in 550 cc och jag var också orolig över kläderna. Men jag har inte behöva slängt iväg ett enda plagg :) Och jag har S i mina kläder :) det är ju så mycket stretch i kläderna nu för tiden så det är inga problem :)
Gilla

Taxörat
Kvinna ·
Jag hade med mig en favoritskjorta till konsultationen. Testade med 550cc och den satt tajt över bysten, men inte som jag hade trott att man inte skulle kunna knäppa den. Jag har storl. 36 upptill. Det verkar inte som att jag ska behöva köpa så mycket nytt, utom det som är riktigt tight nu såklart.
Kommer att flytta ut knapparna i skjortorna (är en jeans o skjorta-typ) och kanske ha ett linne under om det glipar lite.
Gilla

Erika13
Kvinna ·
Okej skönt å höra :) va så orolig över att man skulle behöva köpa tröjor som är stora å pösiga bara för brösten..
Gilla

ollie
Kvinna ·
det är ju inte jätte skillnad på 450 o 500, bara en halv dl ca men ta det större om det känns mer rätt. jag har 450 o en klädbild i mitt bronsgalleri. Var platt innan i princip o e 64cm under bröstet, så du kan se ungefär iaf hur det kan se ut
Gilla

Erika13
Kvinna ·
ollie skrev:
det är ju inte jätte skillnad på 450 o 500, bara en halv dl ca men ta det större om det känns mer rätt. jag har 450 o en klädbild i mitt bronsgalleri. Var platt innan i princip o e 64cm under bröstet, så du kan se ungefär iaf hur det kan se ut
Gilla

Taxörat
Kvinna ·
ollie skrev:
Jag ser att du har ca 65 F i BH-storl. Jag hade inbillat mig att jag kanske skulle landa på 70DD eller 70E......
Det ser ut som jag får tänka om. Vi är lika stora och jag lägger in 550cc.
Gilla

ollie
Kvinna ·
utgå från din bröstbredd! Om det e för brett men putet känns bra kan du ta högre profil t.ex, men d vet du säkert :)
Gilla

Taxörat
Kvinna ·
Jag bytte till extra höga. Hoppas att det fyller ut ordentligt.
Gilla

Erika13
Kvinna ·
ollie skrev:
utgå från din bröstbredd! Om det e för brett men putet känns bra kan du ta högre profil t.ex, men d vet du säkert :)
Gilla

ollie
Kvinna ·
Taxörat skrev:
ollie skrev:
Jag ser att du har ca 65 F i BH-storl. Jag hade inbillat mig att jag kanske skulle landa på 70DD eller 70E......
Det ser ut som jag får tänka om. Vi är lika stora och jag lägger in 550cc.
Gilla

ollie
Kvinna ·
Erika13 skrev:
ollie skrev:
Gilla

Erika13
Kvinna ·
Okej, kanske kan nöja mej med 450 den här operationen då :)
Gilla

Taxörat
Kvinna ·
Hmm 🤭 det verkar som att jag kommer att ståta med riktiga bazookas efter op! Härligt efter att ha varit platt hela livet. Hehehe!
Gilla

Erika13
Kvinna ·
Taxörat skrev:
Hmm 🤭 det verkar som att jag kommer att ståta med riktiga bazookas efter op! Härligt efter att ha varit platt hela livet. Hehehe!
Gilla

ollie
Kvinna ·
Haha ja men det é kul med stora bröst! Haha ta 550 o fega inte om du tycker det ser bra ut när du provat!
På tal om bristningar är det hormoner som avgör om man får det o inte storlek. Så har alla läkare jag pratat med sagt iaf. Så alla förebyggande salvor är slöseri med pengar!
Gilla

Erika13
Kvinna ·
ollie skrev:
Haha ja men det é kul med stora bröst! Haha ta 550 o fega inte om du tycker det ser bra ut när du provat! På tal om bristningar är det hormoner som avgör om man får det o inte storlek. Så har alla läkare jag pratat med sagt iaf. Så alla förebyggande salvor är slöseri med pengar!Joo men vissa måste väl ha lättare å få de å så väl? :) Jag är sjukt skraj... Skulle inte vara så fint å ha..
Gilla

ollie
Kvinna ·
Ja de som har vilda hormoner kanske? Hehe nej men det är ju vissa som är mer utsatta men jag menar bara att det inte är någon idé att oroa sig för man kan inte köpa en salva innan och smörja och tro det är pga den man klarat sig. Man vet inte h förväg om man kan bli drabbad utan det märker man.
Sen vet jag inte mer ingående vad det beror på men det är så läkare har sagt för jag har också varit sjukt orolig inför min första operation.
Gilla

IIkaliII
Kvinna ·
Be att få en till konsultation med din plastikläkare så du kan ta med alla dina favoritkläder och prova dem med implantatet ilaggt i bh:n, obs ditt valda implantat blir 10 % mindre när det väl sitter inne i kroppen så be läkaren ta fram ett implantat som är 10 % mindre så du får se hur det blir i bh:n med dina favokläder på :)
Gilla