Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
stjärna84

stjärna84

Kvinna ·

ni som lagt in 500 cc

Bröstförstoring

vilken storlek har ni köpt i bikini,, bikini från hm...???

Jag köpte st 44 och hoppas på att den kommer passa efter operationen

23

Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare

Inga passar över huvud taget, sitter illa & helt ostödjande. Men det bör väl motsvara en 44 rent praktiskt. Har i dagsläget 60I, och köper alla mina bikinis från England i exakt storlek som sitter som en smäck. Behöver då inte oroa mig för att tuttarna hoppar ut vid strandtennis eller toppen glider fel när jag simmar. Får då också en hejdundrandes klyfta. ;) En annan fördel är att man blir helt ensam om dem.

http://www.bravissimo.com/

http://www.figleaves.com/uk/

Gilla
stjärna84

stjärna84

Kvinna ·

hur myket har du lagt in???

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

530cc, ultra hög. Använde 75A/70B innan op, skulle dock behövt 60D om jag använt rätt underband. 71cm under bysten.

Gilla
stjärna84

stjärna84

Kvinna ·

okeej, men shit dina ser väldigt stora ut på bilden, eller är dem upp puchade???? så stora vill inte jag ha.

Jag har ju B nu men utammade och han ska ju ta bort en del med, shit tänk om 500 blir för stort.. jag är så orolig att de blir förstort,, kan du dölja dina om du vill? har du problem med kläder? kan du knäppa jackor och tröjor o så ?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Pushade som faan i ett tajt urringat linne & närbild. ;D Kan döja dem ganska lätt med ovadderad bh & specifika kläder. Har sedan inga problem med kläder & använder samma storlek som innan i både jackor & toppar. Dock kan skjortor & blusar bli problem för en del, då de glipar över bysten. Finns skjortor speciellt skapade för storbystade som helt löser det problemet.

Vad har du i underbystmått, mätt med måttbandet tajt & helt vågrätt under bysten?

Gilla
stjärna84

stjärna84

Kvinna ·

asså ska jag mäta runt bröstkorgen eller bara sida till sida?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Runt bröstkorgen, precis under bysten. Brukar nämligen vara bra på att tippa storlek, jag behöver veta ditt underbystmått då 9 av 10 kvinnor använder ett för stort sådant. :) Stödet kommer ifrån underbandet, och det blir desto viktigare efter op, både för komfort & för hållbart resultat.

Gilla
stjärna84

stjärna84

Kvinna ·

runt om var det 77 kan det stämma

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Då ska du snarare ha 70 i underband för rätt stöd, underbandet ska sitta ordentligt tajt & stadigt på yttersta hyskorna, så att du sedan kan knäppa in det när det stretchas efter användning & tvätt. Stödet kommer ifrån underbandet, och sitter det för löst får brösten inget stöd & tyngden landar på axelbanden som i längden leder till slitage i axlar, rygg & nacke. Med opererade bröst, i synnerhet under läkning höjs också risken för BO.

Är det 75B du använder? Det är samma kupa som 70C. Med 500cc tippar jag då på en 70G/H, förmodligen det större alternativet. ;)

Dock drar silikon uppenbart större kupor än visuellt motsvarande naturliga bröst, så beroende på dina propotioner blir det nog en visuell stor D kupa.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag la in 500cc å storlek 44 passade när jag provade på H&M, men kommer inte våga köpa bikini där pga att de känns så "slappa", iaf inte i år när brösten är så pass nya.
Gilla
stjärna84

stjärna84

Kvinna ·

Aha tusen tack för infon =) i bh nu köper jag 80 b, men som du säger så blir dem väldigt slappa under brösten efter använing, att jag inte har tänkt på de... =)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ett misstag de flesta gör innan op, gick själv med 2-3 storlekar för stort underband. Man hade ju inte så mycket att stödja så att säga.

Då har du 70D i dagsläget, låter bättre inte sant? ;) Tippar på 70H/I. Du kan hitta denna storlek via Change & online efter op, så oroa dig inte för utbudet.

Gilla
stjärna84

stjärna84

Kvinna ·

Asså nu är jag lite rädd 70 H/I låter ju helt sjukt, så stora vill inte jag ha, helt galet ju, asså kan inte du lägga in en bild på dig en hel kropps??? så man kan se

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Oroa dig inte för storleken som står bak i bhn, kändes storleken bra vid utprovningen så blir det bra. Vi som är lite längre & har kurvor kan bära upp mycket mer, och då är jag också mindre än dig. :) Har inga bra helkroppsbilder & en dålig kamera, men kan PMa de bilder jag har om du vill.

Gilla
stjärna84

stjärna84

Kvinna ·

ja jätte gärna vill gärna se,, jag är så orolig att de kommer se så stort ut, jag vill ju inte se ut som en playboybrud

Gilla
stjärna84

stjärna84

Kvinna ·

Jag kanske ska ändra mig till 450 cc igen ändå,, han måste tycka att ja är helt konstig, kan man ändra sig 1 vecka innan op om storlek

Gilla
stjärna84

stjärna84

Kvinna ·

Jag kanske ska ändra mig till 450 cc igen ändå,, han måste tycka att ja är helt konstig, kan man ändra sig 1 vecka innan op om storlek

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Hm, får nog återkomma med det imorgon. Har du tittat i galleriet där du kan filtrera efter storlek? Du kommer få stora bröst med 500cc, men med dina mått är det inga problem att bära upp. Och är förmodligen det som krävs för att fylla ut ordentligt.

Kändes 500cc bra när du provade implantaten tycker jag inte att du ska gå ner i storlek.

Gilla
stjärna84

stjärna84

Kvinna ·

när jag var på konsulation så provade ja 400 och 500 tyckte då att 500 kändes helt förstort, efter att ha prövat hemma så tänkte jag att jag tar mittimellan så jag tar 450, jag mejlade honom att ja tar 450 och nu igår mejlade ja honom igen o skrev att ja ändrar mig till 500 nu är jag så osäker igen o kanske borde ta 450,, kan man mejla honom igen eller verkar jag dum i huvudet hehehe,, menman vill ju bli helt nöjd

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tänk på att en del upplevs "försvinna" när implantaten väl sitter på plats i kroppen, vs. vid utprovning/ristest under tröjan. Kändes 400cc bra så är 450-500cc ett bra alternativ. :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem